Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیاتی از این کمیسیون به استان خوزستان گفت که در این سفر تاکید شد که با حفظ ملاحظات امنیتی باید سواحل اروند برای بخش سرمایه گذاری آزاد شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از استان خوزستان اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی پیش از این بازدیدهایی از مرزهای شمال شرقی و جنوبی کشور داشته و این بار بنا به درخواست نمایندگان آبادان و خرمشهر سفری به استان خوزستان داشت و از نوارهای مرزی آبادان و خرمشهر بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم انتظار رفع مشکلاتی را دارند که از جمله آن دژ مرزی است که از زمان جنگ در ساحل اروندرود به وجود آمده و بخشی از آبادان و خرمشهر را بسته حال این‌که برای ورود گردشگر و رونق بیشتر اقتصادی احتیاج به در اختیار گرفتن این سواحل به بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری و ساحل سازی است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: ما بازدیدهای میدانی داشتیم و جلساتی نیز در شورای تامین استان با حضور استاندار و امام جمعه و اعضای شورای تامین دو شهر آبادان و خرمشهر تشکیل شد. استان خوزستان از امنیت بسیار خوبی برخوردار است. درباره بحث ساحل سازی قرار شد جلسه مشترکی به زودی در کمیسیون با حضور دستگاه‌های مربوطه همچون دو وزارتخانه کشور و خارجه به سازمان گمرک و سازمان بنادر برگزار شود که بتوانیم با توافق با دستگاه‌های ذیربط سواحل اروند در اختیار مردم قرار گیرد چون نیاز مردم تامین شده و بخش خصوصی سرمایه گذاری‌های لازم را انجام دهد.

حیدری توضیح داد: ۱۰ کیلومتر با عراق وجود دارد که به سواحل اروند معروف است دژی به خاطر شرایط نظامی در این منطقه مستقر شده که مردم نمی‌توانند به راحتی از سواحل اروند رود استفاده کنند. به همین دلیل لازم است با حفظ ملاحظات نظامی و امنیتی این سواحل جهت سرمایه گذاری آزاد شده تا با ورود بخش خصوصی رونق اقتصادی نیز در این منطقه حاصل شود و ساحل در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اروندرود كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي کمیسیون امنیت ملی آبادان و خرمشهر استان خوزستان سرمایه گذاری سواحل اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تأثیر گردوخاک عراقی بر برخی مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی خواهیم بود.
به تدریج طی بعد از ظهر به سبب وزش باد‌های جنوبی از شدت گردوخاک کاسته خواهد شد و فردا صبح نیز انتظار خیزش گردوخاک محلی و موقتی با شدت کمتر مورد انتظار است.
همچنین طی بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان وجود دارد و در روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد‌های متوسط تا شدید و ریزش تگرگ خواهد شد.
به گفته مدیر کل هواشناسی خوزستان: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.
از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، بطوریکه روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد.
شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۶ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • مدارس اروند مجازی شد
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر