Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور گفت: مجاهدت های علامه مصباح در وحدت حوزه و دانشگاه فراموش نشدنی است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی که امروز در دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: آیت الله مصباح از ذخایر ارزشمند پرورش یافته  حوزه علمیه برای جامعه علمی کشور و حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علامه از محضر اساتیدی مانند امام راحل ره، آیت الله بهجت استفاده  کرده و خود تبدیل به شخصیتی شد که دانشمندان، طلاب و شاگردان زیادی از وجودش بهره‌مند شدند.

رستمی با بیان اینکه پیامبر«ص» فرمودند که «علما چراغ‌های روی زمین و روشنگر زمین هستند و جانشینان من و پیامبران هستند»، یاداور شد: آنچه که برعهده پیامبران بوده شخصیت‌هایی مانند آیت الله مصباح به عهده گرفتند و آن را به انجام رساندند.


رستمی تصریح کرد: آیت الله مصباح بر گردن حوزه علمیه و دانشگاه به خصوص جریان تلاشگر و موثر انقلابی دانشگاه‌ها حق سنگینی دارند.‌ 

وی ادامه داد: تلاش‌های ارزشمندی که در جریان وحدت حوزه و دانشگاه صورت گرفته ریشه در تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و برنامه ریزی‌های این شخصیت بزرگ دارد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: علامه مصباح یزدی جزو کسانی است که علاوه بر سخنرانی‌ها و مناظرات، آثار مکتوب فراوانی دارند.

رستمی تاکید کرد: میراث مکتوب جزو برکات آیت الله مصباح است. بیش از صد کتاب و تالیف در عناوین مختلف فلسفی، معرفتی و سایر علوم اسلامی ذخیره گرانقدری است که از ایشان باقی مانده است. 

وی ادامه داد: طرح ولایت جزو آثار ماندگار این استاد است. با وجود جایگاه ایشان در حوزه عرفان و فلسفه، در مواقعی که احساس می‌کردند جامعه نیاز به حضور عالمانه، متعهدانه و با بصیرت در عرصه دفاع از کیان دین در مقابل امواج متعدد روشنفکرنمایی دارد، هیچ ابایی از حضور در این میدان نداشت و بصیرتشان در کنار رهبری و امام خمینی ستودنی است.

وی گفت: وظیفه همه ما مراقبت و نگه داشتن، پرچمی است که علامه مصباح از اندیشه ناب اسلام و انقلاب اسلامی پیروزمندانه به اهتزاز درآورده اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله مصباح یزدی نهاد رهبری دانشگاه ها آیت الله مصباح یزدی نهاد رهبری دانشگاه ها رهبری در دانشگاه آیت الله مصباح علامه مصباح دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر معاونت دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی، جشنواره تعیین اتاق نمونه سراهای دانشجویی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی همزمان با هفته خوابگاه‌ها دهم تا هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با شعار «حفظ و ارتقای بهداشت فردی، بهداشت محیط و سلامت روان در سراهای دانشجویی و توجه ویژه به اهمیت بهداشت و سبک زندگی» برگزار می کند.

کد خبر 6094867

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • زبان از بیان خدمات آیت الله جزایری برای انقلاب قاصر است
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت