Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:09:49 GMT

کارخانجات تولید ورق‌های فولادی

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۶۹۵۰

کارخانجات تولید ورق‌های فولادی

ورق های فولادی یا همان ورق سیاه یک نوع ماده اولیه برای تولید محصولات مختلف است که در کشور ایران کارخانجات تولید ورق‌های فولادی متعددی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آهن ٢٠، ورق های فولادی علاوه بر ساخت ناودانی، نبشی، لوله، انواع پروفیل و... در تهیه  خودرو، کشتی های غول پیکر، لوازم خانگی، درب یا قوطی نوشابه، ساخت سقف و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نیز کاربرد دارند.

این نوع از ورق ها به شیوه های نورد گرم و سرد در واحد صنعتی تولید می شوند و از استاندارد واحدی در دو نوع  ST۵۲ و ST۳۷ در ساخت محصولات  پیروی می کنند. 

نمونه ای از کارخانجات تولید ورق های فولادی، کارخانه فولاد مبارکه می باشد این کارخانه با قدمت چندین ساله ای که دارد در زمینه تولید ورق های فولادی فعالیت می کند که در سال به میزان ۱۱.۳ تن تولید می رسد.

تولید ورق های فولادی این کارخانه در ساخت انواع لوازم خانگی، انواع لوله، قطعه سازی، پروفیل، خودرو، لوازم الکتریکی، صنایع سبک و سنگین فلزی کاربرد دارد. محصولات این کارخانه شامل:

ورق رنگی

تولید ورق رنگی در این کارخانجات برای ساخت انواع کابینت، بدنه و سقف ساختمان، انواع لوازم خانگی انجام می شود. این نوع از ورق از استاندارد JIS G۳۳۱۲ پیروی می کند.

 ورق قلع اندود

ورق قلع اندودی که در کارخانجات تولید ورق های فولادی تولید می شود بیشتر در ساخت پانل های سقفی، قوطی روغن، قوطی کنسرو، فیلتر و.... کاربرد دارد و از استاندارد هایMA۶۲۳M.۹۲،   EN۱۰۲۰۳.۹۱ ، JIS G ۳۳۰۳.۸۷  پیروی می کند.

  ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه همان ورق های سیاه محسوب می شوند که با روش گرم کردن موجب بالا بردن مقاومت آن ها در مقابل دما، رطوبت و حرارت می شوند ورق های گالوانیزه به دو صورت رول و فابریک در بازار عرضه می شود. استفاده از این ورق ها به دلیل مقاومت بالا موجب کاهش هزینه ها در تعمیر یا نصب دوباره، طول عمر بالا می باشد.

شرکت صنایع هفت الماس

یکی دیگر از کارخانجات تولید ورق های فولادی شرکت هفت الماس است این شرکت از سال ۱۳۷۵

ورق های فولادی

شروع به تولید ورق های فولادی و ضد زنگ نمود. می توان گفت تولید ورق های فولادی این شرکت  دارای ضخامت متغیر  از ۰.۳ تا ۲ میلی متر است و دارای ضخامت عرض بین  ۱۰۰۰ تا ۱۲۵۰ میلی متر می باشد به طور تقریبی می توان گفت در سال این کارخانه به میزان ۲۵۰ هزار تن ورق های فولادی تولید می کند که دارای بهترین کیفیت و ثابت شده است. 

تولیدکننده ورق های فولادی گیلان

می توان گفت کارخانه فولاد گیلان نیز یکی دیگر از کارخانه های بزرگ در حوزه صنعت نورد است که از سال ۱۳۸۲ شروع به فعالیت کرد و در سال به میزان ۵۰۰ هزار تن نورد سرد و ۲،۵ میلیون تن نورد گرم تولید و عرضه بازار می کند.

تولید کننده ورق های فولادی اکسین اهواز

می توان گفت فولاد اکسین خوزستان در سال تقریبا بیش از یک میلیون تن ورق های فولادی عرضه می کند که دارای برترین و به روزترین تجهیزات است. ابعاد عرض این ورق ها  ۲۰۰۰ میلی متر و ضخامت آن ها ۶ میلی متر است. کارخانه فولاد اکسین خوزستان برای تولید این ورق ها مواد اولیه ی آن ها را از دیگر کارخانجات در قالب اسلب خریداری می کنند.

محصولاتی که از تولید ورق های فولادی این کارخانه به عمل می آید برای مصارفی چون تولید لوله های انتقال گاز و نفت، دیگ بخار صنعتی، صنایع کشتی سازی استفاده می شود.

تولیدکننده ورق های فولاد کاویان

کارخانه فولاد کاویان نیز یکی دیگر از کارخانجات تولید ورق های فولادی در کشور است که سال ها تجربه ی خود را به رخ دیگر کارخانه ها می کشد، این کارخانه در حوزه نورد به طور تخصصی فعالیت می کند و  در صنعت تولید آهن آلات به طور چشم گیری تولیدات دارد. در سال بیش از ۸۴۰ هزار تن تولید محصول دارد.

می توان گفت اولین کارخانه تولید ورق سنگین در کشور این کارخانه محسوب می شود که مشتریان آن در تولید محصولاتی چون ساخت بدنه مخازن و واگن، کشتی و پل های فلزی از آن بهره مند می شوند.

خصوصیات تولیدات ورق های فولادی کارخانه فولاد کاویان از بالا بودن قابلیت جوشکاری، برشکاری  و سطح نازک برخوردار هستند و از استاندارد  DIN۱۷۱۰ بهره مند می شوند.

ورق های فولادی

کارخانجات تولید ورق های فولادی

این کارخانجات نقش یک صادرکننده غیرنفتی را برای کشور ایفا می کنند و نیاز داخلی کشور را به این مواد اولیه به صفر می رسانند. امیدواریم که با توجه به مطلب ارائه شده بهتر بتوانید با فروشگاه آهن ۲۰ ارتباط برقرار کنید و نیازتان را درخواست نمایید.

اما ممکن است به هر نحوی در مورد ورق های فولادی و برند آن ها سوالاتی ذهن شما را درگیر کند به همین خاطر قبل از خرید می توانید با مشاورین سایت فروشگاه آهن ۲۰ ارتباط بگیرید و از اطلاعات و تجربه ی آن ها بهره مند شوید تا بهترین توصیه ها را جهت خرید ورق های فولادی به شما ارائه نمایند.

فروشگاه آهن ۲۰ یکی از با سابقه ترین فعالان در زمینه فروش انواع آهن آلات و ورق های فولادی در ایران است که محصولات خود را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان می گذارد.

پیشنهاد ما به شما این است که می توانید جهت دریافت قیمت از محصولات به بخش مربوط به هر کدام از محصولات مراجعه کنید و با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

ورق های فولادی

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورق های فولادی ورق گالوانیزه آهن ٢٠ تولید ورق های فولادی کارخانه فولاد توان گفت میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران

آفتاب‌‌نیوز :

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، همکاران از وقوع این آتش‌سوزی اطمینان حاصل کردند و یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور و آتش‌نشانی باقرشهر محل حضور داشتند، گفت: آتش‌نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه بزرگ ۲۰۰۰ متری مسقف تولید مبلمان پلیمری بسیار قابل اشتعال رخ داده و شعله‌های آتش حدود ۷۰ درصد این فضا را دربرگرفته است و همین اندازه سقف‌ها تخریب و روی اجناس شعله‌ور ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: همچنین به گفته افراد حاضر در محل داخل این کارگاه مملو از ظروف رنگ و پارچه و تینر، مواد نفتی و ... مورد استفاده در تولید مبل در حجم زیاد وجود داشت که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

ملکی گفت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت؛ در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون آتش تا حد زیادی تحت کنترل است، اما آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند و تا این مورد مورد مصدوم و تلافات جانی نداشته‌ایم، اما چون سقف‌ها تخریب شده ورود به مرحله لکه‌گیری قدری زمان‌بر است و با احتیاط کامل این کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود