Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:41:18 GMT

سردار سلیمانی اسطوره مقاومت است 

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۹۳۵۵

سردار سلیمانی اسطوره مقاومت است 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش روز جمعه در مراسم قرآنی ارتش که در مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه(ع) برگزار شد، گفت: خدا را شاکر هستم که کشور و امت ما قرآن را به عنوان کتابنامه انقلاب خود روی دست گرفتند تا سمبل آزادگی برای تمام عالم باشند. 

وی با تاکید بر اینکه قرآن کتاب رهایی است، اظهار داشت: اگر از سی جزء قرآن و سوره‌های نورانی قرآن فقط سوره حمد را انتخاب کنیم، این سوره به تنهایی پاسخگویی این ادعا است که قرآن کتابنامه انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر اینکه در سوره حمد آمده که فقط تو را عبادت می‌کنم و از تو استمداد می‌طلبیم ولا غیر. این یعنی خط بطلان بر رفتار طواغیت کشیدن یعنی آزادگی یعنی حریت را پسندیدن.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در این سوره، قرآن اشاره می‌کند که هر انقلابی رهبری می‌خواهد که شما از خدا طلب کنید، به عنوان صراط مستقیم شما تلقی گردد و شما در حول محور و پشت سر او حرکت کنید. 

حیدری با بیان اینکه رسول گرامی اسلام (ص) در زمان خود صراط مستقیم عینی و مجسم انقلابیون که از صحابه رسول خدا باشند، بوده است، تصریح کرد: پیامبر (ص) در زمان ائمه اطهار(ع) نماد مجسم صراط مستقیم بودند و امروز در نظام ولایی ما ولایت فقیه صراط مستقیم ما ‌است. امروز رهبر انقلاب، صراط مستقیم مجسم ما است که با نگاه به ایشان و تبعیت از سیره ایشان و اطاعت از عوامر ایشان بتوانیم راه رسول الله (ص) و امیرالمومنین (ع) را به عنوان سلسله جنبان ولایت و راه امام حسین (ع) را پی بگیریم. 

وی افزود: مگر می‌شود بدون یک راهنما، معلم، هادی و هدایتگر به سر منزل مقصود رسید؟ هرگز  و امروز آن صراط مستقیم شخص شخیص ولایت امر ما است.

این فرمانده عالی ارتش با بیان اینکه شهدا آسمان ولایت‌محوری و ولایتمداری را ستاره‌باران کردند که با نگاه کردن به آنها راه را از چاه تشخیص دهیم و در گمراهی نمانیم، خاطرنشان کرد: شهیدان بزرگواری که هر کدام به نوبه خود می‌توانند یک هادی و یک راهنما برای بشریت باشند که ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۸ هزار ستاره در آسمان ولایت‌مداری خود دارد که به ما چشمک می‌زنند و نورافشانی می‌کنند تا راه را گم نکنیم. ۴۶ هزار ستاره در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که ما ولایتمداری و مشق ولایتمداری را هر روز با نگاه به آنها تکرار کنیم.

حیدری با بیان اینکه امروز یکی از درس‌های ولایت‌مداری، ولایت‌محوری و اقتدا به شهدا ماندن در مسیر مقاومت و استقامت است، ابراز داشت: شهید سردار سلیمانی اسطوره و سمبل مقاومت است. اسطوره‌ای که مکتب‌ساز شد و خود صاحب یک مکتب شد.   

وی اضافه کرد: اگر از قرآن فقط سوره حمد را انتخاب کنیم و از اسطوره‌های مقاومت و پایداری هم فقط شهید سلیمانی و شهید صیاد شیرازی را انتخاب کنیم و به سیره و منش و رفتار الهی آنها اقتدا کنیم، امیدی است که در ولایتمداری ثابت قدم باشیم و پشت سر ولی امرمان مانده‌ایم. 

برچسب‌ها نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران کیومرث حیدری ارتش جمهوری اسلامی ایران قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران کیومرث حیدری ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران کیومرث حیدری ارتش جمهوری اسلامی ایران قاسم سلیمانی اخبار کنکور ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی زمینی ارتش صراط مستقیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی

مردم یمن در تظاهرات باشکوه امروز خود در صنعاء بار دیگر بر آمادگی خود برای رفتن به غزه و جنگیدن مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرده و خواستار گشوده شدن راه زمینی (از طریق عربستان)برای رفتن به فلسطین اشغالی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مردم صنعاء نیز همانند دیگر استانهای یمن امروز نیز همانند جمعه های گذشته تظاهرات باشکوهی در حمایت از مردم مظلوم غزه و عملیات مستمر نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش برگزار کردند.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی

در بیانیه تظاهرات باشکوه مردم صنعاء بر آمادگی مجدد مردم یمن برای رفتن به غزه و جنگیدن مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی تاکید شد.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر درخواست خود را مبنی بر گشوده شدن گذرگاه های زمینی امن(ازطریق عربستان) برای رفتن و مشارکت مستقیم در نبرد در کنار رزمندگان در فلسطین اشغالی مورد تاکید قرار می دهیم.
این بیانیه با تبریک به رزمندگان مقاومت فلسطین به سبب ضربات کوبنده آنها به اشغالگران صهیونیست از ادامه عملیات نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن حمایت شده است.

این بیانیه آورده است بر ادامه بسیج و سرازیر شدن به سمت اردوگاه های آموزشی و آماده سازی با روحیه گسترده و آماده شدن دهها هزار رزمنده تاکید می کنیم.

این بیانیه افزود به نیروهای مسلح خود، عملیات مستمر و تاثیرگذار در نبرد پیروزی وعده داده شده و جهاد مقدس و ورود به رویارویی در دریا را تبریک گفته و خواستار عملیاتهای بیشتر هستیم.
در این عملیات آمده است از ملت های امت اسلام و آزادگان جهان می خواهیم سلاح تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکتهای حامی آنها را فعال کنند.

یمنی ها در این تظاهرات بر حمایت خود از عملیات مستمر و دردناک رزمندگان مقاومت فلسطین، لبنان و عراق علیه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟