Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ال جی الکترونیک پس از موفقیت‌های چشمگیر خود در تولید انواع مدل‌های تلویزیون، این بار از طرح جدید تلویزیون‌های OLED خود که دارای پنل شفاف است، رونمایی کرد.
شرکت ال جی محل قرار گیری محفظه این پنل را در بخش پایینی تخت خواب قرار داده است و کاربر می‌تواند بخشی از تلویزیون، یا همه آن را از این محفظه خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

نگاهی کوتاه به تلویزیون رول شونده ۲.۵ میلیاردی ال جی + فیلم

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری جدید تکنولوژی روز دنیا جالب ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگر‌های لمسی ضد میکروبی در راه است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیواطلس، اگر وسیله‌ای وجود داشته باشد که نیاز فوری به ضد میکروبی شدن داشته باشد آن صفحات نمایش لمسی عمومی است که همه با انگشتان آلوده خود به آن دست می‌زنند.

مس ویژگی‌های شناخته شده‌ای دارد از جمله خاصیت میکروب کشی در صورت تماس با آن ولی مات و رسانای الکتریکی نیز هست دو ویژگی که استفاده از آن را برای پوشش دهی صفحه لمسی جذاب نمی‌کند.

اکنون دانشمندان موسسه تحقیقات و مطالعه پیشرفته کاتالان در اسپانیا، مؤسسه علوم فوتونیک (ICFO) و شرکت کورنینگ ماده نوینی به نام «سطح مسی نانوساختار شفاف» (TANCS) با در نظر گرفتن این محدودیت‌ها ابدع کرده اند.

محققان کار خود را با قرار دادن یک لایه مسی به ضخامت ۳.۵ نانومتر بر روی یک لایه شیشه‌ای آغاز کردند. در فرآیندی به نام بازپخت حرارتی سریع، آنها آن لایه را تا دمای ۳۹۰ درجه سانتیگراد (۷۳۴ درجه فارنهایت) گرم کرده، آن را به مدت ۱۰ دقیقه در آن دما نگه داشته و سپس سرد کردند.

انجام این کار باعث شد که لایه قبلی یکنواخت به تعداد بی شماری از نانوذرات مس با فواصل مساوی تبدیل شود.
لایه تغییر یافته به دست آمده، کیفیت ضد باکتریایی مس را حفظ کرد، اما شفاف، دارای رنگ خنثی و از نظر الکتریکی نارسانا شد.

در نهایت برای دوام بیشتر و حفاظت از محیط زیست، لایه‌هایی از دی اکسید سیلیکون و فلوروسیلان‌ها (مواد شیمیایی دفع کننده آب و روغن) به لایه بالایی افزوده شد.

در آزمایش‌هایی که در شرایط خشک دنیای واقعی انجام شد، مشخص شد که این ماده نوین ۹/۹۹ درصد از باکتری‌های استافیلوکوکوس اورئوس را در عرض دو ساعت از بین می‌برد.

همچنین پس از اینکه به مدت دو سال دو بار در روز با پاک کننده‌ها تمیز شد، دست نخورده و موثر باقی ماند.

مجریان این طرح می‌گویند اگرچه هنوز برای عرضه تجاری این محصول تحقیقات بیشتری لازم است، اما این دستاورد گام مهمی در زمینه ساخت صفحه نمایش لمسی ضد میکروبی برای نمایشگر‌های عمومی یا شخصی است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Communications Materials منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • نمایشگر‌های لمسی ضد میکروبی در راه است
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد