Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@21:39:51 GMT

اهمیت خوردن ماکارونی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۸۴۵۷

ماکارونی، یکی از غذا‌های پرطرفدار است که ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از ویتامین‌های گروه B است. ناطقان: به نقل از مدیکال نیوز، ماکارونی یک وعده غذایی مناسب و سیرکننده است اما برخی از انواع ماکارونی‌ها خالی از کربوهیدرات هستند، به این معنی که ارزش غذایی بسیار کمی در کنار کالری‌ها دارند. با رشد درک مردم، از کربوهیدرات‌ها، گلوتن و شاخص گلایسمی، این سوال برایشان پیش می‌آید که آیا ماکارونی سالم است؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق انجمن ملی ماکارونی، هر فرد به طور متوسط در ایالات متحده هر سال ۲۰ پوند ماکارونی می‌خورد اما تحقیقات سال ۲۰۱۷ کاهش محبوبیت ماکارونی را نشان داد که تا حدودی به دلیل بهداشت و تغذیه است.

آیا ماکارونی سالم است؟

ماکارونی می‌تواند یک افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم باشد. یافته‌های اخیر نشان می‌دهد افرادی که رژیم GI کم با شاخص گلایسمی کم دارند، با خوردن ماکارونی، وزن کم می‌کنند. این مطالعه به این نتیجه رسید که ماکارونی باعث افزایش وزن یا چربی بدن نمی‌شود.

GI، معیار اندازه گیری تاثیر غذای غنی از کربوهیدرات در افزایش قند خون است. هرچه سرعت جذب بیشتر شود، سطح قند خون فرد بالاتر و سریعتر افزایش می‌یابد. به طور کلی، غذا‌های با شاخص گلایسمی کم می‌توانند به فرد کمک کنند تا وزن خود را کنترل کرده و خطر بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

 طبق انجمن دیابت آمریکا، غذا‌های نشاسته‌ای مانند ماکارونی می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد دیابتی باشد. با این حال، ضروری است که سهم ماکارونی را کاهش داده و استفاده از سس‌های پر قند و چربی را به حداقل برسانیم. همچنین بهتر است ماکارونی سبوس دار یا ماکارونی بر پایه لوبیا یا عدس را انتخاب کنید که مواد مغذی بیشتری دارد.

برخی از افراد ماکارونی را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند، زیرا در تلاش هستند گلوتن دریافتی خود را کاهش دهند. تا زمانی که شخصی حساسیت به گلوتن یا بیماری سلیاک نداشته باشد، هیچ مدرکی وجود ندارد که رژیم بدون گلوتن هیچ گونه فایده‌ای برای سلامتی داشته باشد.

مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از انواع ماکارونی‌های فاقد گلوتن و سایر محصولات فاقد گلوتن می‌توانند گران‌تر و از سلامت کمتری نسبت به معادل‌های فاقد گلوتن برخوردار باشند. آن‌ها فیبر و پروتئین کمتر و قند و چربی بیشتر از غذا‌های معمولی دارند.

ماکارونی سبوس دار یکی از غذا‌هایی است که رژیم مدیترانه‌ای را تشکیل می‌دهد، این یک رویکرد تغذیه‌ای است که بسیاری از پزشکان و متخصصان رژیم درمانی برای کنترل بهتر وزن و کاهش خطر بیماری توصیه می‌کنند.

انواع ماکارونی

ماکارونی سبوس دار و کامل

ماکارونی غنی شده سنتی فقط از قسمت‌های خاصی از هسته گندم استفاده می‌کند، به این معنی که مواد مغذی اصلی را در طی فرایند تولید از دست می‌دهد. تولیدکنندگان اغلب برخی از این مواد مغذی را که شامل آهن و ویتامین‌های گروه B هستند به صورت مصنوعی به محصول نهایی اضافه می‌کنند.

در ماکارونی سبوس دار از تمام هسته گندم استفاده می‌شود، به این معنی که مواد مغذی همراه با فیبر و سایر اجزای مفید در ماکارونی باقی می‌مانند. ماکارونی سبوس دار مقدار کمتری کالری و کربوهیدرات دارد. خوردن غلات کامل با کاهش خطر چاقی و خطرات مربوط به سلامتی مرتبط است.

انواع ماکارونی

ماکارونی در اشکال و اندازه‌های مختلف موجود است. برخی از محبوب‌ترین انواع عبارتند از: ماکارونی اسپاگتی، فتوچینی، راویولی، لازانیا، ورمیشل، تورتلینی و پنه.

اگرچه ماکارونی می‌تواند به تنهایی مفید باشد اما به راحتی می‌تواند به پایه‌ای برای کالری زیاد تبدیل شود. از آنجا که متوسط کالری مورد نیاز روزانه یک بزرگسال برای زنان ۱۶۰۰–۲۴۰۰ و برای مردان ۲۰۰۰–۳۰۰۰ است، این وعده غذایی تنها به نیمی از کالری روزانه و احتمالاً حتی به میزان کامل کمک می‌کند.

خوردن ماکارونی

نکاتی برای تهیه وعده‌های غذایی سالم مبتنی بر ماکارونی عبارتند از:

- اضافه کردن مقدار زیادی سبزیجات

- استفاده از پروتئین‌های بدون چربی، مانند ماهی

- استفاده از سس‌های خانگی به جای خرید سس‌های آماده

- محدود کردن مقدار روغن را به یک تا دو قاشق غذاخوری

- جایگزینی پنیر با مخمر غذایی

- استفاده از ماکارونی سبوس دار، ماکارونی بر پایه لوبیا یا عدس

همچنین محدود کردن اندازه پروتئین بسیار حیاتی است. هدف افراد باید این باشد که نیمی از بشقاب خود را با میوه‌ها و سبزیجات و بیش از یک چهارم آن‌ها را با کربوهیدرات‌ها مانند ماکارونی پر کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: اهمیت ، خوردن ، ماکارونی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اهمیت خوردن ماکارونی ماکارونی سبوس دار انواع ماکارونی مواد مغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، یک کاربر نوشت: «خانوم ۴۴ ساله با اندام باربی اومده استخر سانس که تموم شد زیر دوش بی‌حال شد افتاد رفتم بالاسرش کمک و فشارشو گرفتم ٧! دوبار غش و تشنج کرد، تا اورژانس برسه خوابوندم و سرم خوراکی دادم اورژانس سرم تزریقی زد باز فشار از ٨ بالاتر نمیومد چرا؟ قندو حذف کردم!»

این توییت در این شبکه اجتماعی بسیار پربازدید و پر کامنت شد. مدتی است که چالش ۲۱ روزه حذف قند در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. در همین‌باره دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران در پاسخ به این سوال که با چالش ٢١ روزه حذف قند می‌توان لاغر شد، به خبرآنلاین می‌گوید: قندهای ساده شامل قند، شکر، شیرینی و شکلات در هرم غذایی و الگوی غذایی سالم هیچ جایگاهی ندارند.

دکتر محمد هاشمی، با اشاره به پر طرفدار شدن استفاده از چالش ٢١ روزه حذف قندهای ساده در فضای مجازی، درباره تاثیرات این چالش کاهش وزن ادامه می‌دهد: مصرف این خوراکی‌ها نه تنها ضرورتی برای بدن ما ندارد بلکه زیان‌های زیادی هم به‌همراه دارد. حذف قندهای ساده بواسط کاهش کالری دریافتی طی ٢١ روز می‌تواند درجاتی از کاهش وزن و آثار مثبت کاهش مصرف مواد قندی را به‌ همراه داشته باشد. اما ٢١روز، برای دستیابی به سلامت پایدار کفایت نمی‌کند بلکه باید یک برنامه مستمر و دراز مدت را برای اصلاح الگوی غذایی خود در نظر بگیریم.

برخی از علائم اولیه ترک مصرف قند

سردرد، هوس‌های وقت و بی‌وقت، نوسانات خلقی، خستگی، سرگیجه، اختلال در تمرکز. به طور مثال، هنگامی که برای اولین بار قند و شیرینی را حذف می‌کنید، احساس خستگی یا بی‌حالی دارید، اما به تدریج و با تنظیم پایدار قند خون در محدوده سالم، بدن افت قند را کمتر تجربه می‌کند و انرژی ثابت‌تری در طول روز دارد. به گفته کارشناسان، یک رژیم غذایی متعادل (با پروتئین کافی، چربی‌های سالم و فیبر) و هم‌چنین نوشیدن آب کافی در طول روز و ورزش منظم می‌تواند به تثبیت سطح قند خون و کاهش علائم ترک قند کمک کند.

حذف قند در مراحل اولیه ممکن است برای افراد سخت باشد، اما زمانی که بدن بتواند این چالش را بپذیرد و بر عوارض آن غلبه کند، مزایای ارزشمندی را کسب خواهد کرد که در راستای ارتقای سلامت کلی مفید است.

در هر حال لازم است بدانید که قند به خودی خود می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد؛ چرا که منبع اصلی سوخت مغز ما گلوکز (قند) است. اما زیاده‌روی در مصرف قند مشکلات سلامتی بسیاری را در بر دارد. حذف کلی قند از رژیم غذایی بسیار سخت است، زیرا تمام غذاهای حاوی کربوهیدرات درنهایت توسط بدن به قند تجزیه می‌شوند تا به عنوان انرژی از آن استفاده شود؛ از همین رو تمرکز بر کاهش مصرف قندهای مصنوعی اقدامی هوشمندانه‌تر است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899996

دیگر خبرها

  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟