Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ امیر ملاحسنی، سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در خصوص آغاز به کار سینماهای استان قزوین با عبور از شرایط قرمز کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر در استان قزوین دو سینمای ثابت مهتاب با دو سالن ۲۰۰ و ۹۰نفره و سینما بهمن با دو سالن ۲۰۰ و ۶۰نفره و نیز دو سالن سیار در تاکستان و آبیک ارائه خدمت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملاحسنی ادامه داد: سینماهای استان با رعایت دقیق کلیه دستور العمل های بهداشتی از جمله ضد عفونی کردن سالن پس از برگزاری هر سانس و استفاده الزامی از ماسک توسط مراجعان و کارکنان سینماها و با ظرفیت ۵۰درصد فعالیت خود را از سرگیری کرده‌اند.

او ضمن اشاره به آسیب‌هایی که سینما داران به واسطه قرنطینه و تعطیلی طولانی مدت متحمل شده‌اند، عنوان کرد: با توجه به دستور ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا خسارت به مشاغلی که تجمع در آنها اتفاق می‌افتد یک امر ناگزیر بوده است.

ملاحسنی تصریح کرد: در گام اول وام‌هایی برای سینماداران توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نظر گرفته شده است و مبلغ آن با توجه به تعداد بیمه شدگان توسط سینماها متفاوت بوده و سینماهایی که مایل بوده‌اند این وام با نرخ سود ۴درصد را دریافت کرده‌اند همچنین کمک‌هایی هم خود اتحادیه و اصناف سینمایی کشور نسبت به سینماهای خصوصی انجام داده‌اند، کما اینکه در حال حاضر ادارات کل ارشاد و سازمان سینمایی در تلاش هستند که بتوانند تسهیلات دیگری را به فعالین در این حوزه ارائه کنند.

او در ارتباط با فعالیت سالن‌های تئاتر خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی استان سالن‌های تئاتر هم می‌توانند به شرط فروش اینترنتی بلیط با ظرفیت ۵۰درصد، کارهایی که بازبینی شده‌اند را به روی صحنه ببرند.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در خاتمه گفت: ما در تلاش هستیم که بتوانیم ضرر و زیان در همه حوزه‌های هنری و سینمایی را پوشش دهیم و خدمات گسترده‌تری را به فعالان این حوزه ارائه دهیم.

48

کد خبر 1475944

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی

مدیر پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت: ۱۷۴ صندلی به روز، در سالن‌های شماره دو و سه این سینما با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی در هفته گذشته تعویض شد.

حیدر مرادی با اشاره به استقبال چشمگیر کردستانی‌ها در سال گذشته از اکران فیلم‌های مختلف سینمایی گفت: ۲۵۰ هزار نفر در این مدت در سینما‌های استان پای دیدن فیلم‌های مورد علاقه شان نشستند.

هم اکنون پانزده سالن سینمایی با هزار و ۸۳۵ صندلی در استان کردستان و در زیر مجموعه پردیس سینما بهمن فعال است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد