Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدرضا صائینی روز چهارشنبه در جلسه مشترک ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس و قرارگاه زیستی شورای پدافند غیر عامل استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: این تجمعات در حالی انجام گرفت که تمامی تلاش ها در راستای کنترل ویروس کرونا در استان انجام گرفت که بروز چنین وقایعی نتیجه منفی به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: چنین اقداماتی به هیچ عنوان حلال مشکلات نیست، برای مدیریت بهتر ثبت نام در سجام باید بازه زمانی طولانی تری پیش بینی می شد و برای پیشبرد بهتر کارها حتی کارگزاری ها هم می توانستند کمک حال باشند.

وی اظهار داشت: همکاری های بین بخشی به ویژه حوزه معاونت اقتصادی استانداری و امور اقتصادی و دارایی استان می توانست از بروز تجمعات بسیار در افتر پیشخوان جلوگیری کنند که چنین اقدامی انجام نگرفت.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهدشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به رنکینگ شهرستان ها  به  لحاظ میزان بروز بیماری کرونا به جمعیت طی هفته سوم دی امسال  افزود: در این خصوص خرمدره، سلطانیه، طارم، ایجرود، ماهنشان، زنجان، خدابنده و ابهر در رتبه های اول تا هشتم قرار دارند.

وی اضافه کرد: نمودار مقایسه موارد مثبت بستری و فوتی در شهرستان زنجان نشان می دهد که در هر ۲ شاخص از نرم کشوری پایین تر است که حفظ این شرایط بسیار مهم تلقی می شود و این در حالی است که تجمعات در دفاتر پیشخوان استان نگرانی را ایجاد کرد، بطوری که کارشناسان بهداشتی نسبت به  ارائه تذکر، اخطار و حتی تعطیلی آنها مبادرت کردند.

 صائینی، با اشاره به وضعیت  ویروس کرونا در شهرستان ابهر گفت: این شهر وضعیت خوبی پیدا کرده و همانند هفته های گذشته بیماری روند کاهشی یافت که در زمان حاضر از نرم استانی و کشوری پایین بوده و علامت خوبی محسوب می شود بطوری که در رده بندی هفتگی آخرین شهر شد.

وی درخصوص وضعیت کرونایی خرمدره نیز گفت: هر چند یک افزایشی مختصری در خرمده مشاهده می شود، اما همکاری در این شهرستان بیانگر آن  است که با انجام کارهایی نظیر طرح شهید قاسم سلیمانی وضعیت مطلوب تری برقرار شود و از طرفی موضوع مهم ممانعت از برگزاری هر گونه تجمعات باید مد نظر قرار گیرد، چرا که شیوع و بروز دوباره ویروس را به همراه دارد.

صائینی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی عموم و استفاده از اقلام پیشگیرانه علاوه بر روند نزولی ابتلا به کرونا شمار مبتلایان به بیماری آنفلولانزا را نیز به دنبال داشته و بر این اساس به اطلاعیه ها و نکات اعلام شده از سوی ستاد توجه ویژه ای شود.

این مسوول همچنین شرایط کرونایی شهرستان خدابنده را خوب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه وضعیت بیماری به لحاظ نرم کشوری و استانی کاهشی  بوده، اما افزایش مختصری وجود دارد که لزوم توجه ضروری است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهدشتی و درمانی استان زنجان در ارتباط با نگرانی شیوع کرونا در طارم نیز گفت : به دلیل همجواری شهرستان با استان های شمالی که دارای وضعیت قرمزی کرونایی است، نگرانی ها در خصوص شیوع دوباره بیماری وجود دارد که این شهرستان از نرم استانی بالاتر بوده که امیدواریم با تمهیدات لازم چاره اندیشی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا در شهرهای ماهنشان و ایجرود نیز منطبق با شرایط استانی است و در مجموع تمامی شهرهای استان دارای وضعیت زرد کرونایی هستند.

برچسب‌ها کرونا دفاتر پیشخوان فاصله گذاری اجتماعی زنجان محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دفاتر پیشخوان فاصله گذاری اجتماعی کرونا دفاتر پیشخوان فاصله گذاری اجتماعی زنجان محدودیت های کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز روند کاهشی دما در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی بابیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا قسمتی ابری است، گفت: دمای هوا در استان به طور نسبی و تدریجی کاهش می‌یابد و تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در زنجان برقرار است.

وی افزود: طی این مدت بارش پراکنده باران و رعد و برق را در نواحی مختلف شاهد خواهیم بود و برای روز جمعه بارش‌های گسترده تری پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید نیز در ساعاتی از بعدازظهر‌ها انتظار می‌رود، ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان با شدت کمتر در روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان، گفت: این هشدار از ظهر امروز تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده معتبر است.

سلطانی گفت:  به دلیل پیش بینی بارش‌های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد که به شهروندان توصیه می‌شود در این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها و صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • الزام دریافت شناسه یکتا برای دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد