Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خواستار رسیدگی شهردار تهران و مدیریت مؤسسه همشهری به وضعیت قراردادها و بیمه خبرنگاران مؤسسه همشهری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به بازدید خود از روزنامه همشهری گفت: روز گذشته در محل روزنامه همشهری حاضر شدم و ساعتی را به شنیدن دغدغه‌ها و دل نگرانی‌های خبرنگاران و اعضای تحریریه این مؤسسه بزرگ نشستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دغدغه‌هایی به حق در خصوص وضعیت بیمه و قرارداد برای این خبرنگاران وجود دارد که از شنیدن آنها بسیار متأثر شدم.

سالاری ادامه داد: بسیاری از خبرنگاران مؤسسه همشهری که اغلب سابقه همکاری طولانی، بعضاً تا ۱۵ سال را با این مجموعه دارند، پس از سال‌ها تلاش و فعالیت هنوز با قراردادهایی که سه ماه به سه ماه تمدید می‌شود، مشغول به کار هستند و مهم‌تر اینکه بیمه آنان با عناوینی غیرمرتبط با شغل خبرنگاری مانند پرسکار و برقکار ثبت می‌شود که این موضوع آنها را از مزایای سخت و زیان‌آور بودن شغل پرزحمت خبرنگاری محروم می‌کند و این اجحافی در حق این قشر که در راه اطلاع رسانی با خطرهای زیادی مواجه می‌شوند، است.

وی افزود: آنها از من خواستند تا درد دل‌هایشان را به اعضای محترم شورای شهر منتقل کنم. امنیت شغلی، دغدغه بحق خبرنگارانی است که سال‌های زیادی از عمر خود را به تلاش برای تولید محتوا برای این رسانه مهم گذراندن و چنین وضعیت قراردادی برای آنها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست لذا از شهردار تهران و مدیریت مؤسسه همشهری درخواست می‌کنم موضوع انعقاد قراردادهای بلند مدت با خبرنگاران همشهری را در دستور کار خود قرار دهند.

لغو طرح تعریض خیابان کرمان در منطقه ۱۴

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به جلسه کمیسیون ماده پنج در خصوص لغو طرح تعریض خیابان کرمان گفت: تعریض خیابان کرمان، حد فاصل ۱۷ شهریور تا امام علی (ع) به عنوان کرمان غربی و امام علی (ع) تا نبرد به عنوان کرمان شرقی، از سال ۱۳۶۰ آغاز شده و در این فاصله زمانی تمام ساکنان محلات شکوفه، دلگشا، سرآسیاب دولاب، شیوا، صاحب‌الزمان و شاهد و درگیر این طرح تعریض بودند؛ حدود ۳۰ درصد از املاک کرمان غربی نیز توسط شهرداری تملک شده است.

سالاری ادامه داد: مدیریت شهری دوره پنجم، مبتنی بر رویکرد انسان محوری به این موضوع ورود کرد و طی سال‌های گذشته مجموعه مطالعاتی را در حوزه ترافیک انجام داد و مشخص شد که اساساً الزامی به تعریض این خیابان وجود ندارد و در جلسه روز گذشته کمیسیون ماده پنج این طرح تعریض ابطال و خواسته شهروندان این منطقه محقق شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به تملک ۳۰ درصد املاک توسط شهرداری و تبدیل آن به فضای باز، تصریح کرد: مقرر شد فضای باز ایجاد شده به منظور تأمین سرانه‌های خدماتی منطقه به پهنه G تبدیل شود.

سالاری خاطرنشان کرد: مدیریت شهری دوره پنجم در منتها الیه شرقی این خیابان، پلازای امیرکبیر را ایجاد کرده که قرار بود در آنجا ۳۰ هزار متر مربع تجاری ساخته شود و در منتهی‌الیه غربی خیابان نبرد هم در حال ایجاد میدانگاه شهید تاجری است لذا عملاً در هم تنیدگی این محور با مجموعه آرامستان‌های تاریخی دولاب، آنجا را به یک محور سرزنده پیاده‌راهی تبدیل می‌کند که به نوبه خودم از شهردار تهران و اعضای کمیسیون ماده پنج، ریاست شورا، سازمان نوسازی، شهرداری منطقه ۱۴ و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به دلیل اتخاذ این تصمیم مهم تشکر می‌کنم.

وی افزود: سال‌ها این نگاه در همه شهرهای کشور نهادینه شده بود که راهکار حل ترافیک، بازگشایی و تعریض معابر است، در حالی که تعریض معابر یک استراتژی شکست خورده است، زیرا هر جا تعریض معبر انجام نشود، میزان حضور خودرو در آنجا بیشتر می‌شود و گره‌های ترافیکی افزایش می‌یابد.

کد خبر 468056

منبع: ایمنا

کلیدواژه: موسسه همشهري خبرنگاران بیمه خبرنگاران شوراي شهر تهران محمد سالاری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر تهران مؤسسه همشهری طرح تعریض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۷۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمه کشی در ارومیه ؛ وضعیت خیابان را ببینید | ویدئو

دریافت 900 KB


کد خبر 847202 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم استان آذربایجان غربی نزاع

دیگر خبرها

  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • قمه کشی در ارومیه ؛ وضعیت خیابان را ببینید | ویدئو