Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: یک جوان در همدان به دلیل انتشار تصاویر شخصی و محرمانه در شبکه های اجتماعی دستگیر شد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد  اظهار داشت: اعتماد یک دختر به پسر جوان در فضای مجازی و قرار دادن تصاویر شخصی خود به وی، موجب هتک حیثیت و انتشار این تصاویر در تلگرام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پی شکایت دختر جوان مبنی بر انتشار تصاویر محرمانه و شخصی به همراه مطالب توهین آمیز در شبکه های اجتماعی تلگرام رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: طبق اظهارات شاکیه، او با فرد ناشناسی در شبکه اجتماعی ارتباط برقرار کرده که این دوستی و اعتماد موجب هتک حیثیت او شده است، در این راستا با دستور مقام قضایی متهم ۲۳ ساله دستگیر شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان اظهار داشت: متهم ابتدا منکر هر گونه مزاحمت برای شاکیه بود اما پس از مواجهه با ادله های انکار ناپذیر لب به اعتراف گشود.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: متهم اقدام به جلب اعتماد این دختر جوان سپس دریافت عکس و فیلم های شخصی او کرده سپس آن را در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر می کند.

وی اضافه کرد: این تصاویر با یک واسطه به دست این دختر جوان رسیده و اطلاع او از انتشار تصاویر شخصی سبب بروز مشکلات روحی و روانی برای او شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان توصیه کرد: شهروندان به کاربران شبکه های اجتماعی اعتماد نکرده و از قرار دادن اطلاعات محرمانه، شخصی و تصاویر خود به جد پرهیز کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد خواستار مراجعه شهروندان به سایت پلیس فتا برای ارتقای سواد رسانه ای شد و گفت: اعتماد به افراد غریبه و ناشناس در فضای مجازی عاقبت خوشی به همراه ندارد.ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتشار تصاویر تصاویر شخصی سرخوش نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی

سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک