Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- هیئات منتظران شهرستان لنجان جز هیئات مردمی با گستره فعالیتی کشوری است که امروزه پویش هر خانه یک روضه و توزیع بسته‌های حمایتی بین اقشار ضعیف و کم درآمد را همچنان به طور مستمر پیگیری می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، رزمایش عظیمی در شهرستان لنجان برگزار و 12 هزار بسته حمایتی توسط هیات منتظران در بین بیش از 4 هزار خانواده نیازمند توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی محمدی، مدیر و موسس هیات منتظران شهرستان لنجان در این رابطه اظهار داشت: این کمک‌های مومنانه به نام نذر حضرت زهرا (س) بین خانواده‌های کم درآمد و نیازمند شهرستان لنجان توزیع می‌شود و امروز این بسته‌های حمایتی که شامل بسته‌های معیشتی‌، فرهنگی و بهداشتی هستند در قالب یک همایش بزرگ با عنوان "هر خانه یک روضه" در مصلای حضرت ولیعصر(عج) زرین‌شهر رونمایی و تقدیم مساجد خواهد شد تا بین نیازمندان توزیع شود، البته در کنار این رونمایی، سالگرد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن فخری‌زاده و شهدای شهرستان لنجان و روضه خوانی برای شهادت حضرت فاطمه را با حضور شخصیت های برجسته کشوری خواهیم داشت.

وی افزود: توزیع  بسته‌ها در 11 شهر از شهرستان لنجان به همراه برگزاری رزمایش عظیمی در مصلی‌ها، بسته‌های معیشتی و حمایتی بین مساجد تقسیم می‌شود و به طور کلی توزیع این بسته‌ها سبب برگزاری 30 الی 40 رزمایش بزرگ در مساجد سرتاسر شهرستان خواهد شد.

مدیر و موسس هیات منتظران شهرستان لنجان با اشاره به نحوه شناسایی خانوارهای نیازمند گفت: این خانواده‌ها توسط معتمدان ما و همچنین هیات امنای مساجد در هر محله شناسایی شده و توزیع این بسته‌ها در مساجد با حضور رئیس هیات امنای مساجد، روحانی و مرکز نیکوکاری آن مسجد خواهد بود و یکی از پیام‌های این مراسم وحدت و اتحاد در هر مسجد است که این مراسم باعث شد حدود دوماه همه مساجد در شهرستان فعال باشند.

آشنایی با سبک زندگی فاطمی

محمدی بسته‌های حمایتی را شامل معیشتی، بهداشتی و فرهنگی برشمرد و افزود: پک معیشتی شامل اقلامی چون برنج، روغن، ماکارانی، رب گوجه فرنگی و غیره است و پک بهداشتی نیز شامل ماسک، الکل و دستکش برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خانواده‌ها و پک فرهنگی نیز کتاب "سبک زندگی فاطمی" را در بردارد که یک مسابقه بزرگ کتابخوانی نیز از روی این کتاب برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر آن پک مسابقه نقاشی که فرزندان خانواده‌های کم‌درآمد را با سیره حضرت زهرا (س) و زندگی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی آشنا می‌کند و بچه‌ها باید تصاویر نمادین حضرت زهرا (س) و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را نقاشی کنند در این اقلام وجود داشته است.

هیاتی صددرصد مردمی در ابعادی کشوری

وی در ادامه به صد در صد مردمی بودن هیات منتظران شهرستان لنجان اشاره و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیات‌های فرهنگی و مذهبی مردمی و نهادهای کاملا مذهبی هستند و علت موفقیت‌های این مجموعه نیز مردمی بودن آن است، تصریح کرد: ما به هیچ جناح خاصی وابسته نیستیم و اصل برای ما رهنمودهای مقام معظم رهبری است که با دل و جان آن‌ها را می‌شنویم و استفاده از فرمایشات رهبریسبب شده که ما بتوانیم در کارمان موفق باشیم؛ این هیات 21 سال سابقه فعالیت دارد و زیرنظر هیچ شخص، نهاد و دستگاه دولتی نیست و جزو پنج هیات مذهبی جمهوری اسلامی ایران است که در سال 1378 در بین الحرمین و کنار قبرستان بقیع تاسیس شد.

3000 بسته معیشتی میان بیماران کرونایی استان بوشهر توزیع شدتشکل‌های قرآنی و هیئت‌های مذهبی استان بوشهر 14میلیارد ریال بسته معیشتی توزیع کردند2800 بسته معیشتی با حضور قهرمانان ملی توزیع شد

مدیر و موسس هیات منتظران شهرستان لنجان در مورد عملکرد اصلی این مجموعه گفت: بزرگترین مراسم فاطمیه که تاکنون در کشور برگزار شده توسط این هیات بوده است. این مراسم هرساله 12 شب با جمعیتی بیش از 10 هزار نفر و 500 نفر خادم و با حضور دو الی سه نفر از شخصیت‌های اول جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شد که امسال به دلیل محدودیت‌های بهداشتی ویروس کرونا برگزاری این مراسم ممکن نبود.

برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی درخارج از کشور

محمدی در خصوص برنامه‌های آینده هیات منتظران شهرستان لنجان گفت: حدود 5 الی 6 ماه است که با دفتر سید حسن نصرالله در ارتباط هستیم و قرار بر این است که ارتباط بعدی این مجموعه با حزب‌الله لبنان مبنی بر برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی و سیره شهدا باشد و قرار است بعد از کرونا بتوانیم در کشور لبنان هماهنگی لازم را در این خصوص انجام دهیم.

وی افزود: همچنین ارتباط خوبی با حرم حضرت زینب (س) و عتبات عالیات کشور سوریه داریم و همچنین با بسیج فاطمیون افغانستان جلسات بسیاری داشته‌ایم و اولین نشست ما نیز کنگره بزرگ بین المللی جبهه مقاومت بود.

محمدی در ادامه در خصوص ساخت زائرسرا در کشور عراق گفت: بعد از دو سال زمین این زائر سرا تحویل این هیات شده است و تمام هزینه‌های ساخت و ساز آن نیز توسط خیرین مردمی تامین خواهد شد.

انتهای پیام/169/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس بسته های حمایتی خانواده ها بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

به گزارش قدس خراسان، باقر صدیقی امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه دیدار با مدیر برق شهرستان قوچان با بیان اینکه مدیریت حوزه برق سرولایت با قوچان و سه روستا نیز با خوشاب سبزوار است، افزود: مدیریت حوزه آب و آب‌رسانی سرولایت نیز با شهرستان نیشابور و آب‌رسانی به تعدادی از روستاهای فیروزه، نیشابور و خوشاب نیز با این بخش است.
وی عنوان کرد: چون نقطه مرزی هستیم متأسفانه این گونه تقسیم‌بندی شده است. در حوزه برق‌رسانی از ۴۰ روستا ۳۷ روستا زیر نظر قوچان و سه روستا با خوشاب است.
بخشدار سرولایت با بیان اینکه در حوزه خدمات‌رسانی مانند گاز و آب این منطقه نیاز شهرستان‌های هم‌جوار را تأمین می‌کند، تصریح کرد: چون هم‌جوار ما روستاهای بخش آبکوه شهرستان قوچان است، به همین دلیل از این منطقه برق مورد نیاز وارد بخش سرولایت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای شبکه توزیع برق استان از این مسیر مقرون به صرفه‌تر است تا اینکه بخواهد از نیشابور توزیع برق صورت گیرد. بخش سرولایت ۹۰ کیلومتر تا مرکز شهرستان فاصله دارد، در صورتی که این فاصله تا قوچان ۳۰ کیلومتر بیشتر نیست.
صدیقی در ادامه تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان را از محورهای مهم توسعه و آبادانی یک منطقه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم موانع و مشکلات را برطرف و راهکارهای عملی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم را انتخاب کنیم.
وی با تأکید بر تداوم اجرای طرح تعویض شبکه توزیع برق فعلی به کابل خود نگهدار و همچنین تأمین روشنایی معابر روستایی خاطرنشان کرد: فرمانداری و بخشداری نقش حمایتی، نظارتی و هدایت‌کننده دارد و سایر دستگاه‌های اجرایی باید با هم افزایی و تعامل مشکلات مردمی را برطرف کنند.
بخشدار سرولایت در ادامه بر اختصاص پنل‌های خورشیدی به منظور تأمین درآمد پایدار برای دهیاری‌ها، پیگیری چارت و تأمین نیرو و بالابر مختص اداره برق مستقر در منطقه تأکید کرد.
وی همچنین به ضرورت هماهنگی بیش از پیش بین ادارات آب و برق با لحاظ حداقل اثرات اجتماعی اشاره و اظهار کرد: انتظار داریم برق کنتورهای چاه و خط پمپاژ به هیچ وجه قطع نشوند تا مشکل در کمبود و توزیع آب شرب برای اهالی بخش سرولایت را نداشته باشیم.صدیقی همچنین با هرگونه تعامل و همکاری با مجموعه برق و تداوم این همکاری‌ها اعلام آمادگی کرد و خواستار تسریع در اصلاح و نوسازی شبکه توزیع برق و برخی از خطوط انتقال آب و همچنین رفع مشکل مالکیت و دولتی شدن شبکه آب‌رسانی در ۳ روستای باقی مانده سطح بخش شد.
مدیر برق شهرستان قوچان در این نشست سه جانبه ضمن بیان اقدامات مهم انجام شده و در دست اقدام اظهار کرد: با توجه به اینکه رسالت شرکت برق خدمت‌رسانی به مردم است، از هیچ کوششی جهت خدمت شایسته به مردم دریغ نخواهیم کرد.
مهدی آدینه ادامه داد: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان یک نعمت الهی است که باید قدردان و شکرگزار این نعمت باشیم.
وی با اشاره به هزینه کرد حدود ۴۵ میلیارد ریال برای برق‌رسانی به روستای ماه نشین سرولایت در سال گذشته ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و پیگیری مطالبات به حق مردم از جمله محورهای مهم مورد توجه است که برای موفقیت در این راه و کسب رضایت مردم تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران