Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: صبح امروز و در اولین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات ترکیبی شلیک موشک‌های بالستیک نسل جدید سپاه به همراه عملیات پهپاد‌های رزمی و شناسایی و انتحاری این نیرو به اجرا گذاشته شد.

دراین مرحله از رزمایش، پس از حمله پهپاد‌های تهاجمی بمب افکن نیروی هوافضای سپاه از همه جهت‌ها به سپر موشکی دشمن فرضی و انهدام کامل هدف‌ها، انبوه موشک‌های بالستیک نسل جدید سپاه در کلاس‌های ذوالفقار، زلزال و دزفول هم به سمت اهداف تعیین شده شلیک و اینگونه ضربات مهلکی بر پایگاه فرضی دشمن وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکی از نکات حائز اهمیت این رزمایش، پرواز فوجی پهپاد‌های شاهد ۱۶۱ و ۱۴۱ نیروی هوافضای سپاه بود. این پهپاد که پیش از این در عملیات ضربت محرم و در هم کوبیدن مواضع داعش در شرق فرات نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، در حقیقت نمونه ۴۰ درصد پهپاد مشهور RQ-۱۷۰ آمریکایی است که سال ۱۳۹۰ به تور نیروی هوافضای سپاه افتاد.

سپاه پاسداران | سپاه، نیروی هوایی سپاه | نیروی هوافضای سپاه، پهپاد‌های ایران، اخبار نظامی | اخبار دفاعی.

در سال ۹۳ کار ساخت نمونه ۴۰ درصد پهپاد RQ-۱۷۰ آمریکایی با نام پهپاد‌های شاهد ۱۶۱ و ۱۴۱ در دستور کار نیروی هوافضای سپاه قرار می‌گیرد. تفاوت بین پهپاد شاهد ۱۴۱ و ۱۶۱ در این است که شاهد ۱۶۱ از یک موتور جت و شاهد ۱۴۱ از موتور پیستونی به‌عنوان پیشران استفاده می‌کنند.

شاهد ۱۶۱ پهپادی با مأموریت مراقبت رزمی و بیشینه برد ۵۰۰ کیلومتر است و می‌تواند تا ارتفاع ۲۵۰۰۰ پا پرواز کند. بیشینه سرعت این پهپاد ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت و وزن برخاست آن ۷۰ کیلوگرم است و می‌تواند تا ۲ بمب را با خود حمل کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: رزمایش سپاه پهپاد های شاهد عملیات فوجی نیروی هوافضای سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: اگر کارفرمایان بتوانند اعتماد نیروهای خود در محیط کار را فراهم کنند، به بهره‌وری بیشتری دست می‌یابیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی شامگاه _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ به مناسبت فرارسیدن هفته کار و کارگر در جمع کارگران شرکت نفیس‌نخ اظهار کرد: اگر کارفرمایان بتوانند اعتماد نیروهای خود در محیط کار را فراهم کنند، به بهره‌وری بیشتری دست می‌یابیم.

وی تصریح کرد: ایجاد حس اعتماد، انتشار و ترویج روحیه اعتماد و صیانت از این اعتماد اصل کار است که این فضای صمیمی و اعتمادبخش در شرکت نفیس‌نخ مشهود است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین به عملیات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: موشک‌های ایران که راهی سرزمین‌های اشغالی شد به اقتدار کشور کمک کرد و امروز با عزت می‌توانیم حرف زیادی در عرصه جهانی داشته باشیم.

رفیعی آتانی افزود: جنگ که تمام شد برخی از سپاهیان به امام (ره) گفتند که دشمنی استکبار پایانی نخواهد داشت و باید خود را تقویت کنیم و ایشان به سپاه اعتماد کردند. در ادامه به دنبال ساخت تسلیحات نظامی افتادیم تا وابسته نباشیم و گروه شهید طهرانی‌مقدم وارد عرصه شدند و وارد تولید تسلیحات دفاعی شدیم و امروز این خلاقیت و ابتکار موجب اقتدار کشور شده است.

وی ادامه داد: به تدریج ظرفیت بسیار خوبی در سپاه ایجاد شد و در صنعت موشکی با حضور طهرانی‌مقدم‌ها به استقلال رسیدیم و امروز باید از این فرصت استفاده کرده و اسرائیل غاصب را سرجایش بنشانیم.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) با اشاره به قدرت‌نمایی نظامی ایران در در عملیات وعده صادق گفت: در این عملیات همه پایگاه‌های دشمن فعال، قدرت رهگیری و ماهواره‌ها روشن بود تا بتوانند از خود دفاع کنند؛ اما با همه دستگاه‌های پیشرفته که آسمان‌ها را رصد می‌کردند، نتوانستند با پهپادهای ما مقابله کنند.

رفیعی آتانی افزود: همین آمریکا که با جنگ آشنا است، به رژیم اسرائیل گفته بود ایران از خاک خودش به شما حمله نمی‌کند؛ اما تصور درستی از ما نداشت و امروز بر همگان اثبات شده که آنچه در ظاهر از آمریکا گفته می‌شود، با آنچه در میدان نبرد و واقعیت هست فاصله زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما در اوج قدرت قرار داریم و آمریکا تصور درستی از قدرت ایران ندارد و هر چه‌قدر تلاش می‌کند روی پاهایش بایستد تا اوج قدرت ما را ببیند، باز هم از دیدن و درک واقعیت عاجز است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین وعده صادق را اخلاقی‌ترین جنگ در پیچیده‌ترین شرایط صحنه نبرد دانست و گفت: به این ترتیب در پیچیده‌ترین نبرد دنیا پیروز شدیم و در حالی که به بیمارستان، کودک، زن و سالمند حمله نکردیم و فقط مقر نظامی و ایستگاه جاسوسی را زدیم، دشمن مستأصل شد.

رفیعی آتانی با بیان اینکه قدرت دشمن برای ما قابل اندازه‌گیری است، اضافه کرد: با تسلیحات ته‌انباری خود دشمن را زدیم و گنبد آهنین ناکارآمد شد و در گام بعدی سرعت موشک‌های بالستیک را به رخ کشیدیم. رژیم اسرائیل برای اقناع افکار داخلی خود گفت ایران را می‌زنیم، اما آمریکا ترسید و پیام داد که اسرائیل این کار را نکن و همه این‌ها نمایانگر اقتدار ایران اسلامی است.

کد خبر 748903

دیگر خبرها

  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران