Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سلیم خانی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص حیطه وظایف پزشکی قانونی، اظهار داشت: پزشکی قانونی تا حدود سال ۱۳۷۲ به عنوان یک اداره کل در بطن قوه قضائیه جا داشت به عنوان زیرمجموعه قوه قضائیه بود الان هم یکی از نهادهای زیرمجموعه این قوه محسوب می‌شود ولی از سال ۷۲ به دلیل کثرت ارباب رجوع، پیشرفت‌ها و علم روز نیاز به ورود پزشکی قانونی در کشف جرم و حقیقت بود که از این رو تبدیل به سازمان پزشکی قانونی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی معاینه مصدومین را یکی از وظایف این سازمان دانست و گفت: سالانه در استان کرمانشاه بیش از ۵۰ هزار مصدوم ناشی از نزاع و تصادفات معاینه می‌شوند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به تشریح اجساد، گفت: سالانه بیش از ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ مورد اجساد به پزشکی قانونی استان جهت بررسی تعیین فوت و کشف حقیقت ارجاع داده می‌شود.

وی تصریح کرد: مبحث کمیسیون هم علاوه بر خدمات معاینه و تشریح داریم که براساس تشخیص مقام قضایی ارجاع داده می‌شود، در این راستا حتی پرونده‌های از استان‌های همجوار هم ارجاع داده می‌شود.

خانی تصریح کرد: در بخش آزمایشگاه و ژنتیک مرکز استان به عنوان قطب غرب کشور مشغول فعالیت است که دیگر استان‌های همجوار همچون کردستان، لرستان، ایلام و همدان را نیز پوشش می‌دهیم.

وی یادآور شد: طی دو سال گذشته توانستیم ۹ مرکز شهرستان را مجهز به سالن تشریح کنیم، دو مرکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های اسلام آبادغرب و پاوه داریم.

خانی تصریح کرد: قبل از سفر رئیس قوه قضائیه به استان نیازمندی‌های خود را اعلام کرده بودیم که خوشبختانه در این سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به استان، توانستیم مجوز چهار مرکز شماره دو، سرپل‌ذهاب، جوانرود و صحنه را بگیرم.

وی با اشاره به استقرار دادپزشک جهت ساماندهی اجساد در محل آرامستان‌ها، اضافه کرد: تمامی فوتی‌های طبیعی به این دادپزشک‌ها ارجاع داده می‌شود که پس از بررسی  اجساد اگر مشکلی قضایی وجود نداشته باشد جواز دفن صادر می‌شود، البته در نظر داریم بخش تشریح پزشکی قانونی را نیز به مرکز آرمستان‌ها انتقال دهیم.

خانی در توضیح صدور جواز دفن با عبارت علت فوت نامعلوم، خاطرنشان کرد: تقریبا در پزشکی قانونی کرمانشاه علت فوت نامعلوم نداریم، اما در خصوص مواردی که در جواز دفن روز اول نوشته می‌شود علت مرگ نامعلوم باید گفت، این‌ها موارد هستند که اجساد نیاز به بررسی سم آسیب دارند و ما منتظر جواب سم آسیب هستیم از این رو این اجساد با عنوان علت مرگ نامعلوم تلقی می‌شوند که نهایتا ۵۰ روز بعد با مشخص شدن نتیجه آزمایشات، علت فوت را به ثبت احوال اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه پزشکی قانونی قوه قضائیه رسانه سلیم خانی ارجاع داده می شود پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی

موسی ادیب‌فر مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی با اشاره به جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در استان، گفت: پارسال ۹ هزار و ۳۷۲ مرد و ۴ هزار و ۳۵ زن هم در جریان تصادفات زخمی شدند و پرونده آنها به پزشکی قانونی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: پارسال همچنین ۸۴ نفر بر اثر سرمازدگی و غرق‌شدگی جان باختند که از این تعداد ۴۲ نفر شامل ۳۳ نفر مرد و ۹ نفر زن بر اثر غرق‌شدگی و ۴۲ نفر هم شامل ۳۹ نفر مرد و ۳ نفر زن بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست دادند.

ادیب‌فر همچنین آمار حوادث کار منجر به فوت در استان را ۵۳ مورد اعلام کرد و افزود: تمامی فوت‌شدگان در حوادث کار مرد بودند و در بخش حوادث منجر به مصدومیت نیز هزار و ۳۵۹ نفر مرد و ۴۶ زن مصدوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین پارسال ۴۷ هزار و ۷۳۶ آقا و ۲۴ هزار و ۹۵۳ خانم معاینه شدند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۳۲۷ مورد مربوط به نزاع مردان و ۷ هزار و ۷۵۰ خانم نیز در نزاع‌ها مصدومیت جرحی داشتند.

ادیب‌فر تصریح کرد: پارسال همچنین هزار و ۹۱۵ مورد فوتی مربوط به مردان و ۵۰۸ مورد فوتی مربوط به خانم‌ها در پزشکی قانونی بررسی و ثبت شده است.

وی در رابطه با تعداد مرگ‌های ثبت شده در پزشکی قانونی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹۷ مرگ طبیعی مردان و ۱۱۲ مرگ طبیعی خانم‌ها ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی همچنین با بیان اینکه پارسال بر اثر سوختگی ۳۸ مرد و ۲۳ زن جان باختند، افزود: در این مدت ۱۰ مرد و ۲ خانم هم بر اثر برق‌گرفتگی فوت شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود