Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در سال جاری به دلیل شرایط تحریم، واکسن آنفولانزا دیر به دست ما رسید گفت: اگر افراد براساس مشاوره پزشکی احساس کردند نیاز به واکسن دارند تا نیمه دی‌ماه و قبل از فرارسیدن سرما فرصت تزریق دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم ،محمد حضوری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات حوزه غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: رسالت اصلی ما نظارت بر تولیدات مواد غذایی، توزیع دارو، شرکت‌های تولید دارو و انجام آزمایشات دقیق در سلامت غذا و داروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: آزمایشگاه بزرگی در جهت پایش ترکیبات غذایی و دارویی در قم فعال است و در توزیع ملزومات پزشکی نیز رصد، پایش و کنترل وجود دارد.

وی در مورد واکسن آنفولانزا نیز ابراز کرد: در سال جاری به دلیل شرایط تحریم، واکسن آنفولانزا دیر به دست ما رسید، با توجه به اینکه خرید واکسن از طریق تهران است، سهمیه‌ای به قم تعلق می‌گیرد که سهمیه اختصاص‌یافته از کیفیت بالایی برخوردار بود.

حضوری عنوان کرد: تأخیر و تغییرات قیمت ازجمله مشکلات در سال جاری جهت تأمین واکسن آنفولانزا بود که دسترسی را محدود کرد و در حال حاضر فقط در داروخانه‌های دولتی و در داروخانه هلال‌احمر توزیع می‌شود.

ارائه "واکسن آنفلوانزا" با کارت ملی در داروخانه‌‌های دولتی!5 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در 2 داروخانه‌ اصفهان توزیع می‌شودآغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه مرکزی هلال احمر

وی با بیان اینکه در سهمیه دوم محدودیت سنی لغو شده است یادآور شد: اگر افراد براساس مشاوره پزشکی احساس کردند نیاز به واکسن دارند تا نیمه دی‌ماه و قبل از فرارسیدن سرما فرصت تزریق دارند، همچنین فاز نخست نیز قبل از آبان توزیع‌شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد تأمین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نیز عنوان کرد: یکی از افتخارات استان قم تهیه ماسک با قیمت ارزان بود؛ درحالی‌که ماسک در تهران 2 هزار تومان به فروش می‌رسید در قم 800 تومان عرضه می‌شد که در جهت تعادل بخشی قیمت 1300 تومان مصوب شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ماسک در قم با نرخ 1000 تومان عرضه می‌شود و در تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و کالاهای سلامت‌محور نظارت صورت می‌گیرد، البته تعیین قیمت با سازمان صنعت است و ما وظیفه پایش سلامت و کنترل توزیع را برعهده داریم.

انتهای پیام/457/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قم واکسن آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان