Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@19:17:54 GMT

رایزنی‌ها برای بازگشایی بازارچه مرزی یزدان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۷۴۱۵

رایزنی‌ها برای بازگشایی بازارچه مرزی یزدان

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: بازگشایی بازارچه مرزی یزدان، رونق منطقه را به همراه دارد.

حمید ملانوری، امروز پنج شنبه ۲۵ دی در جریان بازدید از بازارچه مرزی یزدان اظهار کرد: بازگشایی مجدد و فعالیت دوباره این بازارچه، از انتظارات و مطالبات به حق مردم منطقه است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با عنایت به این که این بازارچه در اشتغال مردم و فعالیت های اقتصادی شهرستان و استان، نقش بسزایی داشته، بازگشایی آن ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار با تأکید بر اینکه تجار ایرانی و افغانی، مایل به فعال شدن این مرز هستند، تصریح کرد: ما در تأمین زیرساخت های لازم برای توسعه مبادلات تجاری در این منطقه مشکلی نداریم.

ملانوری اظهار کرد: راه اندازی مجدد این مرز، هماهنگی هایی را از سوی کشور همسایه، افغانستان می‌طلبد که باید مجوزهای لازم را صادر کند.

وی به مذاکرات و مکاتبات صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: با پیگیری های وزارت امور خارجه و مسئولان این مشکل حل شود تا مردم شهرستان، استان و حتی کشور از منافع آن بهره مند شوند.

استاندار یادآور شد: فعالیت‌ها و مبادلات تجاری در مرزها باعت افزایش درآمد مردم شده، پایداری امنیت را به همراه دارد و مهاجرت معکوس را رقم می‌زند.

ملانوری، اشتغالزایی، توسعه، عمران و آبادانی را از پیامدهای فعالیت اقتصادی در مناطق مرزی عنوان کرد.

وی ضمن تشکر از نقش مرزبانان، مرز نشینان، نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران شهرستان، اعضای شوراهای اسلامی،... و مردم منطقه در امنیت استان، گفت: امیدواریم به زودی شاهد بازگشایی مرز باشیم.

ملانوری در این بازدید به جایگاه مرز در مبادلات تجاری اشاره کرد. این بازدید با هدف آشنایی بیشتر با وضعیت موجود و موقعیت مکانی مرز یزدان صورت گرفت.

وی از گفتگوی صوتی و تصویری خود با والی فراه گفت و تصریح کرد: در این گفتگوی دو طرفه، بر آمادگی استان برای بازگشایی مرز یزدان تأکید شد.

بازارچه یزدان، تنها مرزی است که ما را به ولایت هرات وصل می‌کند و در صورت راه‌اندازی مجدد آن، خراسان جنوبی با دو استان افغانستان مراودات تجاری خواهد داشت. بازارچه مرزی یزدان به‌عنوان قدیمی‌ترین بازارچه مرزی استان، سال‌ها از نظر صادرات اولین در خراسان بزرگ و دومین در کشور بوده، اما در سال ۹۳ از سوی افغانستان تعطیل شد.

در حال حاضر تمامی زیرساخت‌های لازم برای فعالیت مجدد این بازارچه فراهم است و حتی سامانه جامع امور گمرکی نیز در این بازارچه فعال است.

ارتباط مستقیم استاندار خراسان جنوبی با مردم در زیرکوه

استاندار خراسان جنوبی در جریان سفر به شهرستان زیرکوه، به صورت مستقیم و بی واسطه با مردم این منطقه دیدار کرد.

در این برنامه که در قالب میز خدمت برگزار شد، امام جمعه، نماینده مردم شهرستانهای قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی نیز استاندار را همراهی کردند.

استاندار ضمن استماع مشکلات و مطالبات مراجعه کنندگان به  فرمانداری شهرستان زیرکوه، دستورات لازم را جهت برطرف کردن مشکلات مردم به دستگاه‌های ذیربط صادر کرد.

ملانوری به اهتمام مدیران در رفع مشکلات مردم، تأکید کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرز منطقه خراسان جنوبی بازارچه مرزی یزدان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از آرای مردم در مرحله دوم انتخابات استان تهران تضمین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، صبح چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران که با حضور سید عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان و فرمانداران و سایر اعضای ستاد در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه در مرحله دوم انتخابات با شرایط جدیدی روبرو هستیم، اظهار کرد: ضروری است که از موقعیت «وعده صادق» و برتری راهبردی نظام اسلامی در دنیا بهره بگیریم و مشارکت حداکثری مردم را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی به سمع و نظر دنیا برسانیم.

استاندار تهران با تاکید بر امیدآفرینی و تداوم پاسخگویی به مردم، گفت: مسؤولان تلاش کنند در این زمینه رضایت حداکثری مردم را کسب کنند.

فخاری با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در حوزه انتخابیه تهران، عنوان کرد: صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و اصحاب رسانه همگی بکوشند تا مزیت‌های برگزاری این نوع از انتخابات که یک حرکت نو، جدید و جذاب است به خوبی تبیین شود. وی با تاکید بر اینکه از رأی گیری الکترونیک باید به عنوان کاری جدید در جهت سلامت انتخابات یاد شود، گفت: موقعیت رأی گیری به واسطه این صندوق‌ها بسیار محافظ و بدون دسترسی غیر می‌باشد و ضروری است که موضوع حفظ کامل اطلاعات با شرایط قانونی را برای همه مردم بازگو کنیم.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه موضوع رقابت در آستانه انتخابات به حداکثر سازی رأی کمک زیادی می‌کند، اظهار کرد: باید بدانیم که حتی با یک رأی سرنوشت انتخابات را تغییر می‌دهد و صحنه انتخابات باید برای رقابت سالم باشد.

فخاری خطاب به فرمانداران و همه مسؤولان ستاد انتخابات استان تهران، گفت: با توجه به اینکه صحنه رقابت با حاشیه‌هایی همراه خواهد بود، مهم است که در این زمینه مواظبت‌های لازم صورت بگیرد.

استاندار تهران برگزاری دور اول انتخابات مجلس در استان تهران را توأم با کنترل مناسب و برآوردهای صحیح دانست و گفت: برای دور دوم نیز توصیه ویژه این است که کار انتخابات با همان حساسیت دنبال و فضای انتخابات پرشور و سالم و نوع رفتارها نسبت به دور اول تغییر نداشته باشد و در نهایت با نظارت کامل و درست از رأی مردم صیانت شود.

وی با اشاره به نوع جدید برگزاری انتخابات بیان کرد: در حوزه صندوق‌های سیار با وجود چالش حمل و نقل باید تلاش بر حداکثر سازی مشارکت باشد تا دامنه کسانی که می‌خواهند رأی بدهند افزایش یابد.

فخاری امنیت عام را در برگزاری انتخابات بسیار مهم دانست و افزود: تضمین امنیت قابل قبول برای انتخابات باید صورت بگیرد و ضروری است که این اطمینان به مردم داده شود که از آرای مردم، صیانت صد در صدی به عمل می‌آید.

استاندار تهران بر ضرورت گستردگی حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت اطلاع رسانی استفاده کنیم و نامزدهای انتخاباتی نیز با حضور در موقعیت‌های مختلف و دفاع از برنامه‌هایشان تنور انتخابات را گرم‌تر کنند.

کد خبر 6099958

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مردم با همت مدیران امکان پذیر است
  • نگاه دولت سیزدهم به کردستان یک نگاه ویژه است
  • بسته‌های تشویقی بازآفرینی برای مردم جذابیت ندارد
  • گذرگاه «کرم ابوسالم» بازگشایی شد
  • ۳۶۰ باب کلاس درس در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است
  • نشست صمیمی استاندار کردستان با مردم دهستان خسروآباد
  • بازارچه خیریه سازمان ملل به نفع کودکان جهان برگزار شد
  • صیانت از آرای مردم در مرحله دوم انتخابات استان تهران تضمین می‌شود
  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد