Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «فرشاد مقیمی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از  چند واحد تولیدی قطعات خودرو در شهر صنعتی کاوه گفت: هدف از سفر امروز بازدید از  پروژه‌های خودروسازی ساخت داخل بود که از سالهای گذشته فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی بیان کرد: در این کارخانه‌ها بخشی از نیازمندی‌های کشور که پیش از این از خارج تامین می‌شده است، تولید می‌شود و در مجموع حدود ۷۰ درصد نیاز کشور در این حوزه، ساخت داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت ایران خودرو ادامه داد: 
۳۰ درصد باقیمانده در تامین نیازهای کشور نیز با کمک‌های مالی از سوی دستگاه‌های ذیربط تامین خواهد شد تا به خودکفایی برسیم.
به گفته مقیمی، ثبت‌نام برای پیش‌فروش خودرو «تارا» از تولیدات داخلی آغاز شده است که چند قطعه از این خودرو در شهر صنعتی کاوه در حال تولید است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بدون تاخیر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وی در خصوص مطالبات قطعه سازان  عنوان کرد: با حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مصوبات خوبی در شورای پول و اعتبار برای انجام تعهدات نسبت به قطعه سازان تصویب  و ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴، رغبتی برای سرمایه‌گذاری مستقیم در حوزه خودروسازی نداریم و عمدتا سرمایه‌گذاری‌ها را از طریق شبکه تامین انجام می دهیم.
مقیمی گفت: در بحث سرمایه‌گذاری تولیدات داخلی نیز تضمین خرید داده می‌شو و برای تامین کمک‌های مالی نیز تعاملاتی با بانک‌ها برقرار شده است.
به گفته او، اشتغال، تقویت اقتصاد صنعتی داخل کشور و جلوگیری از خروج ارز از اهداف اصلی وزارت صمت و گروه صنعتی ایران خودرو است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو بیان کرد: 
در این بازدیدها، قطعه سازان در مورد تامین ماشین‌آلات، مشکلات گمرک و تامین ارز مسائلی را عنوان کردند که این موارد را با ریاست بانک مرکزی مطرح خواهیم کرد.
مقیمی ادامه داد: مسائل مطرح شده از سوی این واحدهای صنعتی چندان حاد و پیچیده‌ نیست و با تعامل بین دستگاه‌های مرتبط قابل حل است.

۱۷ واحد تولید قطعات خودرو در شهرستان ساوه فعالیت دارند.

برچسب‌ها ایران خودرو ساوه وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران خودرو ساوه وزارت صنعت معدن و تجارت ایران خودرو ساوه وزارت صنعت معدن و تجارت اخبار کنکور ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز گفت: به طور معمول ساخت یک ایستگاه مترو بین ۳۰ تا ۳۲ ماه زمان می برد اما ما در سازمان حمل و نقل ریلی کرج موفق شدیم با حمایت های استانداری، شورای شهر و شهردار رکود ساخت ایستگاه را بشکنیم به گونه ای که ایستگاه شهید سلطانی ظرف حدود ۲۲ ماه ساخته شده است.

خلیل کوزه کنانی با بیان اینکه هم اکنون خط جنوبی ریل گذاری شده است اضافه کرد: ایستگاه را با انجام تست گرم قطار افتتاح می کنیم.

وی درباره تامین ناوگان مورد نیاز مترو بیان کرد: در این زمینه بسیار پیگیر هستیم. هم اکنون یک قطار موجود است و برای تامین و دریافت قطار دوم از طریق شرکت واگن سازی تهران، پیگیری های مستمری انجام داده شده و می شود.

به گفته این مسئول، برای این منظور قطعاتی نیاز است که متاسفانه به دلیل وجود تحریم ها هنوز موفق به تامین آنها نشده ایم.

کوزه کنانی با اشاره به اینکه تامین قطار با دولت است، سهم امسال کرج از واگن های در اختیار دولت را ۱۳۰ دستگاه عنوان و اضافه کرد: همچنین در اوراق سال ۱۴۰۳ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده و در تلاش هستیم بتوانیم موضوع تامین قطار را از داخل شهر کرج انجام دهیم به گونه ای که در بودجه امسال شهرداری ردیف بودجه برای قطار مترو دیده شده است.

به گفته این مسئول، خوشبختانه همه شهر و سیستم مدیریتی آن به پیشرفت هر چه سریعتر این پروژه کمک می کنند. در کنار این اقدامات با شرکت های سازنده چین هم جلسات مجازی برگزار کرده ایم اما هدف ما استفاده از ظرفیت های داخلی ست.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهر کرج یادآور شد: پس از تامین قطار دوم باید به سرعت قطارهای سوم و چهارم را هم وارد ناوگان کنیم چرا که برای مردمی که از ایستگاه تهران به کرج می آیند و قصد ورود به داخل شهر را دارند باید به فاصله هر ۱۰ دقیقه یک قطار فعال داشته باشیم.

کوزه کنانی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با همکاری استانداری و شهرداری تهران، موضوع قطار اجاره ای را هم تا زمان رسیدن به استانداردهای مورد نیاز، مد نظر قرار دهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901531

دیگر خبرها

  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴