Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:35:03 GMT

جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۰۰۹۹

جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از لزوم ممنوعیت معامله محصولات فولادی در خارج از بورس تا تعیین چارچوب برای صادرات کلیه محصولات زنجیره فولادی در طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد خبر داد.

اقبال شاکری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد، بیان کرد:  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح مهم توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح در جهت تولید و توزیع سامان یافته انواع محصولات فولادی در کشور بسیار حائز اهمیت بوده و جلوی رانت و فساد را در عرضه این محصول مهم و استراتژی می گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: بر اساس این طرح کلیه تولید کنندگان محصولات زنجیره فولاد غیر از محصولات لوله و پروفین با رعایت مفاد بند ج ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه کشور برای فروش داخلی ملزم به عرضه و فروش در بورس کالا می باشند و معامله محصولات فولاد در خارج از بورس ممنوع می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر فروش مواد اولیه محصولات زنجیره فولاد خریداری شده از بورس کالا ممنوع می باشد و متخلفین به دلیل اخلال در بازار و نظام اقتصادی به دستگاه قضایی معرفی می شوند. بر اساس این طرح واحدهای کوچک زنجیره فولاد با تشخیص وزارت صمت و با تشکیل تعاونی، معاملات بورسی خود را از طریق تعاونی انجام می دهند.

شاکری اضافه کرد: بر اساس این طرح صادرات کلیه محصولات زنجیره فولاد صرفا پس از عرضه هفتگی توسط تولید کنندگان در بورس کالا و به میزان مازاد عرضه ثبت شده در بورس کالا به صورت ماهانه مجاز است و حداکثر زمان مجاز صادرات آن کالا شش ماه می باشد. همچنین کمیته رصد و پایش بازار فولاد متشکل از اعضای مشخصی تشکیل خواهد شد تا بر اجرای قانون نظارت کند. در این کمیته نمایندگانی از بخش خصوصی، انجمن های تخصصی و تشکل های اقتصادی حضور دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فولاد توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد محصولات زنجیره فولاد بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی به منظور حفظ محیط زیست ازسوم اردیبهشت و آغاز  هفته زمین پاک، درفروشگاه های زنجیره ای ممنوع شده است.

خبرنگار ما سری به بازار زده  تا ضمن بررسی روند اجرای این طرح  درفروشگاه ها ،نظرمردم را هم جویا شود.

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا