Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلیج گرگان در معرض خشکی و نابودی قرار دارد، بر لایروبی کانال‌های انتقال آب از دریا به این خلیج تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرگز، عبدالجلال ایری عصر امروز پس از بازدید از خلیج گرگان در نشست با مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان اظهار داشت: وضعیت خلیج گرگان، نامطلوب بوده و بخش زیادی از این خلیج خشک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: احیا و نجات خلیج گرگان، موضوعی فراقوه‌ای است و هر دستگاهی باید نسبت به وظیفه مندی خود برای نجات این خلیج اقدام کند.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان با اشاره به اینکه در لایحه بودجه 1400 اعتباری برای احیای خلیج گرگان پیش بینی نشده است، افزود: به رغم اینکه دولت 900 میلیارد تومان برای نجات این اکوسیستم ارزشمند اعتبار مصوب کرد اما یک ریال در بودجه سال آینده برای آن اعتباری پیش بینی نکرده است.

وی بیان داشت: یکی از اولویت‌ها برای نجات خلیج گرگان، آبرسانی به این خلیج از طریق لایروبی کانال‌های خزینی و چپاقلی است.

استاندار گلستان: احیای خلیج گرگان مانع بروز مخاطرات زیست محیطی می‌شودواکنش‌ها به گزارش تسنیم| استاندار گلستان: پیگیر اخذ ردیف اعتباری در بودجه 1400 برای نجات خلیج گرگان هستیمبی‌توجهی به دستور معاون اول رئیس جمهور برای احیای ‌خلیج گرگان / چرا اعتبار 900 میلیارد تومانی ‌نجات ‌تخصیص نیافت؟

ایری گفت: براساس موافقت رئیس جمهور، هیئت دولت، کمیسیون کشاورزی مجلس و موافقت وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و صمت واردات چوب در شمال کشور باید از طریق استان گلستان صورت پذیرد و ما نیاز به ساخت بندر در گلستان هستیم.

اللهیار اسعدی، مدیر بنادر و دریانوردی گلستان نیز از همکاری بخش خصوصی  جهت اخذ مجوز ساخت بندر در گلستان خبر داد و گفت: امیدواریم با داشتن 131 کیلومتر ساحل و دریا یک بندر تجاری جهت شکوفایی و رشد بالندگی در حوزه دریایی استان باشیم.

انتهای پیام/581/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خلیج گرگان برای نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی

سید محمد حسینی گفت: استان گلستان دارای بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده است و این میزان از فرسودگی موجب شده تا گلستان در رده استان‌های خطرپذیر قرار گیرد.

او افزود: در این راستا اقدامات زیادی در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از جانب وزارت راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: با انجام این اقدامات میزان قابل توجهی از مسکن در بافت فرسوده گلستان نوسازی شده و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان نیز پس از تدقیق بافت فرسوده شاهد کاهش مساحت بافت بودیم که علت این امر افزایش نوسازی در بافت فرسوده است.

او گفت: در طرح تدقیق پس از نوسازی مسکن و محلات، مناطق نوسازی شده از بافت خارج می‌شود.

حسینی افزود: پیش از این در گرگان بیش از ۶۸۱ هکتار بافت فرسوده وجود داشت که پس از تدقیق این میزان به ۶۵۲ هکتار رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: طی اقدامات انجام شده در طرح تدقیق، دو پلاک جدید در کوی عرفان و چناران به محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان اضافه شد.

او افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج استان تصویب و به شهرداری گرگان ابلاغ شده است.

حسینی ادامه داد: سازندگان گرگانی می‌توانند برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گرگان از ظرفیت بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: همچنین بر اساس این بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهر گرگان رایگان و پروانه نظام مهندسی تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی