Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@08:35:30 GMT

ورامین به عنوان شهر ملی شیشه و آبگینه ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۹۳۱۴

ورامین به عنوان شهر ملی شیشه و آبگینه ثبت شد

حسین کاغذلو روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان ورامین با داشتن بیش از صد کارگاه تولید شیشه و آبگینه و فعالیت حدود ۶ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه، ۷۰ درصد از مصنوعات شیشه‌ای کشور را تولید و به دلیل کیفیت بالای آن، بسیاری از این محصولات به سایر کشورها صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: هنرمندان شیشه‌گر شهرستان ورامین، با برخورداری از علم روز، بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات شیشه‌ای را تولید می‌کنند از این رو، بسیاری از این محصولات به صورت مستقیم و غیرمستقیم از شهرستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: واحدهای شیشه‌گری ورامین از تکنیک‌هایی نظیر شیشه فوتی دست‌ساز، استین گلاس، قالبی، شیشه موزائیکی و هزارگل، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه، مات کاری، خانه‌بندی، هم‌جوشی شیشه و میناکاری در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند.

وی میزان صادرات شیشه از شهرستان ورامین را در سال گذشته ۵ میلون دلار اعلام کرد.

کاغذلو اظهار داشت: صنعت شیشه شهرستان ورامین، به دلیل استفاده از پسماندهای شیشه، از صنایع سبز محسوب شده و این امر نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست ایفا می‌کند.


وی با اشاره به تحقق ثبت ملی ورامین به عنوان شهر آبگینه کشور گفت: به منظور تحقق این امر مهم که دستاوردهای بسیاری برای شهرستان به همراه دارد، تمامی مسوولان از جمله استاندار تهران، اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، مسوولان شهرستان ورامین و به ویژه صنعتگران و هنرمندان عرصه شیشه تلاش بسیاری انجام داده و با تأمین زیرساخت‌های لازم، نام ورامین را به عنوان شهر ملی شیشه کشور جاودانه کردند.

فرماندار ورامین گفت: قطعا ثبت ورامین به عنوان شهر ملی شیشه، موجب رونق هر چه بیشتر این صنعت در شهرستان شده و در آینده نه چندان دور، شاهد رشد کمی و کیفی تولید این محصول در کارگاه‌های شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: ورامین علاوه بر تولید شیشه، در دیگر حوزه‌های صنایع دستی نیز از تولیدات فاخری برخوردار است و روستای احمدآباد وسط، مهد تولید سفال استان تهران محسوب می‌شود و زمینه استقرار دهکده سفال در این روستا فراهم شده است.

کاغذلو گفت: طرح فرش میناخانی ورامین، به عنوان یکی از صنایع دستی فاخر، در فهرست آثار جهانی ثبت شده و نام ورامین را در تولید فرش، جهانی کرده است.

مراسم ثبت ورامین به عنوان شهر ملی آبگینه، صبح امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی، محسنی بندپی استاندار تهران، و دیگر مسوولان در مجموعه فرهنگی کاخ نیاوران برگزار شد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

برچسب‌ها علی اصغر مونسان حسین کاغذلو صنایع دستی ورامین علی ‌اصغر مونسان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی اصغر مونسان حسین کاغذلو صنایع دستی علی اصغر مونسان حسین کاغذلو صنایع دستی ورامین علی اصغر مونسان میراث فرهنگی اخبار کنکور ورامین به عنوان شهر عنوان شهر ملی شهرستان ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم استان تهران / استان تهران غربی : شهریار، ملارد، بهارستان و پرند / استان تهران شرقی : ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک

به گزارش صدای ایران، استاندار تهران با اشاره به نام شهرستان‌های غربی و جنوب شرقی استان تهران، جزئیات و ملاک‌های مورد مطالعه برای تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران را تشریح کرد.

علیرضا فخاری در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهر‌های این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

تطبیق طرح تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر جمعیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

مباحث اقلیمی و جمعیتی باید به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا با عدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جا‌هایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندی‌ها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک‌تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

دیگر خبرها

  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • پیکر معلم شهید از میدان فردوسی تهران تشییع خواهد شد
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • تقسیم استان تهران / استان تهران غربی : شهریار، ملارد، بهارستان و پرند / استان تهران شرقی : ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • استان تهران چطور تقسیم می شود ؟ مراکز استان ها مشخص شدند