Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک محبی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شرایط استان از لحاظ وضعیت کرونا در حال حاضر دارای شرایط مطلوبی است و بر اساس رنگ بندی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت وضعیت استان قم در رنگ آبی قرار دارد و جز استان‌های نسبتاً مطلوب هستیم، گفت: از حیث بیماری در هفته جاری رتبه سی ام را داشتیم و فقط سیستان و بلوچستان در کشور پایین‌تر از ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه وضعیت ترافیک، تردد، حضور در اجتماعات و فعالیت‌های اجتماعی در استان قم با سیستان و بلوچستان قابل قیاس نیست و امیدوار هستیم در آینده نیز این وضعیت بیشتر در قم بهبود یابد، افزود: وضعیت آبی فعلی در استان ماحصل تلاش مردم و دستگاه‌ها با یکدیگر است و ما جز اولین استان‌هایی بودیم که از شرایط قرمز خارج شدیم.

وی با اشاره به اینکه پیروی از شیوه نامه‌های بهداشتی در هفته‌های گذشته در بین مردم بهتر شد و بحث محدودیت‌ها و شروع طرح شهید سلیمانی به مجموعه استان در کنترل شیوع کرونا در استان کمک کرد، گفت: امیدواریم که این روند ادامه دار باشد و شکننده نباشد.

محبی افزود: وضعیت شیوع کرونا در هفته منتهی به بیست و یکم دی ماه در استان روند نزولی داشت و ۸۹ بیمار پذیرش اورژانس را داشتیم که ۵۱ نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدند که در ۲۰ مهر، ۱۱۹۲ نفر پذیرش اورژانس داشتیم که ۷۰۱ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی با تاکید بر اینکه چهار از هر ۱۰۰ هزار نفر، جمعیت تعداد افراد بستری جدید در هفته منتهی به ۲۱ دی ماه بوده است و میانگین روزانه بستری در بیمارستان ۱۱۳ نفر بوده که این روند کاهشی بوده و تا دیروز این عدد به ۱۰۲ رسیده بود، گفت: ۸۰ نفر در پایین‌ترین نقطه بروز بیماری در استان در اردیبهشت ماه بوده و هنوز با آن زمان فاصله داریم.

سیامک محبی با تاکید بر اینکه در هفته گذشته ۹۳۹ تست را انجام دادیم و بخش بیشتر آن از طریق مراکز سرپایی و بهداشتی بوده است، افزود: یکی از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افزایش تعداد تست‌ها است که به روند شناخت بیماران کمک بیشتری می‌کند تا با مراقبت‌های بعدی و قرنطینه کردن افراد، فعالیت انتقال به سایرین را متوقف کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۸۳ درصد از بیماران در مراکز سرپایی شناسایی می‌شوند که قابل قبول است و هراسی که مردم از حضور در بیمارستان‌ها داشته‌اند را این مراکز درمان سرپایی از بین برده است، ادامه داد: با انجام مراقبت‌های بیشتر در منزل و توصیه و سرکشی به منازل در طرح شهید سلیمانی خوشبختانه روز به روز شاهد کاهش شروع بیماری در استان هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه ۳ برنامه غربالگری سنگین را در مراکز بهداشتی در کنار نظارت و مراقبت‌ها دنبال کردیم، افزود: هنوز هم برنامه‌های زیادی برای کنترل شیوع کرونا در استان توسط گروه‌های مختلف با جدیت پیگیری می‌شود.

سیامک محبی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا در استان ۹ مرکز منتخب کووید ۱۹ را راه‌اندازی کردیم و جز استان‌های با تعداد بالای این مراکز هستیم، گفت: در دو شیفت بیماران را نمونه‌گیری و مراقبت می‌کردیم و بیماران در صورت علائم کرونا و ارتباط با فرد دارای بیماری، نمونه از آنها به صورت رایگان گرفته می‌شد و علاوه بر ارائه خدمات پزشکی، خدمات مراقبتی و دارویی نیز به آنها ارائه می‌شد تا قبل از وخیم شدن وضعیت فرد و مراجعه به بیمارستان، وضعیت آنها بهبود یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۷ درصد از تعداد تست‌های ما مثبت است و در برخی از ایام ۷۳ درصد از نمونه‌های ما در استان قم متأسفانه مثبت بوده است.

محبی با اشاره به اینکه در مراکز ۹ گانه که در سطح استان دارای فعالیت هستند
، روند هفتگی تعداد مراجعین به آنها در هفته منتهی به ۲۱ دی، ۹۸۸ نفر بوده است، افزود: این عدد نسبت به زمان پیک کرونا در آبان‌ماه در استان قم نیز کاهش یافته است.

وی با اشاره به وجود پنج نفر بستری در کشور از گونه جدید کرونا در شهرهای کشور گفت: تا به الان از گونه کرونا انگلیسی در استان خوشبختانه نداشتیم و تا به امروز گزارشی مبنی بر این موضوع دریافت نشده، ولی سرایت در این بیماری به شدت افزایش یافته و تا ۵۰ برابر نیز خواهد بود و تفاوت گونه‌های سابق بیماری کرونا با این گونه این است که این نوع گروه‌های سنی پایین را نیز بیشتر درگیر می‌کند.

محبی با ابراز گلایه از رعایت نکردن برخی برنامه‌های بهداشتی توسط مردم، گفت: استفاده از ماسک در هفته گذشته کاهش داشته است و این کاهش در اماکن عمومی به ۷۴ درصد رسیده که این عدد قبلاً بالای ۸۶ درصد بوده است و تجربه نشان داده که هر زمان که استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کمتر شده است در دو تا سه هفته بعد از آن در هر منطقه، تعداد مبتلایان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود صاحبان واحدهای صنفی، مجتمع‌های تجاری، مکان‌های تجاری و واحدهای صنعتی باید میزان بیشتری از زدن ماسک را به خود اختصاص دهند، افزود: استفاده از ماسک در تمام فضاها و مکان‌ها اهمیت دارد و در وسایل حمل و نقل نیز این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

محبی با تاکید بر اینکه روز بازارها در دو هفته گذشته شرایط مطلوبی را از لحاظ شیوه نامه‌های بهداشتی نداشته و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکردند، گفت: با برگزاری جلسه در روزهای آینده امیدواریم شرایط روز بازارها نیز به شرایط مطلوب بازگردد.

وی گفت: وضعیت تمام گروه‌های شغلی و مکان‌های مختلف به صورت هفتگی گزارش گیری می‌شود و خدمت استاندار ارائه می‌شود.

محبی با بیان اینکه موافق بازگشایی مدارس در پایه‌های اول و دوم و برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای در قم نبودیم، گفت: این مسئله باید در استانداری بحث و بررسی تخصصی شود تا به نتیجه برسد.

وی تأکید کرد: در دو ماه پایان سال تحصیلی به دلیل وجود مواردی همچون آنفلوانزا و ورود کرونا ویروس انگلیسی در کشور، می‌تواند وضعیت بیماران کرونایی در استان را افزایش دهد و به تبع این موضوعات، ما مخالف بازگشایی مدارس در استان خواهیم بود.

کد خبر 5122176

منبع: مهر

کلیدواژه: قم دانشگاه علوم پزشکی قم مرکز بهداشت استان قم شیوع کرونا ویروس کرونا شیراز آمار کرونا کرمانشاه گرگان بوشهر آلودگی هوا شهرستان کرج شیوع کرونا دهه فجر شهرکرد لیگ برتر فوتبال ایران اراک قزوین شیوع کرونا استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند

مدیر آموزش و پرورش بیرجند از تجلیل ۲۴ معلم نمونه این شهرستان خبر داد و گفت: ۸۸ مدرسه مرکز استان دو نوبته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجید بهدانی صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: رشد و پیشرفت جامعه در گرو پیشرفت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به هفته بزرگداشت هفته معلم، گفت: در این هفته تاکید ما بر ارتقای جایگاه معلمان است و اگر پیشرفت کشور را می‌خواهیم در گرو توسعه آموزش و پرورش و توجه به جایگاه معلمان است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند افزود: سال گذشته پویش به احترام معلم برپا داشتیم و این پویش را امسال هم داریم و همچنین مراسم غبارروبی مزار شهدا و سپاس معلم برای تقدیر از معلمان و حضور مسئولان در مدارس متوسطه و ابتدایی را داریم.

بهدانی تصریح کرد: برگزاری مراسم یادبود فرهنگیان فقید شهرستان، دیدار با شهدای خانواده فرهنگی، برگزاری جلسه استانی معلمان نمونه، تجلیل از پیشکسوتان حوزه تربیت بدنی، تجلیل از مدیران مدارس بازنشسته، مسابقه کتابخوانی با موضوع آیه‌های زندگی و مسطورا، مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه از 24 معلم، مدیر و معاون نمونه مدارس شهرستان بیرجند تجلیل خواهند شد ادامه داد: پویش این خنده فراموش نخواهیم کرد نیز در هفته بزرگداشت معلم امسال برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند خاطرنشان کرد: با نگاه تحول و پویایی وارد فضای آموزش و پرورش شهرستان شدیم و در کنار نیروهای با تجربه نیز به نیروهای جوان و کسانی که فکر نویی دارند تکیه کردیم و تعداد قابل توجه مدیران و معاونان مدارس شهرستان نیروهای جوان هستند.

بهدانی گفت: شعار آموزش و پرورش از ابتدای مهرماه با ایمان و امید آغاز شد و تمام برنامه‌ریزی برای برگزاری نماز جماعت در مدارس بود و روحانیون که در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند در مدارس نیز حضور پیدا می‌کنند و سال گذشته رشد 100 درصدی روحانیون در مدارس را داشتیم.

وی با بیان اینکه 17 مدرسه در شهرستان بیرجند فاقد نمازخانه هستند افزود: یکی از بزرگترین کارها در حوزه آموزش ابتدایی شهرستان، برنامه ارتقای قرآن در دوره ابتدایی است و دانش آموزان از ابتدای مهرماه هر روز به مدت 33 روز زنگ اول را قرآن دارند و برای دوره متوسطه نیز دوره سواد قرآنی برای معلمان و آموزگاران گذاشته شد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه 360 محفل کوچک قرآنی در مدارس در سال تحصیلی شهرستان داشتیم گفت: دو کرسی قرآن برای دانش آموزان با حضور قاریان بین المللی در سال تحصیلی 1402 برگزار شده است.

بهدانی با بیان اینکه وسیله ایاب و ذهاب حدود 200 دانش آموز روستایی فراهم شد و از ترک تحصیل آنها جلوگیری شده است بیان کرد: یادواره شهدا در تمام مدارس شهرستان برگزار شده و 13 تریبون آزاد در دبیرستان‌های دخترانه داشتیم. 

وی گفت: 88 مدرسه در شهرستان بیرجند دو نوبته هستند و سرانه آموزشی در بیرجند 4.5 است که پایین‌ترین سطح سرانه آموزشی در استان داریم و 71 کلاس ابتدایی و در مجموع 109 کلاس درس برای ابتدای مهرماه امسال نیاز داریم و بیشترین مشکل را در مهرشهر و حاجی آباد است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند افزود: آزمون استخدامی برگزار شد که برای بیرجند در حوزه ابتدایی 150 نفر و هنری و آموزگاری 79 نفر و و حوزه پرورشی 86 نفر و 29 نفر فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به مدارس بیرجند در مهرماه امسال اضافه می‌شود.

انتهای پیام/256/

دیگر خبرها

  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • محبی نبود، رونالدو گل 3 امتیازی زد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • یک هزار معلم در مدارس استان سمنان تجلیل و تکریم می‌شوند
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند