Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@20:24:16 GMT

افزایش ابتلا به کرونا در اردبیل نگران‌کننده است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۳۳۹۳

افزایش ابتلا به کرونا در اردبیل نگران‌کننده است

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: افزایش ابتلا به کرونا در اردبیل نگران‌کننده است و در این زمینه احتیاط و مراقبت‌های لازم توسط مردم باید مورد توجه واقع شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان به عنوان یک اولویت اساسی و مهم است و در حال حاضر بیشترین تعداد بستری‌ها مربوط به شهرستان اردبیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که تمامی شهرستان‌های اردبیل در وضعیت زرد و آبی قرار دارند، گفت: کاهش شیوع بیماری در استان نسبی است و لزوم دقت و هوشیاری لازم در این زمینه اولویت اساسی است که باید نسبت به کاهش رفت و آمدها در این زمینه تلاش جدی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در استان باید با همکاری خانواه‌ها محقق شود به طوری که از تجمعات و دورهمی‌ها جلوگیری به عمل آید و نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی و استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها اهتمام جدی انجام یابد.

سازمان بهداشت جهانی: سال دوم شیوع کرونا احتمالا بدتر و سخت‌تر خواهد بودموردی از کرونای انگلیسی در خراسان رضوی مشاهده نشده/شرایط بسیار شکننده استوضعیت کاهش شیوع کرونا در ایلام شکننده است

 حبیب‌زاده ادامه داد: در حالی که شرایط نسبی کرونایی در استان حاکم است، اما قطعاً این وضعیت شکننده و غیرپایدار است و در صورتی که مردم دست از تجمعات و دورهمی‌ها به خصوص در ایام عید نوروز پرهیز نکنند شرایط بدتری در استان و بالتبع کشور حاکم خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: افزایش ابتلا به کرونا در اردبیل نگران‌کننده است و در این زمینه احتیاط و مراقبت‌های لازم توسط مردم باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم هر چه سریع‌تر زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنیم.

انتهای پیام/144/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد

صمد حسن‌زاده رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در همایش تجاری ایران و کوبا در محل اتاق ایران گفت: روابط ایران و کوبا همواره دوستانه و با احترام متقابل بوده و دو کشور از شرکای سیاسی یکدیگر می شوند و  سابقه دوستی دو ملت در سطح عالی بوده است. با این حال، این حسن روابط سیاسی در روابط اقتصادی دو کشور بازتاب ملموسی و مطلوبی نداشته است.

وی افزود: دو کشور راه درازی را در توسعه روابط تجاری داند و مقامات دو کشور باید بر تعهد خود بر همکاری اقتصادی تاکید داشته باشند.

حسن زاده ادامه داد: حجم تجارت ایران و کوبا در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش داشته و در سال ۲۰۲۲ تجارت دو کشور بیش از ۲۴۳ میلیون دلار بوده است. در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۲۱۰ میلیون دلار بود.

رییس اتاق ایران خاطرنشان کرد: ایران محصولات نفتی و پتروشیمی و مواد غذایی و ساختمانی به کوبا صادر و دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات مهندسی از این کشور وارد می کند.

وی یادآور شد: در تجارت دو کشور زیرساخت ها به اندازه کافی توسعه نیافته است و همچنین تحریم های آمریکا علیه هر دو کشور بزرگ ترین مانع تجارت بین دو کشور بوده است. با این حال، ایران و کوبا می‌توانند از تجارب هم در مقابله با تحریم‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: کشاورزی، گردشگری و انرژی می تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد. همچنین ایران به دلیل برخورداری از کریدور شرق به غرب می‌تواند زمینه ارتباط کوبا را با اوراسیا فراهم آورد.

رییس اتاق ایران گفت: واکسن پاستوکووک در زمان شیوع ویروس با همکاری کوبا در ایران تولید شد.

وی در ادامه از کوبا به عنوان یکی از مهم ترین صادرکنندگان نیکل یاد کرد و گفت: معادن نیکل و کبالت در ایران وجود دارد که سرمایه گذاری بر آنها نشده و ایران می‌تواند از دانش و فناوری کوبا در زمینه بهره برداری از ذخایر نیکل استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند