Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

یحیی آل اسحاق در مورد همکاری با عراق در حوزه خودرو که وزیر صمت در دیدار با وزیر تجارت عراق مطرح کرده بود، گفت: با توجه به جمعیت عراق یکی از نیازهای این کشور خودرو است. خودروهای ایرانی در عراق بازار دارند و در حمل و نقل شهری و عمومی استفاده می‌شود و این همکاری می‌تواند بصورت تولید محصول مشترک یا به شکل واردات و صادرات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته موضوعاتی مانند قیمت‌گذاری، خدمات پس از فروش و قطعات مطرح است که با توجه به امکاناتی که ما در کشور داریم مثل نیروی انسانی، قطعه‌سازی و غیره امکان تامین این نیازها وجود دارد.

وی در ادامه افزود:‌ عراقی‌ها بیشتر به دنبال این هستد که این همکاری مشترک به شکل سرمایه‌گذاری در عراق باشد. البته امروز هم به مقدار محدود این اتفاق می‌افتد و بعضی محصولات در عراق مونتا‍ژ می‌شوند اما این بار به دنبال سرمایه‌گذاری در داخل عراق هستند و به نظرم اقدام خوبی است. با توجه به تغییر خطوطی که اعمال می‌کنیم، احتمال سرمایه‌گذاری روی خطوط قدیمی وجود دارد ضمن اینکه سرمایه‌گذاری روی خطوط جدید نیز ممکن است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تجربیات ناموفق مشابه در گذشته در سایر کشورها، آیا این همکاری به نتیجه می‌رسد یا خیر؟ اظهار کرد: به نتیجه رسیدن همکاری با عراق بستگی به این دارد که به تمهیدات آن اندیشیده شود یا خیر. زنجیره را باید به صورت کامل دید؛ تامین قطعات، خدمات پس از فروش، قطعات یدکی، قیمت، کیفیت و بازریابی قطعات این زنجیره هستند که اگر بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم باید به همه آنها توجه کنیم. البته بهترین حالت این است که در عراق تولید مشترک داشته باشیم که برای ما و عراق خوب است.

وی همچنین در مورد کشت فراسرزمینی در عراق تصریح کرد:‌ عراق از نظر زمین آب هوا و بازار شرایط مناسبی برای محصولات غذایی ما دارد. به تبع روحیه‌ای که در عراق شکل گرفته که به جای واردات کالا، در عراق تولید انجام شود. یکی از پیشنهادات آنها در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی بوده که محصولات ایرانی نیز مورد تایید و سلیقه بازار عراق است. اگر تولیدکنندگان ما بتوانند با کمک عراقی‌ها در این کشور کشت فراسرزمینی داشته باشند می‌توانیم مصرف عراق و اگر تولید بیشتر باشد بخشی از نیاز منطقه را رفع کنیم. ما در صنایع غذایی دانش فنی، نیروی انسانی و تجربه مورد نیاز را داریم و محصولات ایرانی نیز در بازار عراق مورد قبول است.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: محصولات غذایی ساخته شده مانند پفک، چیپس و محصولات لبنی و دیگر محصولات را می‌توانیم در عراق تولید کنیم و همچنین محصولات کشاورزی مانند گوجه، جو، زیتون، نخل خرما و غیره را می‌توان در خاک عراق کشت کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خودروسازی ایران عراق وزیر صمت سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴

برند اکسید با حضور در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن ۲۰۲۴، نوآوری‌ها و چشم‌انداز استراتژیک خود در زمینه خودرو‌های لوکس را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش عصرایران، این رویداد، نقطه شروعی برای مجموعه فعالیت‌های کلیدی اکسید از جمله رونمایی از محصولات جدید، نمایش مدل‌های سازگار با محیط زیست و ترسیم چشم‌اندازی روشن برای آینده این برند خواهد بود.

محصولات نوآورانه و لوکس در صدر توجهات:

اکسید در غرفه خود در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴، از جدیدترین دستاورد‌های خود در زمینه خودرو‌های لوکس انرژی جدید رونمایی خواهد کرد. این محصولات، حاصل تلاش‌های بی‌وقفه برند انرژی‌های جدید EXLANTiX در بیش از یک سال گذشته هستند و نوآوری و کیفیت را به طور همزمان به ارمغان می‌آورند.

عرضه مدل‌های ES و RX PHEV در این نمایشگاه، نشان‌دهنده تعهد اکسید به ارائه طیف وسیعی از گزینه‌های انرژی جدید برای مشتریان رده بالا است.

حرکتی عمیق به سوی آینده‌ای پایدار:

اکسید در ادامه این مسیر، در ۲۶ آوریل سفری یک روزه به پکن خواهد داشت و در ۲۹ آوریل با برگزاری نمایشگاهی از محصولات زیست‌محیطی در ووهو، به اوج خود خواهد رسید. این رویداد، ترکیبی بی‌نظیر از محصولات سطح بالا، فناوری و پایداری را به نمایش می‌گذارد که توسط مجموعه محصولات Eco-Products اکسید ارائه شده‌اند.

در این نمایشگاه، شاهد تعدادی از محصولات انرژی جدید خواهیم بود که هر کدام نشان‌دهنده تعهد این برند به تولید محصولاتی رده بالا با رویکردی پایدار است.

نشست سالانه فروشندگان: ترسیم نقشه راه آینده:

نقطه اوج رویداد‌های اکسید در ماه آوریل، نشست سالانه فروشندگان خواهد بود که در ۲۹ آوریل در ووهو برگزار می‌شود. در این گردهمایی، جهت استراتژیک برند و نوآوری‌های آینده با سهامداران کلیدی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

علاوه بر تجلیل از دستاورد‌های سال گذشته، در این نشست بحث‌هایی پیرامون استراتژی نام تجاری، توسعه محصول و گسترش بازار انجام خواهد شد که بر نقش اکسید به عنوان یک پیشگام در عصر انرژی جدید تأکید می‌کند.

حضور اکسید در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ و مجموعه رویداد‌های متعاقب آن در ووهو، نشان‌دهنده جایگاه این برند به عنوان یک بازیگر فعال و پیشرو در صنعت خودرو‌های لوکس است. اکسید با تمرکز بر تجملات پایدار، فناوری پیشرفته و تعهد به فراتر رفتن از انتظارات، آماده است تا معنای واقعی یک برند ممتاز را در این صنعت به نمایش بگذارد.

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن 2024