Web Analytics Made Easy - Statcounter

در واکنش به برگزاری پنجمین جایزه‌ی شعر شاملو توسط موسسه‌ی الف.بامداد، مدیر وبسایت رسمی علاوه بر تقبیح جایزه‌ی مذکور، اعضای موسسه‌ -که سرپرستی و نظارت بر آثار شاملو بر عهده آن‌هاست- را مورد نکوهش قرار داده است.
خانم آیدا شاملو و هیئت‌مدیره موسسه الف .بامداد، در یادداشتی نارضایتی خود را از سخنان و نحوه‌ی مدیریت وبسایت رسمی تشریح نموده‌اند:

آن نابسوده را
که بر زبان ماست
کجا آموخته‌ایم؟

احمد شاملو

چندی است که سایت رسمی احمد شاملو به بهانه‌ی مخالفت با اهدای جایزه شعری به نام این شاعر بزرگ، در رفتاری غیرمسئولانه و غیرمدنی، مرتکب هتاکی در مورد موسسه الف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بامداد و اعضای آن و به‌خصوص دو سرپرست محترم آثار آقای شاملو یعنی سرکار خانم آیدا سرکیسیان و آقای ع. پاشائی شده است.

طرفه آن که گردانندگان این سایت جایگاه و اعتبار خود را در سال 1377 با امضای قراردادی از سوی ع.پاشائی به وکالت از طرف احمد شاملو به دست آورده‌اند.

جایزه شعر احمد شاملو که امسال ششمین دوره‌ی آن به همت نهاد برگزار‌کننده‌ی این جایزه برگزار شد هر ساله به پیشنهاد و تصویب اکثریت اعضای موسسه الف . بامداد راه‌اندازی شده و در این مدت کوتاه با استقبال گسترده‌ی ناشران و به‌خصوص شعرای جوان کشورمان مواجه شده است.

هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند با این جایزه یا دیگر جوایز مستقلی که در کشورمان در حوزه هنر و ادبیات به منتخبان آن اهدا می‌شود موافق یا مخالف باشد ولی تهمت زدن و هتاکی به این موسسه، نهاد برگزارکننده‌ی جایزه، داوران محترم آن و ناشران امری است غریب، ناپسند و غیرقابل دفاع.

هرچند سرپرستان آثار احمد شاملو بر اساس قرارداد منعقده حق نظارت بر فعالیت‌های این سایت را دارا هستند، مدت مدیدی است که خانم آیدا شاملو از این سایت در جلسات موسسه به دلیل بی‌توجهی به تذکرات ایشان گله‌مندبودند.

با وجود این که خانم آیدا و ع.پاشائی حق سرپرستی خود را به این موسسه تفویض کرده‌اند متأسفانه گردانندگان این سایت در رفتاری عجیب و غیرمعمول به جای همسوئی با سیاست‌های کلی موسسه در پیشبرد امور محوله، پرچم مخالفت با  درحقیقت  ناظر عملکرد خود را برافراشته و بر طبل جنگ و دعوا می‌کوبند.

هیئت‌مدیره موسسه‌ی الف.بامداد ضمن دعوت ناشران و گردانندگان سایت رسمی آقای شاملو به نصب‌العین قرار دادن موضوع قرارداد منعقده و هدایت عملکرد آن، تنها در چهارچوب این اهداف، به ایشان توصیه می‌کند که براساس ماده‌ي 9 قرارداد، نظارت سرپرستان و نمایندگان آنها را بر فعالیت‌های خود پذیرفته و مانع از آن شوند که سایت رسمی احمد شاملو به جای پرداختن به وظیفه‌ی ذاتی خود تبدیل به تریبونی جهت فعالیت در حوزه‌های ديگر- ضمن احترام به نظرات گوناگون- شود.

انتظار ما از این دوستان تلاش در راستای موضوع قرارداد خود و شناساندن هرچه بیشتر شاعر بزرگ ما احمد شاملو به نسل جوان کشور ما است. این مهم با غوغاسالاری و هتک حرمت کسانی که سال‌ها امتحان خود را در صحنه‌های فرهنگی و اجتماعی کشورمان پس‌داده‌اند کوچک‌ترین همخوانی ندارد.

هیئت‌مدیره موسسه الف .بامداد

آیدا سرکیسیان، ع. پاشایی، محمد نصیری، عبدالله سالم، حسن کیائیان

 

لینک کوتاه: asriran.com/003CwT

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: احمد شاملو احمد شاملو خانم آیدا سایت رسمی موسسه الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه صادرات ایران افتتاح شد

مدرسه صادرات ایران از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی افتتاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مدرسه صادرات از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی افتتاح شد.

مرتضی کارگر رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: این موسسه سابقه 30ساله دارد، بحث صادرات محور بودن دوره‌های آموزشی در مدرسه صادرات در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: هشت دوره جامع آموزشی در این مدرسه برای تجار و صادرکنندگان برگزار می‌شود.

به گفته رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دوره‌های جامع صادرات محصولات پتروشیمی، صادرات فراورده‌های نفتی، محصولات معدنی و فلزی، محصولات کشاورزی، صادرات خدمات و مصالح ساختمانی، دوره جامع خرده‌فروشی صادراتی و تربیت کارشناسی صادرات در مدرسه صادرات برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه WWW.IBTC.ir مراجعه کنند.

کارگر با اشاره به اینکه مرکز آموزش بازرگانی در راستای رسالت خود مبنی بر ارتقای دانش و مهارت فعالان اقتصادی، اقدام به تأسیس مدرسه صادرات کرده است گفت: این پایگاه آموزشی با تمرکز بر آموزش، مشاوره و ارائه اطلاعات تجاری، به دنبال توانمندسازی صادرکنندگان و کمک به توسعه صادرات کشور است.

وی عنوان کرد: کمک به حل چالش‌های صادرات، ارائه راهکارهای عملی برای افزایش صادرات، ارتقای دسترسی به داده‌های تجاری و سامانه‌های اطلاعاتی، ارائه اطلاعات به‌روز در مورد بازارهای هدف، معرفی فرصت‌های صادراتی، ارتقای دانش و مهارت‌های صادراتی، افزایش شانس موفقیت در صادرات، کاهش هزینه‌ها و ریسک صادرات و دسترسی به شبکه‌ای از متخصصان و صادرکنندگان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مدرسه است.

رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: مدرسه صادرات با تکیه بر تجارب و تخصص مرکز آموزش بازرگانی، در تلاش است تا به عنوان مرجعی معتبر در زمینه آموزش و مشاوره صادرات شناخته شود. این پایگاه آموزشی با ارائه خدمات نوین و کارآمد، به دنبال کمک به توسعه صادرات کشور و رونق اقتصادی ایران است.

*برگزاری  دوره های تخصصی برای تجار

محمد وحیدی مدیرعامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در باره جزییات این مدرسه گفت: در این مدرسه به صورت تخصصی بر روی کالاهای صادرات محور تمرکز کرده‌ایم 12 موضوع کالایی مشخص شده است.

وی افزود: در این مدرسه بر روی کشورهای مقاصد صادراتی فعالیت آموزشی خواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات در زنجیره ارزشمندتری قرار دارد، گفت: صادرات محور کردن کالاها منجر به تقویت فعالیت‌های کسب و کارها و استانداردسازی کالاها در عرصه بین‌المللی می‌شود.

وی تاکید کرد: شبکه‌سازی در صادرات و تجارت از مهم‌ترین مسایلی است که در این مدرسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وحیدی خاطرنشان کرد: مدرسه صادرات با تمرکز بر کالاهای صادرات محور و کشورهای هدف صادرات راه‌اندازی شده که در آن دوره‌های تخصصی و علمی برای تجار و بازرگانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • دانشجویان معترض ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند+ فیلم
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان
  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان