Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام زمانی با اشاره به اینکه بعد دیگر شخصیت ایشان، نواندیشی است، گفت: آیت‌الله مصباح یزدی اندیشه‌هایی نوینی را در حوزه تخصص حکمت و کلام وارد کرد، مباحث معرفت‌شناسی را نیز وارد فلسفه شناسی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت ‌الاسلام «مهدی زمانی» امروز(۲۰ دی) در نشست ابعاد شخصيتي آیت ‌الله حاج شيخ محمدتقی مصباح يزدی با بیان اینکه اولین شاخصه این عالم ربانی، آزاداندیشی است، گفت: حکیم فرزانه، آیت‌الله مصباح یزدی در عین رعایت احترام و انصاف، یک فقیه آزاداندیش بودند و مراجعه به بیانات و تألیفات ایشان نمایانگر این امر است و وجود چنین شاخصه‌ای، سبب ارتقای حوزه‌های علمیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه بعد دیگر شخصیت ایشان، نواندیشی است، افزود: آیت‌الله مصباح یزدی اندیشه‌هایی نوینی را در حوزه تخصص حکمت و کلام وارد کرد، مباحث معرفت‌شناسی را نیز وارد فلسفه شناسی کرد.

 

وی یکی دیگر از ابعاد شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی را تولید علم دانست و ادامه داد: تولید علم به معنای استخراج فلسفه‌ی اسلامی از فلسفه‌های مضاف (همانند فلسفه سیاست یا اخلاق) و اجرایی کردن آن و به بدنه‌ی جامعه اسلامی آوردن که این امر مهمی است، یکی دیگر از کارهای ارزشمند ایشان بود که با جدیت، پیگیری شد.

 

حجت‌الاسلام زمانی بابیان اینکه علم اگر می‌خواهد پیشرفت داشته باشد باید نظام‌مند باشد، تصریح کرد: تفکر آیت‌الله مصباح یزدی تشکیلاتی بود و ایشان این کار را کرد. موسسه درراه حق، شروع فعالیت ایشان در اوایل انقلاب بود که باتربیت شاگردان و طلاب و برنامه‌ریزی کامل، رشد چشمگیری داشت.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: آیت‌الله مصباح یزدی، در عرصه اخلاق نظری و عملی درخشش خوبی داشتند و از این فراتر و مهم‌تر اینکه ایشان معتقد بودند در بعد اخلاق، این دو کافی نیست و انسان باید استاد اخلاق داشته باشد، لذا ایشان از همان ابتدا از محضر آیت‌الله بهجت تلمذ کردند و بهره بردند و این نکته برای طلاب یک امر لازم است.

 

وی تأکید کرد: شاخصه دیگر ایشان بعد اجتماعی است که در چند محور اساسی ایفای نقش داشتند، مانند مسئله تبلیغ، امربه‌معروف و نهی از منکر، مبارزه بی‌امان و جدی با انحراف و حضور در عرصه‌هایی که به وجود ایشان نیاز بود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوزه علمیه خراسان نشست هم اندیشی آیت الله مصباح یزدی آیت الله مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از جماران، بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

«انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • ترتیل صفحه 240 کلام الله مجید+ صوت
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان