Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:25:21 GMT

افزایش مرخصی و کسر خدمت برای سربازان متأهل

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۳۳۵۹

افزایش مرخصی و کسر خدمت برای سربازان متأهل

به گزارش خبرنگار مهر، سردار تقی مهری پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعزام و احضار مشمولان خدمت سربازی از وظایف نیروی انتظامی بوده و برنامه‌ریزی لازم برای اعزام این افراد تا مراکز آموزشی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در سال جاری هم با توجه به شیوع کرونا اعزام انجام شده و تمام دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل‌ها توسط ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهری گفت: پروتکل های بهداشتی مانند زدن ماسک، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله فیزیکی در وسایل نقلیه برای اعزام سربازان به طور کامل رعایت شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: هیچ مورد فوتی در مراکز آموزشی بر اثر کرونا نداشتیم و این امر نشان می‌دهد فرماندهان با رعایت قوانین و مقررات شرایط اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را فراهم کردند و در گلستان هم چنین بود.

وی از خودگذشتگی پزشک گلستانی در ششم فروردین علیرغم وجود زمان برای اعزام خبر داد و گفت: این پزشک فداکار برای تقویت کادر درمان زودتر از موعد مقرر اعزام شد.

مهری تصریح کرد: با تدابیر خوب رهبر معظم انقلاب قرارگاه مهارت آموزی سربازان در سطح نیروهای مسلح تشکیل شده و به سربازان آموزش ای مهارت محور ارائه می شود که البته امسال تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و دوره ها به لحاظ آماری کاهش یافته است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: از اقدامات دیگر تفاهمنامه ستاد کل نیروهای مسلح با وزارت کشور است که به استانداران و معاونان اقتصادی ابلاغ شده و برنامه ریزی برای اشتغال سربازان پس از اخذ کارت پایان خدمت انجام می شود که در گلستان هم جلسات برگزار شده است.

وی گفت: برای سربازان متاهل که از اول آذرماه اعزام می‌شوند دو ماه کسر خدمت تعلق گرفته و به ازای هر فرزند هم سه ماه کسری اختصاص می‌یابد.

مهری ادامه داد: حق تأهل برای سرباز و کادر اداری فرقی ندارد و مرخصی سربازان هم از ۱۲ روز به یک سال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: پیگیری لازم با دولت و مجلس برای افزایش حقوق سربازان در دست اقدام است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دفترچه خدمات درمانی برای سربازان صادر شده و خود و افراد تحت تکفل آنها می‌توانند از آن استفاده کنند.

مهری همچنین به نقش سربازان در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: از ۶ میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس ۵۰ درصد سرباز بوده و هم اکنون هم ۵۰ درصد توان دفاعی کشور به این افراد اختصاص دارد که در مرزها، مقرهای نیروهای مسلح، درون شهرها و معابر امنیت را برقرار می‌کنند.

کد خبر 5122168

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار تقی مهری سازمان وظیفه عمومی ناجا گرگان نیروی انتظامی گلستان خدمت سربازی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا کرمانشاه گرگان بوشهر آلودگی هوا شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا دهه فجر لیگ برتر فوتبال ایران اراک قزوین نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که ۳۰ افسر و سرباز از نیرو‌های ذخیره ارتش صهیونیستی به دلیل ناتوانی در ادامه جنگ در نوار غزه پس از حدود ۷ ماه مبارزه دستور آماده شدن برای عملیات نظامی در شهر رفح را رد می‌کنند. 

براساس گزارش المیادین، این کانال گزارش داد که نیرو‌های شرکت چترباز ذخیره وابسته به تیپ چتربازان عادی دستور آماده شدن برای عملیات در رفح را دریافت کردند، اما آنها به فرماندهان خود اطلاع دادند که آن‌ها نمی‌آیند، زیرا دیگر قادر به انجام این کار نیستند. 

کانال ۱۲ صهیونیستی افزود که رهبران ارتش به صراحت گفته اند که اعضای ذخیره را مجبور به حضور در آن نخواهند کرد، اما آنها گفتند که این نشان دهنده سطح بالایی از فرسایش نیرو‌های ذخیره پس از ماه‌ها جنگ است.

چند روز پیش، کانال هفتم رژیم صهیونیستی نیز فاش کرد که ده‌ها تن از کسانی که قصد داشتند در ارتش صهیونیستی استخدام شوند از دسته‌بندی برای خدمت در پایگاه آموزشی به‌عنوان ناظر در خدمات واحد کنترل مرزی با غزه خودداری کردند.

 این کانال صهیونیستی اشاره کرد که این سومین خدمت اجباری از ۷ اکتبر است که در آن تعداد زیادی از خدمت در این واحد خودداری می‌کنند.

در همین راستا، اسرائیل زیو، سرلشکر ذخیره در ارتش اشغالگر و فرمانده لشکر عملیاتی آن در گذشته پیشتر در بیانیه‌های مطبوعاتی درباره عملیات مورد انتظار در رفح صحبت و تأکید کرده بود: حماس در حال آماده‌سازی یک کمین استراتژیک برای ارتش است. این یک فاجعه برای اسرائیل خواهد بود.

زیو معتقد است که این عملیات با توجه به اینکه رفح مکان بسیار دشوار و شلوغی برای نبرد است، علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به آن، خطری بالاتر از هر کاری که ارتش در نوار غزه انجام داد، دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • ثبت نام مشوق‌های سربازان ماهر از ۱۵ اردیبهشت‌ماه
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • جزئیات اعطای مشوق‌های مهارت آموزی به سربازان ماهر اعلام شد
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • جزییات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد