Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@01:33:47 GMT

ویزای کانادا : معرفی ویزای تحصیلی، کاری و توریستی

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۸۶۴۵

ویزای کانادا : معرفی ویزای تحصیلی، کاری و توریستی

همه ما به خوبی می دانیم که برای سفر کردن و اقامت در یک کشور دیگر به ویزا نیاز داریم. کانادا از آن کشورهایی است که هر ساله تعداد بسیار زیادی مهاجر را قبول می کند. البته افراد بسیاری هم فقط برای تفریح قصد سفر به کانادا را دارند. از این رو لازم می دانیم در ادامه مطالبی را در رابطه با ویزای کشور کانادا بیان کنیم و پیشنهاد می دهیم که با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا باید ویزای کانادا بگیریم؟

در پاسخ به این سوال وب سایت ویزاگردی نقل کرده است که: اخذ ویزای کانادا تضمینی و فوری یکی از پر درخواست ترین ویزا برای ایران شده است. برای گرفتن ویزا کانادا و اطلاع از مدارک لازم برای ویزا حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

ویزا انواع مختلفی دارد که با توجه به قوانین کشور مقصد اخذ آن کمی متفاوت است. به عنوان مثال اگر قصد سفر به کشور ترکیه را داشته باشید. پای پرواز در فرودگاه ترکیه ویزای این کشور را اخذ خواهید کرد. اما اگر بخواهید به کشورهای اروپایی سفر کنید باید از قبل ویزای این کشور ها را داشته باشید.

پس این که چگونه ویزای یک کشور را اخذ کنید تا حدود زیادی به قوانین سفارت آن کشور بستگی دارد. طبیعی است که تمام این ها به روابط سیاسی و دیپلماتیک کشورها نیز بستگی دارد.

به عنوان مثال، برای سفر به کشور ارمنستان حتی نیاز به اخذ ویزا هم ندارید. اما برای ورود به کانادا باید ویزای این کشور را داشته باشید. این کار در حقیقت به افراد مختلف این امکان را می دهد تا بتوانند به خاک این کشور وارد شوند. اما این که چگونه می توان ویزا را با ویزاگردی اخذ کرد سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد. کافی است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و از مطالب ما استفاده نمایید.

انواع ویزای کانادا

اولین موضوعی که برای دریافت ویزا از کشور کانادا باید به آن توجه داشته باشید، قصد و هدفی است که از سفر به این کشور دارید. به عنوان مثال قصد داریم برای تحصیل به این کشور سفر کنید، قصد تفریح و گردش در این کشور را دارید یا می خواهید در کانادا مشغول به کار شوید، برای هر یک از این اهداف باید ویزای خاص آن را دریافت کنید.

به همین دلیل در ادامه قصد داریم در رابطه با هر یک از این ویزاها به طور کامل اطلاعاتی را بیان کنیم و پیشنهاد می دهیم که با ما همراه باشید.

ویزای توریستی

همانطور که از نام این ویزا مشخص است برای کسانی به کار برده می شود که فقط قصد دارند برای تفریح و گردش به کشور کانادا سفر داشته باشند. ویزای توریستی دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت دارد که هر یک از آن ها با شرایط خاصی به کار برده می شوند و البته زمان خاصی هم  اعتبار دارند.

ویزای توریستی کوتاه مدت حداکثر تا 90 روز اعتبار دارد و ویزای توریستی بلند مدت یا همان ویزای مولتی حداکثر تا 5 سال اعتبار خواهد داشت. طبیعتا بعد از این مدت باید خاک کشور کانادا را ترک کنید. برای اخذ ویزا به اعتبار آن توجه ویژه ای داشته باشید، در غیر این صورت می تواند برای شما مشکل ساز شود.

ویزای کاری و تجاری

در ابتدا باید بگوییم که ویزای کاری و ویزای تجاری با یکدیگر تفاوت هایی دارند، در حالی که در بسیاری از موارد این دو با یکدیگر اشتباه گرفته می شود. توجه داشته باشید که ویزای تجاری به کسانی داده می شود که قصد دارند در کشور کانادا سرمایه گذاری را انجام دهند.

سرمایه گذاری در کانادا می تواند حالت های مختلفی داشته باشند که البته در این مقاله فرصتی برای توضیح در رابطه با آن ها نیست، اما شما با سرمایه گذاری در کشور کانادا می توانید اقامت این کشور و در نهایت تابعیت آن را داشته باشید و این موضوع برای متقاضیان مهاجرت اهمیت بسیار بالایی دارد.

ویزای کاری هم به کسانی تعلق می گیرد که قصد دارند در کشور کانادا مشغول به کار باشند. اما توجه داشته باشید که گرفتن این ویزا به همین سادگی هم نیست و اگر چه پیچیدگی های خاص خود را دارد، اما باید بگوییم که در نهایت آینده موفقی در انتظار شما خواهد بود.

برای اخذ ویزا کاری شما باید از طرف یکی از کارفرماهای کانادایی پیشنهاد کاری داشته باشید و سپس با توجه به این پیشنهاد کاری خود به سفارت کانادا مراجعه کرده و ویزای خود را دریافت کنید. برای این کار به شرایط شما امتیازهایی داده می شود و فاکتورهایی مانند سابقه کاری، میزان تحصیلات، میزان تسلط به زبان های انگلیسی و البته در بعضی از ایالت ها زبان فرانسوی در این امتیاز دهی اهمیت بالایی دارند.

به طور کلی باید بگوییم که اگر مدرک تحصیلی خود را از مرکزهای آموزشی کانادا دریافت نکرده باشید، برای اخذ این ویزا راه دشواری دارد، اما نگران نباشید، شما می توانید با افزایش مهارت خود در شغلی که دارید و همچنین تسلط به زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا آماده شوید.

به طور کلی به این موضوع توجه داشته باشید که برای مهاجرت کاری به کانادا تسلط به زبان انگلیسی و همچنین مهارت بالا در تخصصی که دارید، مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهایی هستند که باید برای آن ها زمان کافی را صرف کند. مهاجرت کردن کار ساده ای نیست و زندگی در کشوری مانند کانادا تفاوت بسیاری با زندگی در ایران دارد.

به همین دلیل بدون هیچ تعارفی به شما می گوییم که برای مهاجرت کاری به کانادا تسلط به زبان و همچنین مهارت شغلی خود را افزایش دهید و تا زمانی که از مهارت های خود مطمئن نشده اید برای مهاجرت اقدام نکنید، زیرا آینده خوبی در انتظار شما نخواهد بود.

ویزای تحصیلی

یکی از ویزای های پرطرفدار کانادا همین ویزای تحصیلی است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که برای تحصیل در کشوری خارجی، کانادا را انتخاب کنند. از آن جایی که کشور کانادا اقتصادی رو به رشد دارد و نرخ بیکاری در آن بسیار پائین است، پیش بینی می شود که بعد از اتمام تحصیل به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند و خوب چه چیزی از این بهتر؟!

به این موضوع توجه داشته باشیید که تحصیل در کشور کانادا به دو حالت انجام می شود. شما می توانید تحصیلات خود را با زبان انگلیسی دنبال کنید، یا زبان فرانسوی را برای تحصیل خود انتخاب کنید، این موضوع به ایالتی که برای زندگی انتخاب می کنید بستگی خواهد داشت.

به این موضوع توجه داشته باشید که معمولا تحصیل به زبان فرانسه در کشور کانادا هزینه کمتری را برای شما به دنبال خواهد داشت، البته باز هم می گوییم که این موضوع در ایالت هایی وجود دارد که به زبان فرانسوی صحبت می کنند و برای همه شهرهای کانادا صدق نمی کند.

به این موضوع مهم هم توجه کنید که شما برای تحصیل در کشور کانادا به معدل بالایی نیاز ندارید، یعنی بدون معدل بالا هم می توان ویزای تحصیلی دریافت کرد، اما بدون تسلط به زبان این کار ممکن نیست، پس زبان خود را تقویت کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا

خوب همه ما به خوبی می دانیم که برای گرفتن ویزای کانادا به یک سری مدارک نیاز داریم. البته این مدارک با توجه به نوع ویزای شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای دریافت ویزای تحصیلی باید سابقه تحصیلی خود را ارائه دهید، این در حالی است که برای دریافت دیگر ویزاها به این مدرک نیازی نخواهید داشت.

به هر حال در ادامه مهم ترین مدارکی که به طور عمومی در هر نوع ویزای کانادا به آن نیاز خواهید داشت را بیان می کنیم تا با این موضوع هم آشنا شوید و ابهامی در این باره برای شما وجود نداشته باشد.

اصل پاسپورت خود را ارئه دهید، البته لازم به ذکر است که پاسپورت شما باید اعتبار لازم را داشته باشد. عکس 3*4 هم الزامی است، البته عکس شما باید زمینه سفید داشته باشد. شناسنامه خود را هم ارائه دهید. فرم مربوطه مخصوص ویزای کانادا را تکمیل کنید. در صورتی که متاهل هستید و همسر شما هم در سفر کنار شما حضور دارد، سند ازدواج خود را هم ارائه دهید. مدارک مالی خود را هم ارائه دهید. در مدارک مالی گردش شش ماه پایانی حساب شما و همچنین موجودی حساب شما مهم است. داشتن یک سند ملکی به نام شما باعث می شود که بهتر بتوانید تمکن مالی خود را ثابت کنید و اهمیت بالایی دارد. مدارک مربوط به رزرو هتل را هم ارائه دهید. مدارک شغلی خود را به طور کامل ارائه دهید. بلیط رفت و برگشت خود را هم ارائه دهید.

البته همانطور که در مطالب بالا گفتیم این مدارک می تواند برای هر کسی با دیگری متناسب با شرایطی که دارد و همچنین نوع ویزای درخواستی او متفاوت باشد. از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که برای اطلاع دقیق از این مدارک با یک کارشناس متخصص مشورت کنید و سوال های خود را از او بپرسید.

هزینه دریافت ویزای کانادا با ویزاگردی

بسیاری از آن هایی که به دنبال مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کانادا هستند، به دنبال اطلاعات دقیقی در رابطه با هزینه های این کار می باشند و طبیعتا باید بگوییم که هزینه اهمیت بالایی در این کار دارد. اگر بخواهیم با شما صادق باشیم باید بگوییم که شما برای مهاجرت به پول نیاز دارید و با توجه به نامه تمکن مالی و همچنین گردش حساب به خوبی می توان از اهمیت این موضوع آگاه شد.

به این موضوع هم توجه داشته باشید که هزینه هر ویزا با دیگری متفاوت است، از این رو در ادامه هزینه ویزای کانادا را به طور تفکیک شده بیان می کنیم تا با این موضوع هم آشنا شوید.

هزینه ویزای توریستی: 185 دلار هزینه ویزای تحصیلی: 235 دلار هزینه ویزای کاری:240 دلار

در هزینه های گفته شده در بالا 85 دلار برای انگشت نگاری در نظر گرفته شده است.

البته این همه هزینه هایی نیست که برای مهاجرت باید بپردازید. شما برای رزرو هتل و همچنین بلیط هواپیما هم باید هزینه هایی را پرداخت کنید که البته برای هر کسی متناسب با نوع پروازی که انتخاب می کند و همچنین هتلی که اقامت می کند با دیگری متفاوت خواهد بود.

در نهایت باید بگوییم که در مطالب بالا هر ان چه که برای اخذ ویزای کانادا به آن نیاز دارید را بیان کردیم، اما اطلاعات گفته شده در مطالب بالا بسیار کلی است و برای اقدامات عملی به شما پیشنهاد می دهیم که با یک کارشناس مشورت کنید.

اگر به دنبال یک موسسه معتبر و متخصص برای این کار هستید، کارشناس های ما در ویزاگردی به شما کمک خواهند کرد، پس همین الآن با آن ها تماس بگیرید.

منبع: فردا

کلیدواژه: رپورتاژ آگهی ویزای کانادا توجه داشته باشید پیشنهاد می دهیم اخذ ویزای کانادا کشور کانادا داشته باشید باید بگوییم ویزای توریستی عنوان مثال برای اخذ ویزا ویزای تحصیلی تسلط به زبان برای مهاجرت هزینه ویزای برای تحصیل ویزای کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد

وزارت دفاع ملی اوکراین روز جمعه اعلام کرد که این کشور ۲.۱ میلیون دلار را به اوکراین جهت افزایش تولیدات بومی پهپاد اهدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع کانادا در این رابطه اعلام کرد: وزیر دفاع امروز اعلام کرد که کانادا ۲.۱ میلیون دلار را به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص خواهد داد. این اولین بار است که کانادا به طور مستقیم در تولید پهپادهای نظامی اوکراین مشارکن می‌کند. این کمک مالی در همکاری با انگلیس ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد