Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:41:00 GMT

آتش‌سوزی مراتع تالش مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۲۳۲۵

آتش‌سوزی مراتع تالش مهار شد

آرش شادپور عصر دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۰ هکتار از مراتع قاراقوزی پایین تر از رادار در بخش حویق تالش از صبح روز یکشنبه دچار آتش سوزی شده بود و آتش، عصر امروز با همکاری ۳۱ نفر از عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و ۲۰ نفر از نیروهای مردمی، همیاران طبیعت و بسیج مهار شد.
وی افزود: روز گذشته هزار متر مربع از مراتع بالامحله چوبر بخش حویق بمدت ۲ ساعت و هزار و ۵۰۰ متر مربع از مراتع جنگل های شیرآباد خطبه سرا بمدت سه ساعت دچار آتش سوزی شده بود و دیروز به اطفاء حریق آن مناطق اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هر سه آتش سوزی سطحی در حوزه مراتع بود و به دلیل وزش باد و صعب العبور بودن مناطق، اطفاء حریق با آبپاش های کوله ای، بیل و آتش کوب انجام شد.

حدود ۴۰ درصد جنگل های گیلان در تالش واقع شده و از نوع جنگل های هیرکانی است و از ۲۴۲ هزار هکتار عرصه منابع ملی در تالش، ۱۷۰ هزار هکتار جنگل، ۷۱ هزار هکتار مرتع و ۲ هزار هکتار شامل اراضی ساحلی است و سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد گرم در هفته جاری در بخش هایی از استان گیلان هشدار داده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان آتش سوزی ریاست سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل آتش سوزی گیلان سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری حویق تالش منابع طبیعی جنگل های هیرکانی پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی آتش سوزی منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل آتش سوزی گیلان سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری حویق تالش منابع طبیعی جنگل های هیرکانی اخبار کنکور منابع طبیعی هزار هکتار آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت:این حادثه ساعت ۸:۳۰ دقیقه امروز در دبیرستان اسما کوی مجاهدین به وقوع پیوست.

کوروش، سبزعلی افزود: پس از اطلاع رسانی این حادثه آتش نشانان به این دبیرستان اعزام و توانستند حریق را مهار کنند. 

وی ادامه داد:در این حادثه که به علت اتصالی برق در دفتر مدیریت دبیرستان رخ داد، با تلاش آتش نشانان حریق مهار و به کسی آسیبی وارد نشد.

دیگر خبرها

  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت