Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:40:56 GMT

تخلف‌های زیست‌محیطی در بوکان ۴۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۲۳۱۶

تخلف‌های زیست‌محیطی در بوکان ۴۰ درصد کاهش یافت

آوات بازیار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی انجام شده در زمینه مسایل زیست محیطی در کنار محدودیت برای بیرون رفتن از شهر و عدم صدور پروانه شکار در سال جاری باعث شده که تخلفات زیست محیطی در این زمینه در این شهرستان کاهش چشمگیری پیدا کند.

وی ادامه داد: متخلفان زیست محیطی به‌طور معمول به صورت دسته‌جمعی برای شکار به محیط زیست می‌روند که به‌دلیل شیوع بیماری کرونا این تخلفات با کاهش زیادی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان اضافه کرد: امسال مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان موفق شده‌اند ۱۷ نفر از متخلفان زیست‌محیطی را دستگیر کنند که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی، معرفی شده‌اند.

وی گفت: در این خصوص ۳۴ پرونده تخلف زیست محیطی در بوکان تشکیل شده که ۱۷ پرونده در حوزه شکار و صید غیرمجاز و ۱۷ پرونده در حوزه شکار غیرمجاز بوده است.

بازیار، افزود: از شکارچیان متخلف محیط زیست در این شهرستان، ۲ قبضه سلاح مجاز و بیش از ۲۰ عدد فشنگ، ۳۱ قطعه سهره، ۱۵ عدد قفس، هشت رشته تور دام، ۳۴۰ قطعه ماهی رودخانه ای، ۲۰ رشته تور ماهیگری و ۲ راس قوچ ارمنی کشف شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان اضافه کرد: یگان حفاظت با پایش منظم مناطق تحت مدیریت این شهرستان در صورت مشاهده تخلفات شکار یا آلودگی های محیط زیست در حوزه آب، خاک و هوا نسبت به دستگیری و معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام خواهند کرد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، بوکان تنها مکان زیست پرنده نادر و در حال انقراض میش مرغ در سطح کشور به شمار می رود؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی و ۱۸۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی بوکان یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بوکان یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بوکان یگان حفاظت محیط زیست اخبار کنکور حفاظت محیط زیست زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان رضوی، جواد ستوده اظهار کرد: محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریمان بیان کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند