Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@03:05:02 GMT

جزئیات بازگشایی مدارس گچساران از اول بهمن‌ماه

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۹۴۱۵

جزئیات بازگشایی مدارس گچساران از اول بهمن‌ماه

علی خوانپایه گفت: باید توجه کرد که در مدارس شهرستان های با وضعیت زرد، آبی و سفید بایستی کلاس ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود، پس متولیان امر باید تمهیدات لازم را در رابطه با پروتکل های بهداشتی را انجام دهند و تعداد دانش آموزان هر کلاس بیشتر از 10نفر هم نباشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس علی خوانپایه، فرماندار گچساران ظهر امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا این شهرستان گفت: با توجه به مصوبات این جلسه، یکی بحث بازگشایی مدارس را داریم که کلاس های پایه های اول و دوم ابتدایی چه در شهر و چه در روستاها بایستی حضوری برگزار شود و از اول بهمن نیز این طرح اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:بنابراین لازمه اجرای صحیح این طرح این است که ما سازکارها و تمهیدات ضروری را در پیش بگیریم بخصوص در حوزه تخصصی آموزش و پرورش با توجه به تجاربی که داشته اند،پس باید تمهیدات لازم را در رابطه با پروتکل های بهداشتی انجام دهند و تعداد دانش آموزان هر کلاس بیشتر از 10نفر هم نباشند.

فرماندار گچساران ادامه داد:در مناطق روستایی قاعدتا مشکل خاصی در این زمینه وجود نخواهد داشت، اما در حوزه شهر به هرحال مشکلاتی نیز وجود دارد و بایستی طوری برنامه ریزی در این خصوص صورت بگیرد که حداکثر با ظرفیت 10 دانش آموز برای پایه های اول و دوم در سطح شهرستان اقدام شود.

خوانپایه درادامه تصریح کرد:بنابراین تمهیدات لازم بایستی از طرف آموزش و پرورش شهرستان به صوئرت مطلوب انجام شود و در خصوص برگزاری حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی همت و برنامه های متولیان امر را می طلبد که بحث سلامتی دانش آموزان و خانواده ها هم مدنظر قرار گیرد.

وی گفت:در ارتباط با مناطق روستایی مصوباتی هم داشتیم و مدارسی که زیر 50 نفر دانش آموز دارند بایستی در این ارتباط تمهدیات لازم در پیش گرفته شود، بنابراین در مدارس شهرستان ها زرد، آبی و سفید بایستی کلاس ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

فرماندار گچساران ادامه داد:اما موضوعی که از شرایط خاصی نیز برخوردار است بحث بازگشایی تالارهای پذیرایی است که باید با یک سوم ظرفیت شروع بکار کنند که  اداره صمت ، اماکن نیروی انتظامی و اصناف بایستی باید تمهیدات لازم را مد نظر داشته باشند و در این ارتباط هم بحث فاصله گذاری بین صندلی ها در سالن های سرپوشیده و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز الزامی است.

خوانپایه افزود: ورودی تالارها بایستی حتما به دستگاه تب سنج مجهز شوند و اگر متولیان امر در تالارها  این موارد را رعایت نکند بنابراین طبق قانون برخورد صورت خواهد گرفت،استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و ضد عفونی محیط های سربسته نیز بایستی انجام شود و از افراد بدون ماسک در ورودی تالارها هم باید جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت روشنایی پارک های سطح شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه فصل زمستان است و کمتر شهروندی هم شبانه به پارک ها مراجعه می کند،بنابراین روشنی ها هم به حالت قبل برگردد که این نگرانی هم وجود نداشته باشد و از امروز نیز بحث روشنایی پارک ها نیز حل و فصل شود.

فرماندار گچساران ادامه داد:اما در بحث انجام فعالیت ها ورزشی یک سری از رشته ها پربرخورد و در مکان های سرپوشیده انجام می شود که  همچنان بایستی براساس تصمیمات ستاد کرونا عمل کنند، و اما در دیگر رشته های ورزشی هم باید رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت داشته باشیم.

خوانپایه در ادامه با اشاره به مسابقه موتور سواری در این شهر گفت: در بحث مسابقه موتورسواری در این شهرستان نیز متولیان امر ملزم به اجرای تصمیمات ستاد کرونای شهرستان هستند و باید مجوزات لازم در خصوص برگزاری چنین مسابقاتی صادر شود که این موضوع باید بررسی و پیگیری شود.

وی افزود:مهم این است در جلساتی که برگزار می کنیم مصوبات نیز اجرایی و دنبال شوند،در بحث طرح شهید سلیمانی مناطقی که آلودگی بیشتری وجود دارد نیز حساسیت بیشتری انجام شود هم در ارتباط با بیماریابی و هم در ارتباط با کنترل ،غربالگیری و قرنطینه ای که باید صورت بگیرد.

خوانپایه گفت:به عنوان مثال در منطقه امامزاده جعفر آمار ابتلا 8نفر کمی بالاست ،در مناطق کارگری و شرکت های اقماری که در شهرستان فعالیت دارند همچنین حساسیت های باید وجود داشته باشد و نتیجه بگیریم که وضعیت شرکت های این شهرستان به چه صورت خواهد بود.

فرماندار گچساران افزود:روزهای آینده برگزاری آزمون جذب نیروی کارگری در شبکه بهداشت نفت را داریم که این آزمون ازمون بباید با رعایت پروتکل های بهداشتی در 30دی ماه برگزار شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی فرماندار گچساران تمهیدات لازم متولیان امر برگزار شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه گفت: بیش از سه تن مواد غذایی بدون شرایط مصرف و تاریخ مصرف گذشته که در چهار ماه اخیر از اماکن تهیه و توزیع شهرستان جمع‌آوری شده بودند، با هماهنگی و حضور نماینده دادگاه عمومی شهرستان معدوم شدند.

حامد کیخایی اظهار کرد: جمع‌آوری و معدوم‌سازی مواد غذایی غیربهداشتی، یکی از محورهای اصلی فعالیت واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه است. بر همین اساس، با متخلفان در این زمینه به هیچ عنوان مماشات نخواهد شد.

وی ادامه داد: مواد غذایی علاوه بر دوره زمانی مصرف، نیاز به نگهداری در شرایط بهداشتی و دمای مناسب دارند. رعایت نشدن این موارد ممکن است باعث فاسد شدن ماده غذایی قبل از رسیدن تاریخ انقضا آن شود و منجر به بروز مسمومیت و حوادث ناگوار برای مصرف‌کننده شود. بر همین اساس لازم است تا هنگام خرید، شرایط نگهداری مواد غذایی را در نظر بگیریم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، وی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، گزارش خود را سامانه تلفنی ۱۹۰ ثبت کنند تا همکاران مرکز بهداشت برای اصلاح مشکل، وارد عمل شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاونت پرورشی باید در مدارس تقویت شود
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در گچساران
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد