Web Analytics Made Easy - Statcounter

برونو له مایر، وزیر اقتصاد و دارایی دولت فرانسه اعلام کرد که دولت فرانسه به زودی تمام کاربران و ارائه کنندگان خدمات رمزارز در این کشور را ملزم به احراز هویت کامل کلیه کاربران خواهد کرد. گروه بازاردیجیتال بازارنیوز- رضامؤیدی؛ هفته گذشته آقای برونو له مایر، وزیر اقتصاد و دارایی دولت فرانسه با ارائه طرحی که آن را تلاشی برای از بین بردن امکان هر نوع تامین مالی تروریسم از طریق رمزارز‌ها نامید، اعلام کرد که دولت فرانسه به زودی تمام کاربران و ارائه کنندگان خدمات رمزارز در این کشور را ملزم به احراز هویت کامل کلیه کاربران خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه معتقد است که مساله ناشناس بودن کاربران رمزارز باعث شده است تا رمزارز‌هایی همانند بیت کوین تبدیل به ابزاری امن برای تامین مالی فعالیت‌های تروریستی توسط گروهک‌های افراطی شوند. ارائه طرح یادشده در حالی در آخرین ماه از سال جاری میلادی انجام شده است که زمزمه‌های ارائه چنین طرحی در کشور فرانسه از ماه سپتامبر سال جاری وجود داشت.
گمانه زنی‌ها در مورد اعمال محدودیت بیشتر برای کاربران رمزارز در کشور فرانسه در اواخر تابستان و در پی کشف فعالیت‌های یک گروهک تروریستی ۲۹ نفره که از خاک فرانسه با استفاده از رمزارز‌ها به تامین مالی گروهک‌های تکفیری در کشور سوریه اقدام کرده بودند، افزایش یافت.  
تا پیش از این احراز هویت برای کاربران رمزارزی با حجم تراکنش کم در فرانسه اجباری نبود، اما در پی کشف گروهک تروریستی یادشده و افشای شگرد این گروهک در تامین مالی گروهک‌های تکفیری تروریستی در کشور سوریه با
استفاده از پرداخت‌های خرد رمزارزی، دولت فرانسه تصمیم به اجباری کردن و احراز هویت برای همه کاربران رمزارز‌ها حتی با حجم تراکنش اندک گرفته است.

به تبع این امر، برخی منابع خبر از تصویب و اعمال مقررات بسیار سختگیرانه برای کنترل تراکنش‌های رمزارزی توسط دولت فرانسه در آینده نزدیک داده اند و گفته میشود که اجباری شدن احراز هویت برای تمام تراکنش‌های رمزارزی تنها گام اول در راستای نظارت و اشراف کامل دولت فرانسه بر فعالیت‌های مرتبط با رمزارز‌ها در این کشور است. برچسب ها: رمز ارز ، بیت کوین ، ارز دیجیتال ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ldr

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رمز ارز بیت کوین ارز دیجیتال بازارنیوز دولت فرانسه احراز هویت تامین مالی رمزارز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است که احضار سفیر فرانسه در رابطه با اظهارات جنگ طلبانه پاریس و اطلاعاتی در مورد دخالت فزاینده این کشور در درگیری‌های مرتبط با اوکراین انجام شده است.

بیانیه مذکور اضافه کرد که مسکو به سفیر فرانسه درباره خط مخرب و تحریک آمیز پاریس هشدار داده و تأکید کرده است که این موضوع منجر به تشدید بیشتر درگیری‌ها خواهد شد.

این وزارتخانه در ادامه خاطرنشان کرد که تلاش‌های پاریس برای ایجاد نوعی «ابهام راهبردی» برای روسیه با اظهاراتی درباره اعزام احتمالی نیروها به اوکراین محکوم به شکست است.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی یورو نیوز نیز گزارش داد که روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را به وزارت امور خارجه فراخوانده است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، سفیر بریتانیا و سفیر فرانسه در روسیه روز دوشنبه به طور جداگانه به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شدند.

به نایجل کیسی، سفیر بریتانیا در روسیه هشدار داده شده که در صورت استفاده اوکراین از تسلیحات بریتانیایی برای حمله به داخل خاک روسیه، پاسخ مسکو می‌تواند هرگونه تأسیسات و تجهیزات نظامی لندن در داخل خاک اوکراین و فراتر از آن را شامل شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، «پیر لوی» سفیر فرانسه در مسکو نیز به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شد.

کد خبر 6098648

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است