Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@22:14:28 GMT

ورود دوباره فرانسوی‌ها به صحنه سیاسی لبنان

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۱۷۱۲

ورود دوباره فرانسوی‌ها به صحنه سیاسی لبنان

شرایط پیچیده سعد حریری میان درخواست‌های روزافزون برای استعفای وی، پرونده تشکیل دولت را در لبنان بیش از پیش به چالش کشیده است و آینده سیاسی این کشور تا حد زیادی غیرقابل پیش‌بینی است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری النشره، فضای سیاسی لبنان حاکی از آن است که در سایه اختلافات داخلی به‌ویژه اختلافات میان «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «سعد حریری» نخست وزیر مکلف این کشور و نیز تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای مرتبط با آشوب‌های انتخاباتی آمریکا، چشم‌اندازی برای تشکیل دولت در لبنان در زمانی نزدیک دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تلاش الحریری برای جلب حمایت خارجی‌ها

در این شرایط حریری در سایه درخواست‌های روزافزون از جانب گروه‌های سیاسی برای استعفای وی به‌ویژه «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه در وضعیتی غیرقابل پیش‌بینی قرار گرفته است. همزمان با آن متحد دیگر حریری یعنی «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی از ماه‌ها قبل تصمیم گرفته است از او دوری کند؛ زیرا مهم‌ترین خواسته جعجع برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی بود که در سایه این شرایط غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

بر این اساس، منابع آگاه لبنانی معتقدند اگر جنبلاط و جعجع در پرونده تشکیل دولت کنار سعد حریری بودند شرایط می‌توانست برای او بهتر باشد و کارت‌های قدرت داخلی خود در مذاکرات مربوط به تشکیل کابینه را تقویت کند، این در حالی است که نخست وزیر مکلف لبنان در زمان حاضر تیمی قدرتمند در اختیار ندارد که بتواند رأی اعتماد پارلمان را جهت تشکیل کابینه با شرایط مورد نظر خود کسب کند، به همین دلیل مجبور شده است خلاف میل باطنی خود شخصاً با نیروهای ۸ مارس نیز ارتباط برقرار کند.

در این میان منابع جریان المستقبل به‌ریاست سعد حریری معتقدند که استعفای وی به‌نفع لبنان نیست، زیرا این امر عملاً به‌معنای پایان آخرین امید برای انجام اصلاحات در لبنان است که توسط ابتکار فرانسه باید صورت بگیرد. این منابع تأکید کردند، نخست وزیر مکلف لبنان تا زمانی که امیدی برای نجات این کشور داشته باشد مأموریت خود را ترک نخواهد کرد و همچنین در این میان منافع شخصی حریری نیز مطرح است؛ چرا که پیامدهای منفی استعفا برای او بیشتر از دستاوردهایی است که ممکن است داشته باشد.

منابع مذکور گزارش دادند، سعد حریری منتظر تحولاتی است که در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد به‌ویژه اینکه قرار است فرانسوی‌ها دوباره در صحنه سیاسی لبنان به میدان بیایند و ممکن است پاریس ناجی سعد حریری در این شرایط باشد.

تا به این لحظه، حریری همچنان پایبندی خود را به تشکیل دولت اعلام کرده است. افراد نزدیک به وی نیز مسئولیت عدم تشکیل دولت را بر گردن ریاست جمهوری می‌اندازند، چراکه اصرار دارد که ۱۸ شخصیت تکنوکرات را برای تصدی وزارت‌خانه‌ها تعیین کند. منابع نزدیک به حریری این‌گونه القا می‌کنند که رئیس جمهوری و جریان ملی آزاد موانعی را از طریق گذاشتن شرط برای کسب وزارت‌خانه‌های حاکمیتی مطرح می‌کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی میشل عون سعد الحریری آمریکا لبنان فرانسه مشرق تشکیل دولت سعد حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟

کودکان فرانسوی به خوش رفتار بودن مشهورند. آن ها به ندرت کج خلقی و جیغ و داد می کنند، بد غذا نیستند و به همسایه ها مؤدبانه سلام می کنند.

اما آن راز سرّی چیست که والدین فرانسوی با آن چنین فرزندانی تربیت می کنند؟

نخستین سال زندگی کودک

به گزارش روزیاتو، در فرانسه تازه مادرها بعد از ۱۰ هفته مرخصی زایمان به سر کار بازمی گردند. اگر مدت بیشتری در خانه بمانند، ممکن است هزینه ی بیشتری متحمل شوند. بر اساس قوانین فرانسه، مادران می توانند بیشتر از ۱۰ هفته مرخصی زایمان داشته باشند و کماکان شغل خود را هم داشته باشند.

با این حال، دراینصورت مرخصی بعد از ۱۰ هفته بدون حقوق خواهد بود. بعد از دوران مرخصی زایمان، کودک به یک مهدکودک سپرده می شود. کودکان فرانسوی از سن کم با افراد جدید آشنا می شوند، امری که به آن ها کمک می کند بعدها در زندگی سریع تر سازگار شوند و استقلال بیشتری داشته باشند.

کودکان فرانسوی در تخت خود می خوابند

والدین فرانسوی به کودک خود یاد می دهند که در تخت خودش و حتی در اتاق خوابی جداگانه بخوابد. اگر کودک در نیمه های شب از خواب بیدار شود و شروع به گریه کردن کند، پدر و مادر معمولاً چند لحظه ای صبر می کنند تا مطمئن شوند که واقعاً نیازی به حضور آن ها در کنار کودک شان هست یا نه. با این شیوه، کودک رفته رفته به تنها خوابیدن عادت می کند.

آزادی عمل جایگاه مهمی دارد

والدین فرانسوی تا جایی که کودک توان مدیریت امور خود را داشته باشد به او آزادی عمل می دهند. در فرانسه به ندرت می توانید پدر و مادری را در زمین بازی مشغول بازی کردن با کودک خود ببینید. والدین در دعواهای میان کودکان مداخله نمی کنند و اجازه می دهند که آن ها خودشان این موقعیت را رفع و رجوع کنند.

پدر و مادرهای فرانسوی میان شیطنت های معصومانه و بدرفتاری واقعی تمایز قائل می شوند. تنها بدرفتاری است که با تنبیه مواجه می شود تا کودک بتواند فرق این دو را متوجه شود.

پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نوه داری نمی کنند

پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در تربیت نوه ها نقش حمایتی دارند. دورهمی های خانوادگی معمولاً در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات مناسبتی برگزار می شود. پدربزرگ ها و مادربزرگ های فرانسوی را بیشتر مشغول نوشیدن قهوه در کافه می توان دید تا درگیر مراقبت مداوم از نوه های خود.

چیزی تحت عنوان غذای کودک وجود ندارد

غذا یکی از بخش های اساسی زندگی فرانسوی ها است و وقت ناهار در این کشور می تواند ۲ ساعت به طول انجامد. فرانسوی ها قویاً معتقدند که اعضای خانواده باید دست کم یک وعده در روز را در کنار هم بخورند.

والدین و کودکان از یک غذای یکسان می خورند چون در فرانسه چیزی تحت عنوان غذای کودک وجود ندارد. پدر و مادرها کودک خود را مجبور به خوردن چیزی که دوست ندارد نمی کنند، اما به آن ها اصرار می کنند که غذا را دست کم بچشند و امتحان کنند.

خوش رفتاری اهمیت زیادی دارد

خوش رفتار بودن از اهمیت زیادی برخوردار است و کودکان فرانسوی این را خوب می دانند. آن ها به مهمان ها و همسایه سلام می کنند، در صف بی قراری نمی کنند و در اتوبوس صندلی خود را به سالمندان می دهند. آن ها از سن کم این ۴ جمله ی مؤدبانه را یاد می گیرند: ممنونم، روز بخیر، خواهش می کنم و خداحافظ.

تکنیک آموزش در خانه

والدین فرانسوی معتقدند که کودکی دوران فوق العاده ای است که کودک در آن یاد می گیرد که خیالبافی کند، دنیا را کشف کند و مؤدب و مسئولیت پذیر باشد. به همین دلیل پدر و مادرهای فرانسوی عجله ای برای آموزش خواندن و شمارش به کودک خود ندارند.

تعطیلات آخر هفته روز خانواده است

به عقیده ی فرانسوی ها تعطیلات آخر هفته بهترین زمان برای رفتن به پیک نیک در پارک، درست کردن کباب یا دوچرخه سواری به همراه خانواده است. آن ها اهمیت زیادی برای فعالیت های خانوادگی تعطیلات آخر هفته قائل هستند و از قبل برای آن برنامه ریزی می کنند.

کودکان فرانسوی پول توجیبی می گیرند

کودکان فرانسوی معمولاً هنگام رفتن به فروشگاه به همراه والدین خود بی قراری نمی کنند و وقتی پدر و مادر با درخواست آن ها برا خرید چیزی مخالفت می کنند، جیغ و داد به راه نمی اندازند. آن ها از ۷ سالگی پول توجیبی می گیرند و اجازه دارند که آن را هر طور که مایل اند خرج کنند. مبلغ این پول توجیبی ماهانه معمولاً بر اساس سن کودک تعیین می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازیگر سرشناس به اتهام تعرض جنسی بازداشت شد
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • مایک منیان و تردید در مورد آینده‌اش در میلان
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • رسمی؛ قرارداد وارن زائر امری با پاری سن ژرمن تمدید شد
  • ورود پلیس ضدشورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس | فیلم
  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد