Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@13:49:54 GMT

هیجان در سکوت

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۰۴۶۲

هیجان در سکوت

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: استقلال و پرسپولیس دیدارهایی داشته‌اند که بدون حضور تماشاگران برگزار شده اما این دومین تجربه خاص آنها شرایط متفاوتی دارد. «کرونا» دومین جدال جذاب دو تیم در یک سال اخیر را هم بدون تماشاگر کرده است.

دیداری که پر از هیجان‌های قبل و بعد از بازی است این بار هم از هیاهوی تماشاگران به دور است و ورزشگاه آزادی در سکوت یک هیجان فوتبالی واقعی را شاهد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلیون‌ها چشم از پای تلویزیون دوئل جذاب سرخابی‌های تهران را تماشا خواهند کرد.

دیگر از شب زنده داری و شب خوابیدن‌های کنار ورزشگاه و چادر زدن در سرمای سوزناک زمستان مجموعه آزادی خبری نیست. دیگر از باز شدن درهای ورزشگاه به روی تماشاگران خبری نیست. دیگر نمی‌توان لحظه به لحظه آمار حضور تعداد تماشاگران را اعلام کرد و از حال و هوای آنها گفت.

از چند روز قبل هم خبری از درگیری برای تقسیم سکوها بین هواداران قرمز و آبی خبری نیست. دیگر خبری از کری خوانی ساعت‌ها قبل از شروع بازی بین تماشاگران که خیلی هاشان هم به دعوا و درگیری و توهین و… ختم می‌شد هم خبری نیست.

زمانی که بازیکنان دو تیم از پله‌های اتوبوس پایین می آیند تا راهی رختکن شوند هر چه به سکوها گوش می‌دهند صدایی از تشویق و هیاهوی تماشاگران نمی‌شنوند. زمانی که برای گرم کردن وارد زمین می‌شوند هر چه هست سکوت است و سکوهای خالی که دیدن آن همه سکوی سیمانی خالی سر بازیکنان را گیج خواهد برد.

در دیدارهای قبلی وقتی دروازه بان های دو تیم به عنوان اولین نفرها برای گرم کردن وارد زمین می‌شدند صدای تشویق‌ها و شیپورها و بوق‌ها و سوت‌های ممتد گوش هر شنونده‌ای را اذیت می‌کرد اما این بار مظاهری و لک در سکوت وارد زمین می‌شوند. بازیکنان هم همینطور. در طول گرم کردن هم نه صدایی از تشویق هاست و نه کری‌هایی که به آنها انگیزه و روحیه بدهد.

این بازی برای بازیکنان در همان ۹۰ دقیقه جنگ و دوئل‌های سنگین خلاصه می‌شود. البته برای بازنده یک امتیاز مثبت است که تماشاگری در ورزشگاه نیست و بعد از سوت پایان بازی خبری از «حیا کن و رها کن» و «بازیکن بی غیرت نمی‌خوایم» نیست. هر چه هست در همان ۹۰ دقیقه تمام می‌شود و بعد سکوت است که ورزشگاه را فرا می‌گیرد.

حتی برای تیم برنده هم جذابیتی نیست. نه تماشاگری است که به سمتش بروند و شادی کنند و نه نارنجکی است که به افتخار بردشان در حساس‌ترین دیدار نیم فصل منفجر شود و دودش فضای ورزشگاه را پر کند. بازیکنان مجبورند سرشان را پایین بیندازند و بروند در رختکن شادی کنند و عکس سلفی بگیرد.

چند دقیقه بعد پروژکتورهای ورزشگاه یکی پس از دیگری به خواب می‌روند و سرما و خاموشی دوباره لرزه بر اندام ورزشگاه پیر آزادی می‌اندازد. بازنده و برنده به سمت اتوبوس می‌رود و لحظاتی بعد صدای اگزوز دودزای دو اتوبوس سکوت تونل سرد و تاریک را می شکند و این بار سکوتی کامل ورزشگاه را فرا می‌گیرد تا دیداری دیگر و دربی دیگر.

کد خبر 5118881

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس دربی 94 تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس تکواندو دربی هندبال لیگ برتر والیبال لیگ برتر فوتبال ایران والیبال انتخابات فدراسیون فوتبال لیگ برتر تکواندو فدراسیون فوتبال علی کریمی فدراسیون کشتی لیگ برتر هندبال خبری نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام رای انضباطی دیدار پرسپولیس و سپاهان/ بازی رفت و برگشت فقط با حضور زنان!

آفتاب‌‌نیوز :

متن رای کمیته انضباطی به شرح زیر است: در خصوص گزارش‌های ابرازی علیه باشگاه‌های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان در رابطه با تخلفات صورت گرفته در بازی دو تیم در روز ۱۲ اردیبهشت ماه از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور در ورزشگاه آزادی تهران باتوجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به گزارش مقامات رسمی مسابقه و ناظر انضباطی، پاسخ استعلام بعمل آمده از حراست فدراسیون فوتبال، اظهارات نمایندگان هر دو باشگاه در جلسه کمیته انضباطی مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه، تخلفات انتسابی به هر دو باشگاه محرز و مسلم تشخیص و بر همین اساس مستند به مواد ۸۶ و ۱۱۳ مقررات انضباطی باشگاه پرسپولیس در رابطه با استفاده از مواد آتش زا، لیزر، مواد محترقه و الفاظ توهین آمیز از سوی تماشاگران منتسب نسبت به بازیکنان تیم مقابل و باشگاه سپاهان در رابطه با استفاده از لیزر، مواد محترقه، الفاظ توهین آمیز از سوی تماشاگران منتسب نسبت به داور مسابقه و نیز مسئولیت تضامنی در قبال رفتار هوادار این تیم به نام نصر اله گرگزن هر یک از دو باشگاه به پرداخت مبلغ ۲میلیارد ریال جریمه نقدی و برگزاری مسابقات رفت و برگشت دو تیم در فصل آتی لیگ برتر با حضور صرفاً بانوان بعنوان تماشاگر در ورزشگاه‌های خانگی و نیز الزام به عذرخواهی در رسانه رسمی باشگاهی خود از جامعه هواداری فوتبال با لحاظ ماده ۸۹ مقررات انضباطی حداکثر ظرف مهلت یک هفته از تاریخ قطعیت دادنامه محکوم می‌شوند.

همچنین با توجه به احراز تقصیر نسبت به برخی از مشوقین منتسب به دو باشگاه در عدم جلوگیری از بروز بدرفتاری توسط تماشاگران در سکو‌های ورزشگاه آزادی قبل و حین مسابقه و انطباق ترک فعل صورت گرفته در قبال نقض مقررات و سوء رفتار صورت گرفته مستند به مواد ۸۵ و ۱۱۷ مقررات انضباطی آقایان جعفر شهبازی، مصطفی کباری، صادق طاولی، امیر فریدونی، مجتبی علیمردانی، داود معصوم دوست، باقر جلیل پور، محسن کاظمی، میلاد خانه ساز طوسی و محمد علی طهرانی، ابراهیم بابایی، مهدی مهدی خانی و امید فروتن از حضور در کلیه ورزشگاه‌های برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر کشور به مدت یک ماه محروم می‌شوند.

رأی صادره از حیث محرومیت قابل اجرا بوده و تماماً ظرف مهلت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف می‌باشد.

ضمناً پرونده در خصوص رسیدگی به تخلف رییس کانون هواداران باشگاه سپاهان نیز مفتوح خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رئیس جدید حراست فدراسیون فوتبال در سکوت خبری
  • نیکبخت:استقلال یک مدیر ورزشی می‌خواهد که باشگاه را خوب مدیریت کند/تماشاگران بی فرهنگ در ورزشگاه‌ها باید شناسایی شوند
  • تمجید جیمی کرگر و اشلی یانگ از رفتار تماشاگران منچستریونایتد در ورزشگاه پس از شکست این تیم مقابل کریستال پالاس (زیرنویس فارسی)
  • اعلام رای انضباطی دیدار پرسپولیس و سپاهان/ بازی رفت و برگشت فقط با حضور زنان!
  • رای تاریخی کمیته انضباطی درباره تماشاگران پرسپولیس و سپاهان
  • حکم بی‌سابقه و تاریخی فدراسیون فوتبال؛ پرسپولیس-سپاهان فصل آتی فقط با تماشاگران زن/ مردان محروم شدند!
  • فریاد‌هایی که سکوت نقش‌جهان را شکست (عکس)
  • توماس مولر: برای بازی در جو برنابئو خیلی هیجان‌زده‌ام؛ رئال مادرید تیمی بسیار خطرناک است
  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • اوزونیدیس: تماشاگران نباید به این بازی اعتراض کنند!