Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@03:07:43 GMT

تصويب طرح بازآفريني محله تاريخي نفرآباد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۰۶۷۲

تصويب طرح بازآفريني محله تاريخي نفرآباد

خبرگزاری آریا- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از تصویب طرح بازآفرینی محله تاریخی نفرآباد در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در کمیسیون ماده پنج خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری با بیان این که برای این محله پیش از این دو مصوبه، یکی در سال 1385 به عنوان محله مسکونی با تراکم 180 درصد و دیگری در سال 1387 به عنوان باغ- مزار وجود داشته است، یادآور شد: مصوبه سال 1387 زمینه برای تملک و تخریب محله را فراهم کرده و حدود 40 درصد از محله به تملک شهرداری درآمده و تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سالیان گذشته، این محله (با قدمت حداقل 3 قرن سکونت) به جای بازآفرینی و احیا، در تعلیق میان پاکسازی کامل و تبدیل به آرامستان تا بازسازی و تبدیل به اختلاطی از کاربری‌های تجاری و مسکونی آپارتمانی و بلاتکلیفی به سر برده است. به همین دلیل و با هدف برون رفت از وضعیت موجود و احیای سابقه سکونت در محله، "برنامه ریزی، طراحی شهری و طراحی معماری برآمده از الگوی مسکن ایرانی- اسلامی" از تیر ماه 1398 در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد: این طرح با بررسی در جلسات کارگروه فنی در مهر و دی سال جاری، سرانجام در هفدهمین جلسه کمیسیون ماده پنج به تصویب رسید. تصویب طرح به همراه اجرای پروژه‌های الگو (که در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار دارد) می‌تواند علاوه بر خروج محله و ساکنان از بلاتکلیفی طولانی، امکان احیا و بازآفرینی محله را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تصویب بازآفرینی سازمان نوسازی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از آغاز کلنگ‌زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی از ماه اینده در تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی هدایت در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه سال گذشته براساس تکلیف تعیین شده توسط شورای شهر برای شهرداری، حدود 5 هزار و 900 پلاک در تهران نوسازی شد، اظهار کرد: کلنگ‌زنی 150 هزار واحد مسکونی نیز با همکاری نهادها صورت گرفته که با رویکرد نوسازی بافت فرسوده ناپایدار و اراضی ناکارامد است.

وی با اشاره به اینکه تهیه مسکن استطاعت‌پذیر هدف ما برای افراد نیازمند مسکن است، افزود: یک زمین دو هزار متری در گلابدره برای اقدامات فرهنگی اجتماعی و ورزشی مدنظر قرار گرفته است و اجرای آن آغاز شد علاوه بر این پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) که چند سالی است با هدف توسعه گردشگری و برقراری عدالت اجتماعی در حال ساخت است به مرحله تکمیل و بهره‌برداری نزدیک شده و در ماه‌های آینده در دسترس شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) به وسعت 10 کیلومتر با هدف کاهش شکاف اجتماعی افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی و از سال 1383 آغاز شد و با پیگیری‌های انجام شده و تلاش پیمانکاران فعال در پروژه به مرحله پایانی نزدیک شده است. این طرح محور گردشگری برای مناطق 17 و 18 محسوب می‌شود.

وی با اشاره به لنگ‌زنی بیش از 150 هزار واحد مسکونی در تهران از ماه آینده، خاطرنشان کرد: نقش ما تسهیل‌گری است و در ماه آینده این کار در تهران آغاز خواهدشد؛ این واحدها در بافت فرسوده محدوده‌های ناپایدار و اراضی ناکارآمد ساخته خواهد شد.

به گفته هدایت در شهر تهران باید سالانه 150 هزار واحد ساخته شود تا جلوی فرسودگی شهر گرفته شود این درحالی است که در سال‌های گذشته 40 تا 60 هزار واحد مسکونی ساخته شده که منجر به عقب‌ماندگی‌هایی در این حوزه شده است.

در حال تکمیل ...

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • صدور سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان