Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:54:23 GMT

وزرای دولت کویت استعفا دادند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۳۹۶۱

وزرای دولت کویت استعفا دادند

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های کویت، استعفا نامه وزیران کابینه دولت این کشور در جلسه‌ای که در کاخ «السیف» برگزار شد توسط « شیخ حمد جابر العلی الصباح» به  «شیخ صباح خالد الحمد الصباح»  نخست وزیر کویت ارائه  شد. 

چهارشنبه هفته گذشته رسانه‌های کویت  از احتمال استعفای دولت در واکنش به طرح درخواست ۳۷ نماینده مجلس برای استیضاح «شیخ صباح الخالد» نخست وزیر این کشور خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امضاء کنندگان این طرح، استیضاح نخست وزیر را حق قانونی نمایندگان در ارتباط با نظارت بر قوه مجریه و رسیدگی به موارد قصور یا اخلال در مبانی قانونی و حقوقی دانسته‌اند.  

استیضاح شیخ صباح سه محور را شامل می‌شود که عبارتند از: مخالفت آشکار با احکام قانون اساسی هنگام تشکیل کابینه با نادیده گرفتن گرایش‌های مجلس جدید، سلطه قوه مجریه در شکل گیری پارلمان و نیز اخلال در پایبندی به ماه ۹۸ قانون اساسی.  

استیضاح شیخ صباح در حالی است که انتخابات مجلس کویت ۱۵ آذر برگزار و کابینه نیز چند روز پس از آن معرفی شد.  

شانزدهمین دوره انتخابات مجلس ملی کویت روز شنبه (۱۵ آذر ۹۹) در پنج حوزه انتخابیه برگزار شد و با اعلام رسمی نتایج این انتخابات، ۶۰ درصد ترکیب مجلس ۵۰ نفری کویت تغییر کرد.  

«شیخ نواف الاحمد الصباح» امیر کویت در تاریخ ۱۸ آذر ماه «صباح الخالد الاحمد الصباح» را دوباره به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب و او را مامور تشکیل کابینه جدید کویت کرد.  

پس از معرفی وزیران توسط «صباح الخالد الاحمد الصباح» امیر کویت هم با صدور فرمانی کابینه این کشور را تایید کرد و اعضای کابینه جدید کویت به ریاست «صباح الخالد الصباح» در حضور «نواف الاحمد الجابر الصباح»  امیر این کشور سوگند یاد کردند.  

از مجموع ۱۶ وزیر، ۱۰ وزیر جدید که یکی از آن‌ها زن بود، دولت جدید کویت را تشکیل می‌دادند. 

برچسب‌ها آسیای غربی کویت رسانه های عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیای غربی کویت رسانه های عربی آسیای غربی کویت رسانه های عربی اخبار کنکور صباح الخالد نخست وزیر شیخ صباح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان

اسکواش‌بازان کشورمان که در مسابقات قطر جونیور شرکت کرده بودند موفق به کسب ۲ مدال نقره و برنز از این رقابت‌ها شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در روز پایانی مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور نمایندگان ایران در رده‌های سنی مختلف به مصاف رقبای خود رفتند و موفق به کسب 2 مدال نقره و برنز شدند.

در فینال کمتر از 19 سال محمد چنگانیان با شکست مقابل حریف کویتی خود به مدال نقره دست پیدا کرد. در دیگر بازی امروز در رده سنی کمتر از 13 سال، امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز رو در روی محمد مأمون‌خان پاکستانی قرار گرفت و حریف خود را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از 17 سال برای کسب مقام سومی این رقابت‌ها نتیجه را به عبدالله علی از کشور کویت واگذار کرد و چهارم شد. همچنین در رده سنی 19 سال، سیدمبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف عبدالرحمان المغربی از کشور کویت رفت و او نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تصادف رانندگی وزرای اسرائیلی سریالی شد | فیلم دومین تصادف
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس