Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:50:24 GMT

مشکل اصلی معتادان بهبودیافته بازگشت به اعتیاد است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۱۲۴۷

مشکل اصلی معتادان بهبودیافته بازگشت به اعتیاد است

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی ظهر سه شنبه در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی در محل استانداری زنجان، گفت: رویکردها درخصوص اشتغال بهبود یافتگان اعتیاد باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه آماده کردن جامعه برای پذیرش معتاد بهبود یافته امری مهم است، اظهار کرد: تاکنون چنین کاری انجام نگرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: مشکلی اصلی در بهبود یافتگان اعتیاد بازگشت دوباره به سوی اعتیاد است، به این دلیل است که در دوران نگهداری کارهای اجتماعی محور انجام نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی نافچی بر لزوم بهره گیری از فضای مجازی برای پیشبرد اقدامات لازم در بحث اعتیاد را یادآور شد و گفت: در این فضا می‌توان با انجام کارهایی جامعه را برای پذیرش معتاد بهبود یافته آماده کرد.

وی افزود: تشکل‌های مردم نهاد، دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند با ایجاد اندیشه جامعه و با بهره گیری از فرصت‌های در اختیار برای عدم بازگشت دوباره معتاد به اعتیاد زمینه آماده پذیرش دوباره جامعه را فراهم کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان ابراز کرد: جامعه همواره در حال تغییر است و مجرم رفتارهای جدیدی را انجام می‌دهد که همین مساله هم در اعتیاد نمود دارد.

مرادی نافچی تصریح کرد: طرح‌ها و راهکارهای گذشته در شرایط کنونی دیگر کاربرد ندارد و نوآوری‌ها، فرهنگ انتقال یافته مورد نظر به مخاطب برای جذب بیشتر با چهار رویکرد حمایتی، فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری با رویکرد اصلی و با بهره گیری مطلوب از فضای مجازی مد نظر قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار نجان با بیان اینکه جامعه به اقناع رسیده که اعتیاد با فنا مساوی است و فلسفه تشکیل کمیته مشارکت‌های مردمی سکوت اعضای جلسه نیست، گفت: اعضای مختلف دستگاه‌های اجرایی در این کمیته عضو هستند و باید دید که در این زمینه دستگاه‌های متولی امر چه کرده و چه اقداماتی را مورد توجه قرار داده است.

مرادی نافچی تصریح کرد: فرصت اشتغال باید برای تمامی شهروندان، تحصیل کرده‌ها به ویژه بهیود یافتگان اعتیاد باید فراهم شود.

وی گفت: هدف گیری آماده سازی فرد مبتلای بهبود یافته اعتیاد در دوران نقاهت در کمپ مورد توجه قرار گیرد و مدیران این مراکز نسبت به انعقاد قرار داد و دیگر اقدامات لازم مبادرت کنند.

کد خبر 5120501

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری زنجان اعتیاد ویروس کرونا شیراز کرمانشاه بوشهر آمار کرونا آلودگی هوا گرگان شهرکرد آیت الله مصباح یزدی مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا شهرستان کرج قاسم سلیمانی مرادی نافچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • نوری قزلجه: با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود /موضوع لایحه حجاب هنوز در رفت و برگشت است
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟