Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته، آخرین بازی هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس انجام شد تا پرونده بزرگ ترین بازی نیم فصل اول لیگ برتر بسته شود.

قبل از شروع این دیدار، انتخاب داور یکی از موارد حاشیه‌ای بود که تا روز قبل از مسابقه هم ادامه پیدا کرد و در نهایت این تصمیم حاصل شد که رضا کرمانشاهی قضاوت دربی ۹۴ را بر عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمانشاهی قرار بود شهرآورد قبلی ۲ تیم در نیمه نهایی جام حذفی را قضاوت کند، اما با تصمیم عجیبی که گرفته شد، نه تنها قضاوت این بازی به کرمانشاهی نرسید بلکه پای داور مصمم کشورمان به کمیته اخلاق هم باز شد.

پیشنهاد لغو بازی!

دیگر مورد حاشیه‌ای قبل از مسابقه، آلودگی هوای پایتخت بود که حتی لغو این دیدار مورد بررسی قرار گرفت؛ اما بازی به مرحله لغو شدن نرسید. در این زمینه حتی اعلام شده بود که شدت آلودگی به حدی است که بازیکنان یکدیگر را نمی‌بینند!

ترکیب قابل پیش بینی ۲ تیم

استقلال با سیستم ۴-۲-۳-۱ که در چند بازی اخیر محمود فکری از آن استفاده کرده بود، به میدان رفت. تنها تغییر مهم آبی پوشان در پست دفاع چپ بود، جایی که محمد نادری پس از رهایی از مصدومیت به کار گرفته شد تا محمد دانشگر بازی را از روی نیمکت آغاز کند. شیخ دیاباته آقای گل فصل گذشته لیگ برتر هم این بازی را از روی نیمکت آغاز کرد.

در تیم پرسپولیس هم سعید آقایی پس از این که یک بازی را به دلیل محرومیت از دست داد، در این مسابقه دوباره به ترکیب سرخپوشان برگشت. امید عالیشاه هم این مسابقه را از روی نیمکت آغاز کرد. یحیی گل محمدی در این دیدار کمال کامیابی نیا را کنار میلاد سرلک قرار داد. احمد نوراللهی هم یک خط جلوتر و تقریبا نزدیک به عبدی بازی کرد.

شروع طوفانی استقلال

شاگردان محمود فکری دربی را طوفانی آغاز کردند و نتیجه آن را هم گرفتند. ارسلان مطهری در دقیقه ۲ موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند و در این زمینه دومین گل سریع تاریخ شهرآورد را به ثبت رساند. او از اشتباه کمال کامیابی نیا نهایت استفاده را برد و با یک شوت تماشایی توپ را به گوشه دروازه حامد لک فرستاد.

دومین صحنه مهم بازی هم در محوطه جریمه پرسپولیس اتفاق افتاد. روی سانتر محمد نادری توپ به دست بازیکن پرسپولیس برخورد کرد اما رضا کرمانشاهی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

پس از گل مطهری، پرسپولیسی‌ها جریان بازی را در اختیار گرفتند و بارها با حملات جسته و گریخته دروازه رشید مظاهری را تهدید کردند. جدی ترین موقعیت پرسپولیس هم در دقیقه ۲۴ اتفاق افتاد که احمد نوراللهی با یک چرخش دیدنی در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

خشم پرسپولیس

پرسپولیس در نیمه اول هم در اکثر دقایق بازی، مالک زمین بود اما شاگردان گل محمدی در نیمه دوم انتحاری بازی کردند و از همان ابتدا کار را برای استقلال سخت کردند. مهدی عبدی دقیقه ۵۱ از سهل انگاری مدافعان استقلال در محوطه جریمه به ویژه عارف غلامی و محمد نادری استفاده کرد و با یک ضربه پای چپ دقیق گل مساوی را زد.

آتش پرسپولیس با گل مساوی فروکش نکرد و سرخپوشان به بازی هجومی خود ادامه دادند. دقیقه ۵۵ مهدی عبدی یک استارت سریع دیگر را زد و در نزدیکی‌های میانه زمین با سرعت بالا قصد داشت به رشید مظاهری نزدیک شود اما عارف غلامی مهاجم پرسپولیس را متوقف کرد. داور در این صحنه به دادن کارت زرد بسنده کرد.

مظاهری نه، سوپر واکنش ریگی استقلال را نجات داد

یکی از موقعیت‌های فوق العاده این مسابقه در دقیقه ۶۱ اتفاق افتاد. مهدی عبدی با چند سر توپ دیدنی تا آستانه فروپاشی دروازه استقلال پیش رفت؛ اما تعادل خود را از دست داد‌ تا توپ مقابل دروازه خالی به نوراللهی برسد اما ضربه هافبک پرسپولیس با واکنش دیدنی ریگی همراه شد. مسعود ریگی با یک تکل دیدنی اجازه نداد دروازه استقلال باز شود.

گل دوم سرخپوشان

حملات دامنه دار پرسپولیسی‌ها دقیقه ۶۶ جواب داد و وحید امیری برای دومین بار دروازه استقلال را باز کرد. مهدی عبدی به خوبی احسان پهلوان را صاحب توپ کرد و پاس به جلوی پهلوان با تک ضربه وحید امیری همراه شد تا پرسپولیس گل دوم را بزند. در این صحنه هم مدافعان استقلال با سهل انگاری مقابل پرسپولیسی‌ها قرار گرفتند. پس از این گل هم احمد نوراللهی در یک موقعیت تک به تک توپ را به آسمان فرستاد.

قایدی فرشته نجات استقلال

در حالی که بازی با تساوی ۲ - ۲ در حال به اتمام رسیدن بود، مهدی قایدی به داد استقلال رسید و با شگرد همیشگی دروازه پرسپولیس را باز کرد. او پس از این که توپ را در محوطه جریمه سرخپوشان دریافت کرد، به سبک خودش توپ را به عرض حرکت و با یک ضربه محکم توپ را از بین پاهای حامد لک عبور داد تا بازی مساوی شود.

با این تساوی، استقلال ۱۹ امتیازی شد و همچنان در رده دوم قرار دارد. پرسپولیس هم با ۱۲ امتیاز و ۲ بازی کمتر، هشتم است.

بیشتر بخوانید 

استقلال ۲ - پرسپولیس ۲/ فرار بزرگ آبی‌ها در دقایق طلسم سرخ‌ها/ بچه مدرسه ای‌های تاثیرگذار + فیلم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرآورد تهران دربی استقلال و پرسپولیس دربی تهران دروازه استقلال مهدی عبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوس: تعویض‌های اشتباه، پرسپولیس را خلع سلاح کرد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فرشاد پیوس درباره شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: آن چیزی که مشخص است ما نمی‌توانیم بابت شکست در ضربات پنالتی کادر فنی و بازیکنان را سرزنش کنیم. درست است پرسپولیس چهار بار از حریفش پیش افتاد و این موضوع باید توسط کادر فنی بررسی شود، که چرا چهار بار برد را با تساوی عوض کردند. در ضربات پنالتی هر تیمی که تمرکز بیشتری داشته باشد برنده است. آلومینیوم از شروع بازی و حتی زمانی که 2 بر صفر عقب بود، روحیه‌اش را از دست نداد و بازیکنان این تیم با انگیزه‌ای بالا توانستند پرسپولیس را شکست دهند.

بیشتر بخوانید:
همه ضعیف‌ترین بازیکن پرسپولیس را دیدند جز سرمربی!

وی ادامه داد: همانطور که گفتم علی‌رغم اینکه آلومینیوم سرشار از انگیزه بود، بازیکنان پرسپولیس خیلی برای این بازی تمرکز و انگیزه نداشتند و فکر می‌کنم بیشتر حواس‌شان به بازی با سپاهان بود. اشتباه بزرگ بازی روز جمعه برای پرسپولیس این بود که بعد از اینکه با دو گل پیش افتادند، کادر فنی تصمیم به تغییرات گرفت و با خروج بازیکنانی مثل ارونوف و ترابی، ضرب تهاجمی تیم گرفته شد و آلومینیوم هم با خیال راحت‌تری به دروازه پرسپولیس حمله می‌کرد. در حالی که بیرانوند غایب بود نباید کار به ضربات پنالتی می‌کشید و به هر شکلی که می‌شد می‌بایست برتری را حفظ می‌کردند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که اوسمار در نیمه دوم پس از اینکه تیمش با دو گل پیش افتاد شاید بیشتر به فکر بازی با سپاهان بود و پیروزی برابر آلومینیوم را قطعی می‌دانست، تصریح کرد: پرسپولیس در نیمه دوم راضی از نتیجه بود به همین دلیل به اشتباه با عقب کشیدن، تصمیم به دفاع گرفت. این نوع بازی هیچ وقت در پرسپولیس جواب نداده است و ما در خیلی از بازی‌ها شاهد بودیم که پرسپولیس عقب بازی کرده، اما نتیجه را از دست داده است. تعویض‌های تیم در نیمه دوم به هیچ وجه جواب نداد و خروج دو عنصر تهاجمی تیم، عملاً پرسپولیس را خلع سلاح کرد و به آلومینیوم این فرصت را داد تا به بازی برگردد و در نهایت هم پیروز شد.

پیوس در پاسخ به این پرسش که «پرسپولیس می‌تواند کنار رفتن از جام حذفی را جبران کند و در لیگ روند خوبش را ادامه دهد و قهرمان شود؟»، گفت: من معتقدم شکست مقابل آلومینیوم در زمان خوبی رخ داد. حالا پرسپولیس می‌تواند با تمرکز کامل به شش بازی پایانی‌اش در لیگ فکر کند. پرسپولیس اگر بتواند سپاهان را شکست دهد مسیرش هموار می‌شود و قدم بزرگی را برای قهرمانی در لیگ برمی‌دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228870 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران
  • اشتباه باورنکردنی تراشتگن مقابل والنسیا (عکس)
  • پیوس: تعویض‌های اشتباه، پرسپولیس را خلع سلاح کرد
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • تعویض‌های اوسمار اشتباه هم نبود!
  • سلطان گلزنی به استقلال و پرسپولیس کیست
  • بازیکنانی که قاتل پرسپولیس شدند + ویدئو
  • بازیکنان خودی که قاتل پرسپولیس شدند + ویدئو
  • دفاع متزلزل پرسپولیس پیش از جدال حساس با سپاهان
  • شاهکار مدافعان پرسپولیس در چهار گل خورده!