Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «بهزاد علیزاده» در جلسه علنی سه شنبه در نطق میان دستور خود، گفت: کشور عزیز ما ایران در حساس‌ترین دوران تاریخ پرفراز و نشیب خود قرار دارد آمریکا، صهیونیست و دشمنان منطقه‌ای از یکسو، تورم و بیکاری از سوی دیگر دشمنان مشترک مردم این سرزمین هستند.

نماینده مردم دهلران، دره شهرافزود: کار دشمن تهدید، ترور، تحریم و محاصره اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفاع شجاعانه و عالمانه وظیفه ماست، تجربه نشان داده است ما هیچگاه در حوزه‌های نظامی با دشمن شکست نخورده ایم.

علیزاده گفت: امروز دشمن معیشت مردم را صحنه نبرد خود قرار داده است و بی ثباتی انواع کالاها در سایه نبود نظارت مناسب و بیکاری جوانان وجود تبعیض و در استخدام و بکارگیری ها عدم اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان، مشکلات معیشتی و سایر کارکنان مشکلات فراوان جامعه کارگری و  عدم رعایت عدالت در همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مشکلات حوزه بانوان، بلاتکلیفی نیروهای حق تدریس، نهضت سواد آموزی، پیش دبستانی و نیروهای شرکتی و قراردادی و سایر موارد مشابه از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است.

وی خاطر نشان کرد: در  این شرایط سخت و حساس مردم از مجلس انقلابی انتظار کاهش این فشارها را دارند و اگر مجلس یازدهم نتواند به این انتظارات پاسخ دهد این موضوع هزینه گزافی برای کشور خواهد داشت.

نماینده مردم دهلران افزود: اگر مدیران نگاه خود را به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی فراگیر کنند در جنگ اقتصادی هم پیروز میدان خواهیم بود باید سوداگران و رانت خوران را از تصمیم گیری خارج کنیم تا شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

در ادامه «عادل نجف زاده» در نشست علنی امروز-در نطق میان دستور خود، گفت: امروز در نقطه عطف تاریخ انقلاب و در مرحله سخت تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، وظیفه نمایندگان سخت و طاقت فرسا است چرا که از همدلی و وحدت مبتنی بر خرد جمعی برای نجات کشور خبری نیست و در کشوری که سرآمد ثروت، ظرفیت و فرصت‌های بیکران الهی است، وضع فعلی اقتصاد، فرهنگ، اشتغال، تولید و فضای کسب و کار چندان با استراتژی هم پیوندی احزاب و گروه های سیاسی کشور همخوانی ندارد.

نماینده مردم خوی بیان کرد: واژه انقلابی برای مجلس یازدهم یعنی جهاد، یعنی تلاش شبانه روزی در جهت اصلاح امور، رفع موانع توسعه  در سخت ترین شرایط کشور در کنار مردم بودن و گوش جان سپردن به فرمان ولایت که در آغاز مجلس یازدهم منشور قدرتمند نحوه پیگیری مطالبات مردم و نجات اقتصاد کشور از طریق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش را برای همه ما ترسیم فرمودند.

نجف زاده افزود: درکجای این راهبرد قرار داریم؟ آیا قوانین تحقق گام دوم انقلاب این فرصت عظیم بازسازی بزرگ کشور را فراهم کرده ایم و آیا چرخ در گل مانده تولید را با قدرت قانون بیرون کشیده ایم؟

وی خطاب به دولت و نمایندگان مجلس تصریح کرد: باید با احترام به ملت عزیز ایران، به جای تخطئه یکدیگر، آن هم بدون ارائه راهکار مشخص، به دنبال راهی باشیم تا در اوج عقلانیت و خرد جمعی، ظرفیت‌های این کشور را با اعتماد به جوانان و دانشگاهیان و با سپردن امور به خود مردم به عنوان بزرگ ترین سرمایه نظام، فضای تولید، ارتقای زیرساخت‌های لازم برای توسعه کسب و کار را فراهم آوریم.

برچسب‌ها مجلس یازدهم اقتصاد مقاومتی ایالات متحده آمریکا دهلران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم اقتصاد مقاومتی ایالات متحده آمریکا مجلس یازدهم اقتصاد مقاومتی ایالات متحده آمریکا دهلران اخبار کنکور مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد

کتاب " اقتصاد در هیاهوی انتظارات " منتشر شد. برای اولین بار در ایران یک کتاب تخصصی در رابطه با اثرات انتظارات تورمی در اقتصاد ایران توسط موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز به رشته تحریر درآمد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» با موضوع نگاهی جامع به اثرات انتظارات تورمی در اقتصاد ایران با الهام از 30 نشست تخصصی توسط انتشارات موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز گردآوری شده است.

این کتاب شامل 30 فصل بوده و به موضوعاتی مانند: نقش انتظارات تورمی در تورم و نرخ ارز، نظریه‌های تعیین نرخ ارز و نحوه شکل‌گیری انتظارات، رابطه انتظارات تورمی و بازار سرمایه، بازار مسکن و نقش انتظارات در آن، نقش رسانه در انتظارات تورمی پرداخته است.

کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» دارای 656 صفحه می باشد و مقدمه آن توسط محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی نوشته شده است. در این کتاب از بیش از 260 جدول و نمودار برای فهم بیشتر موضوع انتظارات استفاده شده است.

در بخشی از مقدمه که به قلم محمدرضا فرزین نوشته شده آمده است " امروزه بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که علیت در پدیده‌های اقتصادی در بسیاری از موارد ماهیت متقابل دارد؛ یعنی روایت‌ها خود می‌توانند موجب رخدادهای اقتصادی شوند و رخدادهای اقتصادی علت تغییر روایت‌ها.

جنگ‌های اقتصادی کنونی بین کشورها عموما با تمرکز شکل‌گیری شایعات، ناامید سازی مردم به آینده و ارائه تصویری تاریک از آینده کشور توسط حرفه‌ای ترین رسانه‌ها و خبرگان عملیات روانی صورت می‌پذیرد و بخش عمده‌ای از هزینه جنگ را به خود اختصاص می‌دهد.

اقتصاد ایران دهه‌ هاست که با این پدیده رو‌بروست و متاسفانه در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی نتوانسته نهادسازی و برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با این پدیده را انجام دهد.

به قول یکی از اقتصاددانان، آنچه که باید از آن ترسید، خود ترس است و این موضوع محوری عملیات روانی علیه هر کشوری است. اقتصاددان مک کالی، این لحظه را لحظه کایوت می‎‌نامد. کایوت شخصیت کارتونی قهرمانی است که از روی پرتگاه‌های می‌پرد و تا زمانی که به زمین نگاه نکند سقوط نخواهد کرد و طبق قانون کارتون هر وقت به زمین نگاه کند، سقوط خواهد کرد. "

گفتنی است برای تهیه کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» می توانید با شماره تلفن 09196162244 (انتشارت موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز) تماس بگیرید.

انتای پیام/

دیگر خبرها

  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • حسن رنگرز: دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو؟ انتظارات را برآورده نکردند
  • دلایل دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو/ انتظارات را برآورده نکردند
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد