Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@14:15:41 GMT

کاهش ۱۳ درصدی هدر رفت آب در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۹۰۸۰

بنابر اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سال‌های گذشته میزان هدر رفت آب ۳۰ درصد بود که اکنون به ۱۳ درصد رسیده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:در سال‌های گذشته میزان هدررفت آب ۳۰ درصد بوده که اکنون ۱۳ درصد است.

 «علی سیدزاده» مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  روز پنجشنبه در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران و در کارگروه بررسی آب امید و مدیریت مصرف افزود: میزان ۴۰ و ۵۰ درصد هدررفت آب که برخی اعلام می‌کنند آمار غیر واقعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در سال ۹۸، ۲۵.۴ درصد آب در شبکه توزیع هدر رفته که ۱۳ درصد آن واقعی بوده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه هدررفت آب به صورت واقعی و ظاهری تقسیم بندی می‌شود تاکید کرد: هم اینک در بیش از یک هزار و ۱۰۰ شهر منطبق بر سند آب کشور، میزان آب توزیعی در شبکه رصد می‌شود.

سیدزاده گفت: در سال ۹۸ از مجموع ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب تولیدی در شبکه آب شهری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب برای شرکت آب و فاضلاب درآمدی نداشته است.

وی با بیان این که به دلیل شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بخشی از مردم به سمت انشعاب‌های غیر مجاز می‌روند، افزود: بخشی از درآمد‌ها به دلیل این انشعاب‌ها از دست می‌رود.

سیدزاده ادامه داد: این انشعاب‌ها اجازه نمی‌دهند که میزان رصد دقیق و واقعی باشد و منجر به هدررفت واقعی آب می‌شود.

وی بیشترین میزان هدررفت آب در شبکه‌های توزیع را علاوه بر تهران مربوط به خوزستان و شهر‌هایی اعم از اهواز و مازندران و کمترین میزان را در شهر‌هایی اعم از مشهد، یزد، اصفهان و خراسان جنوبی اعلام کرد.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در کشور، ۶۰ درصد مشترکان زیر ۳۰ درصد آب تولیدی در شبکه توزیع را مصرف می‌کنند و مابقی مصرف مربوط به ۴۰ درصد مشترکان است که ۷۰ درصد آب توزیعی را به خود اختصاص می‌دهند.

آب امید

سیدزاده درباره طرح آب امید گفت: در هیئت وزیران پیشنهاد وزیر نیرو در خصوص طرح امید مطرح و مصوب شد که بر اساس آن، هر مشترکی یک سوم الگو، مصرف داشته باشد از پرداخت آب بها معاف است.

وی افزود: این طرح که در آن مشترکان به خوش مصرف‌ها، کم مصرف‌ها و پرمصرف‌ها دسته بندی شده‌اند، برای فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش در خصوص منابع ارزشمند آبی است.

سیدزاده گفت: سه میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار مشمول معافیت در پرداخت آب بها در قالب طرح آب امید هستند. برچسب ها: هدررفت آب ، شرکت آب و فاضلاب

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هدررفت آب شرکت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هدررفت آب آب امید ۱۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

کد خبر 6092914 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور