Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران گفت: وظایف ۱۸ دستگاه در لایحه حفظ کرامت و تامین امنیت زنان در نظر گرفته شده است که باید با همکاری یکدیگر و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند، به موضوع لایحه حمایت از زنان بپردازند و به بازپروری زنان خشونت دیده کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا نژادبهرام در یک گفت‌وگوی برخط با بیان اینکه اگر امروز شاهد نفی خشونت علیه زنان در هیئت دولت و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی هستیم، ناشی از یک نیاز اجتماعی است، اظهار کرد: نیازهای اجتماعی ما را به سمت طراحی قواعد و قوانین سوق می‌دهد تا در اختیار شهروندان قرار گیرد و ضامن رفتارهای اجتماعی در جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قانون به تنهایی ضامن تأمین امنیت زنان نیست، ادامه داد: هیئت دولت که این لایحه را مصوب کرده است، عوامل مختلفی را در شکل‌گیری این قانون مورد توجه قرار داده و از معدود لوایحی است که از طرف دولت به مجلس می‌رود که تمام ابعاد آن در نظر گرفته شده است.

عضو شورای شهر تهران خشونت علاوه بر مفاهیم عینی، مفاهیم ذهنی را نیز با خود همراه می‌کند، خاطرنشان کرد: برای دفع مفاهیم ذهنی نیازمند آموزش، کسب مهارت و حمایت هستیم و در موضوع خشونت علیه زنان باید علاوه بر وجهه عینی، وجهه ذهنی آن نیز مورد توجه باشد که در این لایحه به آن پرداخته شده است و نوآوری‌های زیادی در آن دیده می‌شود و سعی شده به همه ابعاد در این لایحه توجه شود.

وی افزود: ممکن است لایحه کامل نباشد چون احتمال دارد دیدگاه‌ها و خردجمعی که به تدوین این لایحه پرداخته، کامل نبوده و دیدگاه‌های دیگری نیز برای تکمیل این لایحه وجود داشته باشد، هنوز دسترسی عمومی به لایحه‌ای که هیئت دولت تصویب کرده، وجود ندارد اما به نظر می‌رسد کلیات لایحه مصوب در هیئت دولت با لایحه‌ای که قوه قضائیه به هیئت دولت فرستاده، تطبیق زیادی داشته باشد

نژادبهرام اضافه کرد: این لایحه حدود چهار فصل است که بخشی از آن مربوط به کلیات، بخشی مربوط به تشکیلات، بخشی مربوط به شورای هماهنگی و بعد از آن بخشی از لایحه مربوط به جرم انگاری و مجازات است. این چهار بخش ابعاد مختلف خشونت علیه زنان را پوشش داده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به آمار خشونت علیه زنان، اضافه کرد: آمار خشونت در میان زنان متأهل حدود ۶۶ درصد و در بین عموم بانوان حدود ۴۰ درصد است، البته آمارها دقیق نیستند، چرا که زنان مورد خشونت‌های عینی و ذهنی فراوانی قرار می‌گیرند اما به دلایل خانوادگی‌، فرهنگی و اجتماعی کمتر به مراجع ذی‌ربط مراجعه و شکایت می‌کنند و آمارها حاکی از این است که تنها ۳۵ درصد از زنان علیه خشونت‌هایی که به آن‌ها شده، به مراجع انتظامی و قضائی مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: نکته جالب این لایحه این است که حمایت و ظرفیتی را برای بازپروری زنان در نظر گرفته است، بخشی از مشکلات زنان مربوط به زمانی است که مورد خشونت قرار می‌گیرند و بخشی دیگر مربوط به بعد از خشونت است و در این لایحه به بازپروری زنان بعد از خشونت پرداخته و وظایف ۱۸ دستگاه در این لایحه در نظر گرفته شده است که باید با همکاری یکدیگر و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند، به موضوع لایحه حمایت از زنان بپردازند و به بازپروری زنان خشونت دیده کمک کنند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از مجازات و اقدام است، اظهار کرد: در لایحه حفظ کرامت و تأمین امنیت زنان در حوزه پیشگیری خشونت علیه زنان اقدامات خوبی در زمینه آموزش‌وپرورش، آموزش عالی، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و صدا و سیما شده که بسیار زیبنده است.

وی افزود: بهتر بود این لایحه در معرض افکار عمومی قرار می‌گرفت تا با در نظر گرفتن سایر دیدگاه‌ها، اگر نیاز به تغییراتی است، بر روی آن اقدام شود.

کد خبر 468352

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زهرا نژاد بهرام لایحه تامین امنیت زنان رفع خشونت علیه زنان مبارزه با خشونت علیه زنان شوراي شهر تهران زنان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر تهران خشونت علیه زنان بازپروری زنان هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا: جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه در صفحه کاربری خود در «ایکس» اعلام کرد: «جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است. بیش از ۱۰ هزار زن کشته و ۱۹ هزار زن نیز زخمی شده اند. روزانه ۳۷ کودک مادر خود را از دست می‌دهند. شرایط وحشتناک است. ۱۵۵ هزار زن باردار یا شیرده با محدودیت شدید دسترسی به آب و امکانات بهداشتی مواجه هستند.»

دیگر خبرها

  • این دهه‌شصتی خبرساز طراح لایحه حجاب است؛ سمت‌های او چه بوده است؟
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • آنروا: جنگ در غزه همچنان علیه زنان است
  • آنروا: جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است