Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: 270 میلیارد تومان برای علاج بخشی سد وشمگیر و 220 میلیارد تومان برای احداث سد آقدکش نیاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از گلستان ما؛ سید محسن حسینی امروز با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای علاج‌بخشی سد وشمگیر به 270 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تاکنون حدود 20 میلیارد تومان آن تأمین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سد وشمگیر در شهرستان آق قلا و بر روی گرگانرود احداث شده است. این سد در سال 49 آبگیری شد و در سال‌های بعد سه مخزن فرعی برای آن ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان اینکه، با توجه به نیاز استان، علاج‌بخشی این سد در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: شاید نتوانستیم اهمیت و حساسیت این پروژه را به دولت و مجلس منتقل کنیم برای همین معتقدیم اعتباری که برای این سد در نظر گرفته شده، منطقی نیست. وشمگیر، سدی 50 ساله بوده که پروژه علاج‌بخشی نیز حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسینی در خصوص وضعیت سد آقدکش در شهرستان آق قلا اظهار کرد: ساخت این سد از سال 90 آغاز شده و تا پیش از سیل سال 98 به طور متوسط سالانه فقط حدود یک میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده است.

وی درباره وضعیت این سد بیان کرد: این سد عملکردی دو وجهی دارد، انحراف و کنترل سیلاب که شهر آق قلا را از تهدید سیل نجات می‌دهد و همچنین مخزن ذخیره آب است. تکمیل این سد نیاز به 220 میلیارد تومان اعتبار دارد که تا کنون 23 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته که 12 میلیارد تومان آن بعد از سیل فروردین 98 بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: برای سال جاری 14 میلیارد تومان برای این سد اعتبار پیش بینی شده که ما به دنبال استفاده از منابع حوادثی و جذب اعتبارات بیشتری برای سد آقدکش هستیم.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان اعتبار میلیارد تومان سد وشمگیر علاج بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

فردوس کریمی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهارداشت: در قالب طرح پمپاژ آب ناغان سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن، هفت کیلومتر خط انتقال اجرا شده و در حال تملک اراضی هستیم.

وی افزود: طرح پمپاژ آب ناغان ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و جهت تکمیل و بهره‌برداری از طرح به هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

بیشتر بخوانید

تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری

کریمی اضافه کرد: تخصیص جدیدی به نیاز آبی ناغان اضافه شد و هم‌اکنون۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات ناغان زیرپوشش آبیاری قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۸۵ مورد ساماندهی پرورش ماهی برای نخستین بار و همچنین تخصیص دو هزار و ۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه‌ها و دامداری‌های ناغان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان