Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@18:48:39 GMT

روز شیراز ۱۴۰۰ باید متفاوت برگزار شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۴۸۳۰

روز شیراز ۱۴۰۰ باید متفاوت برگزار شود

رئیس شورای شهر شیراز گفت: روز و هفته شیراز فرصت مناسبی است تا بخشی از ظرفیت‌های پرشمار شیراز به ویژه در حوزه تاریخ، فرهنگ و تمدن، در سطح جهانی معرفی و تبیین شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای اسلامی شهر شیراز، سید عبدالرزاق موسوی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با بیان اینکه فعالیت در عرصه فرهنگ دشوار است، تصریح کرد: این حوزه هم با تعدد تولیت و مسئولیت‌های موازی همراه است و هم تمام آحاد مردم را در جامعه هدف خود دارد؛ از این رو کار کردن در این حوزه ظرافت و حساسیت‌های خاصی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شورا و دستگاه‌های متولی فرهنگ، طی سال‌های اخیر در این عرصه تلاش‌ها و اقدامات زیادی انجام داده‌اند، اضافه کرد: با این حال ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باقی مانده که نیاز به همت و تلاش مضاعف دارد.

موسوی با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز شیراز، تأکید کرد: معتقدم با وجود شرایط خاص فعلی، اما ضروری است که روز شیراز در اردیبهشت ۱۴۰۰ متفاوت و برجسته‌تر از گذشته برگزار شود.

وی جهت‌گیری مطلوب آئین بزرگداشت روز شیراز را معرفی این کلان‌شهر در سطحی فراتر از کشور عنوان کرد و افزود: روز و هفته شیراز فرصت مناسبی است تا بخشی از ظرفیت‌های پرشمار شیراز به ویژه در حوزه تاریخ، فرهنگ و تمدن، در سطح جهانی معرفی و تبیین شود.

موسوی با یادآوری اینکه شیراز خاستگاه مفاخر و مشاهیر جهانی زیادی بوده است، گفت: پیشنهاد من این است که هم معرفی این مفاخر و مشاهیر در برنامه‌های روز شیراز مدنظر قرار گیرد و هم از همین چهره‌های برجسته که در هر کجای جهان در قید حیات هستند به صورت مجازی و حقیقی دعوت شود تا در معرفی و انتقال ظرفیت‌های پایتخت فرهنگ و تمدن ایران، متولیان برگزاری این رویداد مهم را یاری کنند.

کد خبر 468594

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عبدالرزاق موسوی شورای شهر شیراز رییس شورای شهر شیراز روز شیراز فرهنگ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است

رسول شکری نیا در گفتگو با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: با توجه به سند تحول سازمان، تولید برنامه‌های محتوایی مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت برای انتقال به نسل آینده در صدا و سیمای گلستان در جریان است.

شکری نیا بر همکاری‌های رسانه‌ای در فضای ایثار و شهادت و ضرورت گسترش همکاری‌های مشترک تأکید کرد و افزود: وظیفه ذاتی رسانه ملی پرداختن به مقوله ایثار و شهادت است و صداوسیمای گلستان آمادگی تولید برنامه‌های مختلفی را در حوزه ایثار و شهادت دارد.

وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون و بدهکار به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستیم و هر چقدر که در راه خدمت رسانی به آنها گام برداریم باز هم کم است، گفت: برنامه‌سازان رسانه استانی همچون سال‌های گذشته همه توان و ظرفیت خودرا برای معرفی ارزش‌ها و نشر فرهنگ ایثار و شهادت به کار خواهند گرفت.

در ادامه این نشست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضمن تشکر و قدردانی از تعامل خوب مدیر کل صدا و سیما با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: دشمن در عرصه رسانه بسیار هزینه می‌کند تا به هر طریقی اذهان جامعه را مشوش و جوانان ما را نسبت به این انقلاب و نظام بدبین کند و این بار سنگین بر دوش رسانه ملی است تا با جهت دهی درست بتواند با برنامه‌های ترویجی ایثار و شهادت و معرفی چهره‌های ایثارگر، حقیقت اهداف متعالی این انقلاب را به جامعه معرفی کند.

اسدی با تشکر از پوشش و توجه خوب صدا و سیما به مسائل ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان گفت: تعامل بسیار خوبی میان بنیاد شهید وصداوسیمای گلستان برای تولید برنامه‌های محتوایی در حوزه ایثار و شهادت وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲