Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا سعادت‌فر روز دوشنبه در دیدار مدیران شرکت سنگ مرکزی ایران - بافق ،افزود: در شرایط کنونی یکی از اهداف مقام معظم رهبری قطع وابستگی به نفت و رونق اقتصادی در حوزه های کشاورزی ،صنعتی، معدنی و  توسعه صنایع جانبی به عنوان پایه اقتصاد برای جهش تولید است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق ، رونق تولید را یکی از حلقه های مهم  زنجیره اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: همواره باید ارزیابی درستی از ظرفیت‌ها و محدودیت‌های واحدهای تولیدی و صنعتی باشد تا شعار سال مبنی بر رونق تولید محقق شود

وی  در ادامه با بیان اینکه امروز دشمن فرهنگ و باورهای دینی جامعه را نشانه گرفته است ، تاکید کرد: مسایل فرهنگی باید سرلوحه فعالیت‌های شرکت سنگ مرکزی ایران قرار گیرد تا آگاهی و بصیرت مردم بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعادت فر  در ادامه با اشاره به نقش این شرکت در انجام کارهای فرهنگی و تربیتی شهرستان در سال های گذشته ، بر برنامه ریزی جدی تر در این حوزه و مجاهدت برای جهش تولید و رسیدن به جایگاه واقعی اقتصادی تاکید کرد.

وی که دوازدهم دیماه ۱۳۹۹ به عنوان امام جمعه جدید بافق معرفی شد،افزود: این مجموعه معدنی اقدامات و برنامه های فرهنگی بسیاری را انجام داده و در این زمینه مشارکت خوبی هم با مجموعه مدیران شهری بافق  دارد باید کار های فرهنگی، راهبرد مهم مسوولان و فعالان فرهنگی این شهرستان باشد.

سعادت‌فر در ادامه وابستگی مجموعه شهر به شرکت یادشده را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به  این امر، می طلبد تا با برنامه ریزی جدی‌تر و بهتر و پرورش نیروهای جوان و مجاهدت،کار را برای رسیدن به اهداف نظام و انقلاب  پیش برد.

وی پیش از این امام جمعه شهر جیرفت از توابع استان کرمان بود.

همچنین مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران -بافق در این نشست در مورد تاریخچه معدن چغارت و بهره برداری از آن،احداث کارخانه فرآوری و ساخت کارخانه گندله سازی و ایجاد ارزش افزوده به محصول و اشتغال‌زایی مطالبی را بیان کرد و گفت: این کارخانه ظرفیت پنج میلیون تن تولید گندله را در سال دارد که در آستانه بهره برداری و در دستور کار هیات دولت برای آغاز کار رسمی است.

رضافلاح مبارکه  اظهار کرد: بیشتر مدیران این مجموعه از میان نیروهای بومی،جوان و توانمند شهرستان بافق انتخاب شدند و مهمترین مشکلی که در حال حاضر این مجموعه دارد، کمبود خوراک برای صنایع جوار معدنی و ساخت فولاد است.

این فعال معدنی تصریح کرد: سال‌ها خوراک از این مجموعه به صورت خام به کارخانه ذوب آهن اصفهان ارسال می شد و در آنجا ارزش افزوده پیدا می‌کرد و بخش بزرگی از توسعه‌ها در آن منطقه مرهون خوراکی است که از این شرکت ارسال شده است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۰ به بعد مسوولان وقت به سمت احداث کارخانه‌های جوارمعدنی در شهرستان رفتند تا از خام فروشی جلوگیری شود و ارزش افزوده در منطقه باقی بماند و خوشبختانه تحولاتی نیز به وجود آمده است.

فلاح مبارکه با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی مجموعه تحت مدیریت خود بیان کرد: این شرکت  فعالیت ها و اقداماتی را برای اداره ها و شهر بافق انجام می‌دهد که از جمله آن پرداخت ۲ درصد عوارض فروش محصول به فرمانداری است که ۳۰ درصد آن برای روستاها و ۷۰ درصد در اختیار شهرداری برای امور عمرانی قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن ایران - بافق کمک به آموزش و پرورش در ساخت مدارس خیری،کمک به نیازمندان و کمیته امداد در ساخت منازل مددجویان زیرپوشش این نهاد،اهدا پنج میلیارد تومان به بیمارستان در بحث کرونا،تامین اقلام بهداشتی برای استفاده مردم را  از مهمترین  اقدامات شرکت در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی ذکر کرد..

 هم اکنون ۶ هزار نفر نیرو در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق به صورت مستقیم به کار اشتغال دارند و  ۲ هزار نفر نیروهای بازنشسته با احتساب خانواده های زیرپوشش آنها در واقع ۸۵ درصد جمعیت منطقه به این مجموعه بزرگ اقتصادی وابسته هستند.

سنگ آهن، فسفات آسفوردی، سرب و روی، اورانیوم و سنگ‌های زینتی از مهمترین معادن فعال شهرستان بافق است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها جهش تولید افزایش تولید اشتغال زایی مواد معدنی جیرفت بافق معدن سنگ آهن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید افزایش تولید اشتغال زایی جهش تولید افزایش تولید اشتغال زایی مواد معدنی جیرفت بافق معدن سنگ آهن اخبار کنکور مرکزی ایران شرکت سنگ سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کارگران نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند و این افراد در رشد تولید در خط مقدم قرار دارند.
حیدری افزود: صنعت نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد و از همین‌رو دولت برنامه‌هایی برای توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی دارد.
وی با بیان اینکه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت یکی ار محور‌های اصلی سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: ما شاهد انگیزه بالا و تلاش فعالان در عرصه تولید هستیم و باید برای رفاه کارگران تلاش شود.
استاندار گفت: دولت رفع مشکلات کارگران را در دستور کار قرار داده و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است و امید است با این اقدامات انگیزه مضاعفی برای فعالان این عرصه ایجاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند