Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش سکته‌های ناگهانی در جوانان و میانسالان، می‌تواند یکی از عارضه‌های بیماری کووید۱۹ باشد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، فرناز مشیری متخصص زنان، بیان کرد: هر چه زمان بیشتری از پاندمی کووید ۱۹ می‌گذرد، زوایای نهفته بیشتری از این بیماری آشکار می‌شود و در جدیدترین گزارش ها، پزشکان در مورد احتمال افزایش وقوع حوادث عروقی مغزی به دنبال ابتلا به کروناویروس هشدار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه بیماری کرونا، با روش‌هایی «نامعمول» موجب تشکیل لخته خون در شریان‌های بزرگ شده و  می‌تواند به حوادث عروقی از جمله سکته مغزی ایسکمیک منتهی شود.

مشیری همچنین ادامه داد: به گفته «توماس اکسلی» جراح مغز و اعصاب مجتمع درمانی «مونت سینای» نیویورک، در دو هفته گذشته، در جریان پاندمی بیماری کووید - ۱۹، سکته‌های ناگهانی در میان افراد جوان، هفت برابر افزایش یافته است و این در حالی است که این بیماران، ریسک فاکتور و سابقه بیماری زمینه‌ای نداشتند و آزمایش تشخیصی بیماری کرونا، در همه بیماران مثبت بوده است؛ همچنین اکثر بیماران، پیش از وقوع حوادث عروقی با علایم خفیف بیماری کووید ۱۹، در خانه بوده و نیازی به بستری نداشتند.

او ادامه داد: او و گروه همکارانش از مردم درخواست می‌کنند که مراقب نشانه‌های درگیری عروقی، در زمینه ابتلا به ویروس کورونا باشند و در صورت شک به سکته مغزی، سریع با خدمات اورژانس بیمارستانی تماس بگیرند.

مشیری درباره عوامل وقوع سکته مغزی درمیان افراد مبتلا به کرونا گفت: برای یادآوری نشانه‌های هشدار دهنده وقوع سکته مغزی از سرنخ‌های این کلمه کمک بگیرید:FAST  به این معنی که:
F: Face drooping در افتادگی صورت
A: Arm weakness در ضعف بازو
S: Speach difficulty در اختلال تکلم
T: Time for call وقت آن است با اورژانس تماس بگیرید.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سکته کرونا ویروس کرونا بیماری کووید۱۹ کرونا در جوانان سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!