Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیر اجرایی پنجمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها با تاکید بر اینکه این رویداد تنها کنفرانس تخصصی و بین المللی در حوزه اینترنت اشیا در ایران است، از برگزاری آن در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت سال آینده خبر داد.

علی بهلولی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: پنجمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها با حمایت علمی (IEEE) با همکاری دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان و فردوسی مشهد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با معرفی اینترنت اشیاء به عنوان یک مفهوم جدید که تمام اجزای دنیا را به هم متصل می کند و زمینه ساز جهش تولید خواهد بود و ایده های بسیار زیادی جهت ساخت محصول در زمینه های سلامت، شهر هوشمند و خانه هوشمند در این حوزه وجود دارد که می تواند به ایجاد شرکتهای دانش بنیان منجر شود، تصریح کرد: به منظور فراگیر شدن این همایش در کل کشور حدود دو سال است که با دانشگاه فردوسی مشهد تفاهم نامه همکاری به امضا رسیده و همایش هر سال در یکی از این دو دانشگاه برگزار می شود. سال ۹۸ دانشگاه اصفهان میزبان سومین دوره بود و سال ۹۹ دانشگاه فردوسی مشهد میزبان این کنفرانس بین المللی است.

به گفته بهلولی محورهای این همایش شامل فناوری‌های مرتبط با اینترنت اشیاء، سرویس‌ها و کاربردهای اینترنت اشیاء، اینترنت اشیاء و رایانش، اینترنت اشیاء و علوم داده‌ها، امنیت اینترنت اشیاء و حریم خصوصی است.

دبیر پنجمین کنفرانس اینترنت اشیاء و کاربردهای آن با توضیح اینکه حدود چهل نفر در کمیته علمی این همایش از بیست دانشگاه معتبر دنیا حضور دارند، تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از اعضای کمیته علمی، از دانشگاه های خارج از ایران از جمله کانادا، استرالیا، آمریکا و کشورهای اروپایی همچون اسپانیا هستند.

وی افزود: در این کنفرانس مقالات هم به فارسی و هم به انگلیسی پذیرش می شوند و از امسال برای اولین بار انتخاب پایان نامه برتر ارشد و دکتری در حوزه اینترنت اشیاء انتخاب خواهد شد.

کیفیت، ملاک پذیرش مقالات 

وی با یادآوری اینکه در سال های قبل حدود ۳۰ مقاله پذیرش می شد، ادامه داد: ملاک پذیرش مقالات به کیفیت آنها بستگی دارد نه تعداد و به دلیل استفاده از داورهای بین المللی، مقالات باید کیفیت فوق العاده بالایی داشته باشند تا انتخاب شوند.

بهلولی با بیان اینکه ۳۰ بهمن مهلت ارسال مقالات است، تاکید کرد: مقالات فارسی توسط موسسه ISC و مقالات انگلیسی توسط IEEE، نمایه می شوند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان در توضیح برنامه های روز همایش گفت: سه سخنرانی کلیدی در این روز انجام می شود. آقای راب ون کراننبرگ، موسس و رئیس انجمن اینترنت اشیاء اروپا، یکی از افرادی است که تایید شده است.

بهلولی ادامه داد: در هر دوره این کنفرانس حدود چهار تا پنج کارگاه تخصصی برگزار می شود و امسال نیز فراخوان اعلام شده پژوهشگرانی که مایلند کارگاهی در حوزه اینترنت اشیاء برگزار کنند، فرصت دارند پروپوزال های خود را تا تاریخ ۳۰ بهمن،  ارائه دهند.

وی در ادامه از برگزاری پنل های تخصصی خبر داد که با حضور کمیته علمی به همراه افرادی که از خارج از کشور به این همایش آمده اند و دعوت از صنایع مختلف  با هدف اطلاع رسانی از تکنولوژی روز دنیا در این حوزه و چگونگی کاربردهای آن در صنایع تشکیل می شود تا هم محیط علمی و هم صنایع و سازمان ها از این همایش بهره ببرند.

بهلولی افزود: در سال‌های اخیر در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان، پنج آزمایشگاه تحقیقاتی شامل پردازش سیگنال و اینترنت اشیاء، رایانش فراگیر، سیستم‌های رایانشی- فیزیکی، آزمایشگاه اینترنت اشیاء و فناوری‌های سلولی نسل پنج/شش و کلان داده‌ها در حوزه اینترنت اشیاء فعالیت دارند.

عضو کمیته علمی چهارمین کنفرانس اینترنت اشیاء تصریح کرد: تمام فعالیت‌های دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان در این حوزه به صورت تجمیع شده در سایت آزمایشگاه اینترنت اشیاء، به نشانی iotlab.ui.ac.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام