Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@21:16:13 GMT

سهم داود از کربلای۵ چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۸۵۳۴

سهم داود از کربلای۵ چه بود؟

در مراسم تشییع شهدا، بدن‌های تکه تکه، روضه علی اکبر و جسم اربا اربایش را تداعی می کرد. از مراسم داوود همین بس که برادرش احمد بر گلوی مجروحش بوسه زد و اشک ریخت و طلب شهادت کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، خانم طاهره بنانی به مناسبت سالگرد شهادت شهید داود مایلی،‌برادر سردار شهید حاج احمد مایلی، که در 26 دی‌ماه 1365 در جریان عملیات کربلای 5 به شهادت رسید، متنی را در اختیار مشرق قرار داده است؛

شلمچه، زیارتگاه دل های خسته از گناه و بریده از دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجب به وجب خاکش، روضه ای است از گوشت و پوست و استخوانِ شهدا.

عملیات کربلای ۵، کربلای شلمچه است. رزمنده ها با رمز یا زهرا و ایمان قوی اما دست‌های خالی، مقابل گلوله و توپ و تانک ایستادند. 

داود مایلی یکی از همان رزمنده‌های باغیرت جبهه است که به دلیل شجاعت بالایش او را با نام شیر نخلستان‌های شلمچه می‌شناختند. 

سلاحش آرپی‌جی بود و نیت‌اش فقط اطاعت از دستور امامش. سهم او از کربلای ۵ شهادت بود و سهم شلمچه، بدن‌های بسیاری که به آغوش کشید. اما به حرمت چشم‌های منتظر پدر و مادر داوودها، عده ای از پیکرها برگشت. 

در مراسم تشییع شهدا، بدن‌های تکه تکه، روضه علی اکبر و جسم اربا اربایش را تداعی می کرد. از مراسم داوود همین بس که برادرش احمد بر گلوی مجروحش بوسه زد و اشک ریخت و طلب شهادت کرد.

حال که نام حاج احمد با واژه زیبای شهید مزین شده است، به این می‌اندیشم که دعای خیر برادر شهیدش، عاقبت بخیرش کرد...

 در این ایام که غم مادر هجده ساله قدکمان، بر دلمان سنگینی می کند و با دیدن کوچه و دیوار، بغض هایمان سر باز می کند، از شهدا می خواهیم به رسم حضرت مادر، برایمان دعا کنند.

آه و صد افسوس بر ما جاماندگان از قافله عشق، که حسرت شهادت در هوایی پر از غبار گناه، نفسمان را به شماره انداخته است...

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی مشرق شهید دفاع مقدس عملیات کربلای 5 عملیات کربلای پنج شهید حاج احمد مایلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز

فرماندار سرپل‌ذهاب از آمادگی این شهرستان برای میزبانی از زائران یادمان بازی دراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، صدراله بابلی امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم گرامیداشت عملیات غرور آفرین بازی‌دراز و یادواره شهدای این عملیات هر سال در اردیبهشت‌ماه در شهرستان سرپل ذهاب برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم امسال با توجه به برنامه‌ریزی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و شهرستان سرپل ذهاب آمادگی کامل برای اجرای این مراسم و میزبانی شایسته از زائران آن را دارد.

فرماندار سرپل‌ذهاب خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای این مراسم از سال گذشته آغاز و کمیته‌های شش‌گانه تشکیل و شرح وظایف آن‌ها مشخص و ابلاغ شده و با نظارت سپاه شهرستان تمام برنامه‌های مقدماتی اجرا شده و ما آماده میزبانی از رهروان شهدا هستیم.

بابلی یادآور شد: از مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در فراهم کردن مقدمات برگزاری مراسم تلاش کردند و همچنین از مردم شریف و مهمان‌نواز شهرستان که در این مراسم همراه و همدل ما هستند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی گفت: در سال گذشته ۴۰۰۰۰ نفر در این مراسم شرکت کردند و امسال نیز از تمامی ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف بسیج و مردم ولایت‌مدار کشور دعوت می‌کنیم که در این مراسم که مختص به شهدا است شرکت کنند.

کد خبر 748056

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد