Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:33:42 GMT

حمایت از بازار سرمایه در اولویت برنامه‌های مجلس

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۰۷۸۴

حمایت از بازار سرمایه در اولویت برنامه‌های مجلس

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «محمدرضا پورابراهیمی» در دیداری که امروز به همراه دیگر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از بورس اوراق بهادار تهران انجام شد، گفت: هر نوع دخالت غیرمرتبط در تصمیم‌گیری‌های ناظران بازار سرمایه مغایر با قانون و غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه همچنان پربازده‌ترین بازار در مقایسه با بازارهای موازی است، افزود: بازار سرمایه شتابان در حال حرکت است؛ بنابراین متناسب با آن باید تغییراتی در  راستای تقویت مقررات نظارتی و توسعه زیرساخت‌ها و همچنین ارتقای همکاری سایر دستگاه‌ها با این نهاد ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی اظهار داشت: اکنون ظرفیت خوبی در کمیسیون اقتصادی مجلس برای  توسعه زیرساخت های بازار سرمایه ایجاد شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:  در جلسه امروز بورس تهران که با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و مدیران عامل ارکان و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، مقرر شد تا آخر هفته جاری کلیه پیشنهادهایی که متولیان بازار سرمایه در خصوص توسعه زیرساخت‌ها و تثبیت و تنظیم بخشی به  این بازار ارائه دهند، به کمیسیون اقتصادی ارسال شود تا در هفته آینده در دستور کار هفته آینده مجلس قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه گزارش کمیسیون اقتصادی در قالب ماده ۴۵ (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) نیز در رابطه با بازار سرمایه حدود دو ماه قبل  مطرح شده است، اظهار داشت: این گزارش به محض ورود به صحن با فوریت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پورابراهیمی در پایان بر ضرورت ایجاد آرایش  حرفه ای نهاد ناظر بازار سرمایه در مدیریت فضایی مجازی و خنثی سازی برخی شیطنت‌ها و شایعات رسانه‌ای که از سوی کانال‌های غیر رسمی انجام و منافع سهامداران را هدف می‌گیرد، تاکید کرد.

برچسب‌ها دلار بازار طلا بازار سهام محمدرضا پور ابراهیمی داورانی نرخ ارز ریزش شاخص بورس رشد شاخص بورس بورس بازار سرمایه پروندهٔ خبری بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلار بازار طلا بازار سهام دلار بازار طلا بازار سهام نرخ ارز ریزش شاخص بورس رشد شاخص بورس بورس بازار سرمایه اخبار کنکور کمیسیون اقتصادی مجلس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوایل هفته کاری با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها شاهد شروع متعادلی بودیم، اما در جدال عرضه و تقاضا، فروشندگان برنده بودند و دوباره یک هفته‌ اصلاحی و خسته کننده را سپری کردیم. فقط شاهد نوساناتی در محدوه‌های حمایتی سهام بودیم، تعداد محدود، سهام بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید، با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

او افزود: انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم منتهی تا زمانی که این دور باطل ادامه دارد حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم