Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@21:51:26 GMT

آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۱۹۳۶

آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس، واگذاری سهام عدالت به مشمولان جدید برای بررسی بیشتر در کمیسیون تلفیق به کمیته مربوطه ارجاع داده شده است و مصوبه تلقی نمی‌شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در حالی طرح سهام عدالت از سال ۸۵ تا کنون در پی شناسایی مشمولان در حال اجرا است که با وجود اختصاص سهام عدالت به حدود ۵۰ میلیون نفر، بیش از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیون از مشمولان با وجود دارا بودن کارت‌های ثبت نام، از داشتن سهام عدالت محروم هستند.

این در شرایطی است که برخی از دهک‌های درآمدی جامعه که در سطوح درآمدی و معیشت پایینی قرار دارند، نیز در زمره دارندگان سهام عدالت قرار ندارد.

با این حال چند سالی است که نمایندگان مجلس به دنبال تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید هستند و مجلس تازه‌کار نیز وعده دادن سهام عدالت به مشمولان جدید را چند ماهی است که سر می‌دهد.

در این راستا در تازه‌ترین اظهارنظرها رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس در خصوص خبری مبنی بر این که به موجب مصوبه این کمیسیون، دولت مکلف به واگذاری سهام عدالت به ۷ میلیون ایرانی شده است، گفته موضوع واگذاری سهام عدالت در نشست دیروز کمیسیون تلفیق بعد از بحث و بررسی به مراعی گذاشته شد اما قطعی نشد که این موضوع به معنای لزوم بررسی بیشتر این بحث است.

به همین جهت موضوع واگذاری سهام عدالت به ۷ میلیون نفر برای بررسی بیشتر در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به کمیته مربوطه ارجاع داده شده است و مصوبه تلقی نمی‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی سهام عدالت جاماندگان سهام عدالت لایحه بودجه بورس شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس بورس کالا اخبار بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام سرمایه گذاری واگذاری سهام عدالت کمیسیون تلفیق سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۸ با عنوان «برآورد تملک دارایی‌های مالی» را به تصویب رساندند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با جدول ۸ مخالفت کردند، لذا این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: موضوع بر سر ۲ رأی بود که در جدول ۸ جابه‌جا شد و قرار شد به دولت اجازه داده شود که در صورت نیاز با یکسری جابه‌جایی‌ مشکل خود را حل کند و با هماهنگی‌های صورت گرفته از نمایندگان درخواست دارند که این جدول را به تصویب برسانند.

کد خبر 6092745 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است