Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد فاطمیه ضمن خدمت‌رسانی به نیازمندان، از طریق فعالیت‌های مرکز قرآن و عترت مکتب الهدی و همکاری با انجمن ذاکرین کوثر ولایت در اشاعه فرهنگ و سبک زندگی دینی و انقلابی در سطح محله غیاثی تهران، بسیار موفق عمل کرده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: محله غیاثی در جنوب تهران و حد فاصل خیابان خاوران تا بزرگراه شهید آیت الله محلاتی واقع شده و از قدیمی ترین محلات پایتخت کشورمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محله غیاثی از گذشته تاکنون به مردمان متدین و خیرش شناخته می شود و هنوز هم پس از گذشت سال سال از درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی، امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) (واقع در غیاثی، خیابان شهید سعیدی) هنوز هم ذکر خیر وی در مساجد، هیئت های مذهبی، مغازه ها و منازل مردم بیان می شود و خیریه شهید «آیت الله سعیدی» این مسجد، بیش از 400 نفر را تحت پوشش قرار داده است.

 

اما این امام جماعت و مسجد موسی بن جعفر (ع) تنها روحانی و مساجدی در سطح محله غیاثی نیستند که به فکر نیازمندان جنوب شهر تهران هستند و در این میان، مسجد «فاطمیه» که پس از پارک گلشناس (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، انتهای خیابان عجب گل، انتهای خیابان شهید صمدی) در این منطقه قرار دارد نیز به همت اهالی آن در یاری رسانی به نیازمندان بسیار موفق است.

 

 

 

 

نصب صندوق پیشنهادت و انتقادات در حیاط مسجد

 

 

 

 

خیریه این مسجد پیش از شیوع ویروس کرونا 50 خانواده را تحت پوشش قرار داده و هر ماه به آنان بسته ارزاق تقدیم می کند و در دوره شیوع ویروس کرونا و در پی افزایش درخواست ها از این مسجد، 25 نفر نیز به این فهرست اضافه شدند. اهالی این مسجد با همراهی دو هیئت مذهبی «متوسلین به ائمه بقیع (ع)» و «فاطمیه» دولاب و تلاش بسیجیان، در دوره کرونا بیش از 500 بسته ارزاق و 400 بسته گوشت و مرغ و 100 بسته لوازم التحریر میان نیازمندان توزیع کردند. از جمله کارهای جالب هیئت متوسلین به ائمه بقیع (ع) نصب صندوق پیشنهادت و انتقادات است تا هر کس هر نظری درباره این هیئت دارد از این طریق مطرح کند تا در مدیریت جلسات این هیئت لحاظ شود.

 

کمکرسانی اهالی مسجد فاطمیه به نیازمندان به یاد سردار دلها

 

کمک رسانی اهالی مسجد فاطمیه به نیازمندان در ایام فاطمیه و همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که 13 دی ماه 1398 توسط آمریکایی ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید نیز ادامه یافت و 60 بسته ارزاق به یاد این شهید و سایر شهدای مقاومت میان خانواده های محروم توزیع شد.

 

پایگاه مقاومت بسیج مسجد فاطمیه که در کنار هیئت امنا و هیئت متوسلین به ائمه بقیع (ع) ارکان این مسجد را تشکیل می دهد با شیوع ویروس کرونا در ضد عفونی کردن این خانه خدا و آماده سازی فضای آن برای اقامه نماز جماعت و برگزاری مجالس مذهبی مشارکت داشته است ضمن اینکه در ضد عفونی کردن بخش هایی از محله غیاثی نیز همراهی کرده است.

 

 

 

 

آموزش معارف الهی برنامه ثابت بسیج مسجد فاطمیه است

 

این پایگاه به گفته حجت الاسلام والمسلمین «حسین نوروزی» امام جماعت مسجد فاطمیه هر هفته، روزهای چهارشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، کلاس عمومی آموزش معارف الهی را با تدریس و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید کمال هاشمی در این مسجد برگزار می کند که با استقبال خوبی نیز از سوی مردم این محله همراه شده است. این پایگاه همچنین همه ساله یادواره شهدای این مسجد را با حضور سخنرانان برجسته ای همچون حجج اسلام والملسمین کاظم صدیقی، سید حسین مومنی و حاج ابوالقاسم در این مسجد برگزار می کند. از کارهای جالب بسیجیان این مسجد جمع آوری تصاویر، وصیت نامه و خاطرات شهدای محله غیاثی و دولاب با همکاری مردم و توزیع آن در مناسبت های مختلف میان مردم بود. این پایگاه به گفته نوروزی همچنین همه ساله دوره آموزش مداحی را با همکاری انجمن ذاکرین کوثر ولایت برگزار می کند که البته ویژه نوجوانان است.

 

برگزاری مستمر جلسات هیئتهای مذهبی در مسجد فاطمیه

 

جلسات روضه هفتگی پایگاه مقاومت بسیج مسجد فاطمیه و هیئت متوسلین به ائمه بقیع (ع) نیز در دوره شیوع ویروس کرونا بدون هیچ گونه تعطیلی، هر هفته برگزار می شود که به گفته نوروزی، عدم تعطیلی برنامه های این مسجد در جمع آوری کمک های مردمی به منظور عمل به توصیه مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه بسیار موثر بوده است.

 

از نکات بسیار جالب درباره مسجد فاطمیه واقع شدن دفتر سه مرکز خدماتی زیارتی ندای وحدت محمد، عرش سبحان و ثارالله(ع) در طبقه دوم آن است. اجاره ای که از این دفاتر دریافت می شود در تامین هزینه های مسجد فاطمیه و بخشی نیز در کمک رسانی به طبقات محروم جامعه استفاده می شود.

 

استقرار موسسه قرآن و عترت «مکتب الهدی» در مسجد فاطمیه

 

در همین راستا موسسه قرآن و عترت (ع) «مکتب الهدی» در طبقه دوم مسجد فاطمیه واقع شده که کلاس های مختلفی برای کودکان قبل از سن دبستان برگزار می کند که شامل آموزش روخوانی و حفظ قرآن، نماز، آشنایی با زندگی و معارف اهل بیت (ع)، آموزش حروف الفبا، کاردستی، کلاژ، نقاشی، خلاقیت، شعر و نمایش خلاقانه، واحد کار و پرورش هوش و استعداد کودکان است. به گفته نوروزی خانواده های نمازگزاران مسجد فاطمیه استقبال خوبی از این کلاس ها داشته اند که البته با شیوع ویروس کرونا عمده فعالیت های این مرکز تعطیل شده است.

 

نماز جماعت از برنامه های ثابت مسجد فاطمیه در دوره شیوع کرونا بوده و هرگاه حاج آقا نوروزی امکان حضور در مسجد را نداشته باشد، یکی از نمازگزاران متدین و کهنسال عبا بر دوش می اندازد و نماز جماعت اقامه می شود. وجود سقف بسیار مرتفع کار اهالی این مسجد را در برپایی اقامه نماز تحت هر شرایطی راحت کرده است.

 

به هر روی  مسجد فاطمیه ضمن خدمت‌رسانی به نیازمندان، از طریق فعالیت‌های مرکز قرآن و عترت مکتب الهدی و همکاری با انجمن ذاکرین کوثر ولایت در اشاعه فرهنگ و سبک زندگی دینی و انقلابی در سطح محله غیاثی تهران، بسیار موثر است.

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسیج مسجد فاطمیه کمک مومنانه مسجد فاطمیه شیوع ویروس کرونا مسجد فاطمیه قرآن و عترت مکتب الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد

مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به عملکرد‌های بسیار خوب در مستندسازی و صدور اسناد کاداستری موقوفات در یزد اظهار داشت: با تداوم همکاری‌های ادارات ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه، در حال گره‌گشایی از مشکلات ثبتی موقوفات استان یزد هستیم.

وی افزود: البته با توجه به اینکه موقوفات همواره مورد تجاوز زمین خواران قرار دارد، تلاش می‌کنیم ضمن حفظ و محافظت از این سنت حسنه، علاوه بر رضایت خداوند و واقفین، در افزایش ارزش افزوده این اراضی و املاک در نتیجه هویت بخشی و صدور اسناد آنها جدی‌تر عمل کنیم.

به گفته اقبال، در فروردین ماه و هفته اول اردیبهشت امسال بیش از ۳۰۰ فقره سند موقوفات در استان صادر شده است.

عضو شورای قضایی استان یزد با اشاره به وجود ۲۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه بدون سند داریم، افزود: حل مشکل این موقوفات، نیازمند یک کار جهادی فارغ از وظایف تکلیفی سازمانی است که سعی می‌کنیم با تدوین برنامه‌های تکلیفی سالانه، از وظایف خود جلوتر حرکت کنیم.

اقبال تأکید کرد: باید تلاش کنیم با اقدامات جهادی و انقلابی در راستای صدور اسناد موقوفات به صورت ویژه گام برداریم که در این خصوص فعالیت‌های قابل تقدیری در واحد‌های ثبتی در خصوص مستندسازی و صدور برخی اماکن خاص و مهم مذهبی و موقوفات شاخص انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند