Web Analytics Made Easy - Statcounter

فصیحی هرندی اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای مبارزه با بیماری کووید۱۹ را تشریح‌ کرد و گفت: با اجرای این‌ طرح اکثر نقاط کشور از وضعیت قرمز بیرون‌ آمده و در وضعیت زرد قرار گرفته اند و آمار بیماری و مرگ و میر کاهش یافته است.

مجید فصیحی هرندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان با اشاره به اینکه ویروس کرونا در عرصه های مختلف تأثیرات منفی گذاشته و راهی هم جز قطع زنجیره انتقال این‌ وجود ندارد؛ افزود: از ابتدای اسفند سال گذشته که شیوع ویروس در کشور گسترش پیدا کرد در رفسنجان ۶۰ جلسه ستاد مبارزه با کرونا برگزار و تصمیماتی در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار رفسنجان ادامه داد: در این  ستاد همه ارگان های دولتی و بخش خصوصی و خیرین‌، دانشگاه ها، فرمانداری، شهرداری، بسیج، اصناف، سازمان‌ های مردم‌ نهاد، میروی انتظامی و ... پای کار آمدند و توانستیم‌ به موفقیت‌ هایی در رابطه با کنترل بیماری برسیم.

 


وی تصریح کرد: همچنین روحانیون، معلمان، موکب ها و .... هم در این‌ جهاد علی رغم وجود فشارهای اقتصادی،  به نحوی نقش خود را ایفا کردند که از همه این‌ ارگان‌ ها و مردم به ویژه مقام معظم رهبری که با پشتیبانی های خود از برنامه‌ های ستاد مبارزه با کرونا و طرح شهید سلیمانی موجب قوت قلب مردم‌ و مسئولان شده اند، تشکر و قدردانی می کنم.

 

 

فصیحی هرندی نقش فرمانداری را در راستای اجرای طرح‌ شهید سلیمانی که طرحی جامع در کشور است؛ مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این طرح در ۳ بُعد مراقبتی، حمایتی و نظارتی در حال اجرا است و در زمینه مراقبتی، یکی از ابزارهای کمک کننده در کنترل شیوع بیماری کرونا بیماریابی است که شورای اسلامی شهر رفسنجان‌ با کمک شهرداری و دانشگاه علوم‌ پزشکی آزمایشگاه انجام‌ تست های کرونا را راه اندازی کرد؛ قبلاً نمونه های آزمایشگاهی به تهران و کرمان ارسال می شد که که پاسخ با تأخیر می رسید.

 

 

وی ادامه داد: همچنین در این بُعد؛ با تمهیداتی که از سوی معاونت بهداشتی صورت گرفت تعدادی مرکز جامع سلامت در نقاط مختلف شهرستان جهت نمونه گیری از افراد مشکوک به بیماری کرونا در نظر گرفته شد تا نمونه ها با ارسال به آزمایشگاه مولکولی سریعاً در همین شهر جواب آن‌ ها آماده و از تجمعات در یک مرکز هم جلوگیری می شد.

 


فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه های بیماریابی در بُعد مراقبتی طرح شهید سلیمانی، تماس تلفنی های کارشناسان و بسیجیان آموزش دیده تحت دانشگاه علوم پزشکی با خانواده ها است که بیش از ۱۰۰ هزار تماس تلفنی با خانوارها انجام و هشدارهای لازم‌ در زمینه های تغذیه ای، نحوه ضدعفونی کردن‌ منزل و مسائل درمانی ارائه و از وضعیت جسمانی افراد خانواده سئوال شد که در صورت وجود بیمار مبتلا به کرونا، هم‌ شخص بیمار و هم اطرافیان‌ وی تحت کنترل قرار می گرفتند که این‌ روش با توجه به اعلام مسئولین بهداشتی مبنی بر اینکه رشد بیماری در خانواده ها بود؛ موجب کاهش بیماری در خوشه های خانوادگی شد.

 

 

وی بحث حمایتی طرح شهید سلیمانی را تشریح کرد و گفت: اگر فرد بیمار باید در منزل استراحت کند و نیاز به انجام‌ تزریقات یا مسائل بالینی داشته باشد تیم حمایتی مستقر در مراکز درمانی شهری و روستایی به کمک این‌ افراد می آیند تا از منزل جهت انجام امور بهداشتی خارج‌ نشوند و به مرکز بهداشتی نروند و این  روند، باعث می شود دوره درمان و قرنطینه خانگی ۱۴ روزه برای بیمار به طور کامل  طی شود.

 


فصیحی هرندی در حوزه نظارت هم‌ گفت: کارشناسان‌ معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و بسیجیان و داوطلبان  هلال احمر پای کار بودند تا در نظارت ها موارد تخلف در سطح عرضه و نیز موارد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را تعطیل و پلمب می کردند.

 


فرماندار رفسنجان افزود: برای طرح شهید سلیمانی در رفسنجان ۳۸‌ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۶ پایگاه سلامت، ۱۰۴ خانه بهداشت، ۱۲۵ تیم‌ مراقبتی و ۹۳ تیم‌ نظارت در نظر‌ گرفته شد ضمن‌ اینکه این‌ طرح محله محور است و مساجد و نقش ائمه جماعات جهت آگاهی بخشی به نمازگزار و مردم محله بارز است.

 


وی گفت: از ابتدای آذر ماه تاکنون در شهرستان‌ رفسنجان ۴۶ جلسه در رابطه با طرح شهید سلیمانی برگزار و ۱۹۶ مصوبه و تصمیم گرفته شد و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم ۴۲ جلسه با عوامل بسیج و داوطلبان هلال احمر برگزار و ۲۳۲ مصوبه اعلام کردند و طی جلسات آموزشی وظایف بسیجیان و داوطلبان هلال احمر تشریح‌ شد.

 

 

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: جلب مشارکت عمومی در کمیته حمایتی طرح شهید سلیمانی در مبارزه با شیوع کرونا تا کنون بالای یک میلیارد ریال است.

 

 

فصیحی هرندی تعداد نیروهای فعال بسیجی و داوطلبان هلال احمر را در این‌ طرح بیش از ۳ هزار نفر اعلام و  تصریح کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در این‌ شهرستان‌ تا کنون ۷۹۱ تیم‌ روزکار توانستند ۶۸۸۰ نفر افراد مبتلا را رهگیری کنند، ۴۴۲ مورد بازدید های نظارتی انجام دهند، از ۱۵۹۳ فرد بیمار در منزل حمایت و مراقبت کنند و همچنین در این‌ طرح ۳۲۳۵ خانوار آسیب پذیر هم حمایت شدند و ۳۰۰ لیتر الکل و مواد ضد عفونی کننده و ۴۷۴۸ عدد ماسک توزیع شد.

 

 

وی از حمایت های مجتمع مس سرچشمه در راستای مبارزه با کرونا هم یاد کرد و گفت: این‌ صنعت بیمارستان‌ ۵۰ تختخوابی را با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال در رفسنجان‌ ایجاد کرد و در طول دوران‌ کرونا از حمایت‌ های معیشتی و اعطای ملزومات پزشکی از جمله دستگاه اکسیژن ساز و .... دریغ نکردند.

 

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی فرماندار رفسنجان رفسنجان فصیحی طرح شهید سلیمانی فرماندار رفسنجان دانشگاه علوم فصیحی هرندی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان

شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی یکی از مبلغان و علمای برجسته در جهاد تبیین که خدمات بسیاری در سنگر‌های مختلف ارائه کرد.

امامت جمعه بابلسر، امامت جمعه سیستان و بلوچستان، مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، استاد حوزه و دانشگاه، عضویت در هیأت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت هیأت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان، عضویت در هیأت امنای دریانوردی چابهارونماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان از مسئولیت‌ها و خدمات ارزشمند شهید آیت الله شیخ عباسعلی سلیمانی در دوران زندگی ۷۶ ساله اش بود.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر به شهادت رسید.

روایت زینب دیوارگر از شهید آیت الله سلیمانی در نخستین سالگر شهادت این مجاهد انقلابی؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر