Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نحوه و زمان برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۱ یکی از اصلی‌ترین مباحث کنفدراسیون فوتبال آسیا در هفته‌های گذشته بوده است.

طبق آخرین تصمیمات AFC، قرار است فصل بعدی این مسابقات هم همانند سال ۲۰۲۰ به صورت متمرکز در یک کشور برگزار شود.

در این دوره از بازی‌ها که ۴۰ تیم حضور دارند (افزایش ۸ تیم نسبت به سال گذشته)، تیم‌های شرق و غرب آسیا به صورت مجزا با هم بازی می‌کنند و برترین‌های هر منطقه به فینال می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سلطان آل علی» خبرنگار اماراتی در این ارتباط خبر داد مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب از ۱۴ تا ۳۰ آوریل (۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار می‌شود. بازی‌های منطقه شرق هم از ۲۱ آوریل تا ۷ می (۱ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

هر تیم در مرحله گروهی ۶ مسابقه انجام خواهد داد اما هنوز میزبان بازی‌های متمرکز مشخص نشده است.

در سال ۲۰۲۰ و به دلیل شیوع ویروس کرونا، این مسابقات به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار شد و تیم‌های اولسان کره جنوبی و پرسپولیس ایران قهرمان و نایب قهرمان شدند.

پرسپولیس، تراکتور، استقلال و فولاد چهار نماینده ایران در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا هستند. استقلال و فولاد باید ابتدا در مراحل مقدماتی و پلی آف بازی کنند و در صورت پیروزی برابر حریفان خود، به مرحله گروهی راه خواهند یافت.

پربیننده ترین داستان عجیب سعید ملایی بعد از مهاجرت خبر خوش گل محمدی به پرسپولیسی‌ها باشگاه پرسپولیس به شایعه‌ها پایان داد نام رنو رسما تغییر کرد هافبک جنجالی استقلال به آخر خط رسید؟ +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لیگ قهرمانان فوتبال آسیا لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: دو سهمیه آسیایی ایران مشخص شدند

دو تیم بالانشین لیگ برتر توانستند سهمیه آسیایی خود را در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل قطعی کنند.

به گزارش ورزش سه، استقلال و پرسپولیس در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل جاری لیگ برتر به ترتیب اختلاف ۱۰ و ۹ امتیازی با تیمِ رده سومی سپاهان دارند و در این شرایط هم باید قهرمانی و نایب‌قهرمانی را بین آبی و قرمز‌ها تقسیم کرد و بعید است اتفاقی غیر از این رخ بدهد، اما جایگاه دوم تیم هم بیشتر از رتبه سوم هم پایین نمی‌آید و تراکتور نمی‌تواند خطری برای جایگاه سرخابی‌ها داشته باشد.

پایان زودهنگام و غیرمنتظره استقلال و پرسپولیس در رقابت‌های جام حذفی موجب شده تا تمرکز هر دو تیم فقط روی لیگ برتر باشد و بتوانند با انگیزه بیشتری به سمت قهرمانی بروند، اما در این شرایط و در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل، سهمیه آسیایی هر دو تیم با توجه به برتری در بازی‌های روز گذشته قطعی شده است.

فوتبال ایران در فصل ۲۵-۲۰۲۴ دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف در لیگ نخبگان آسیا و یک سهمیه مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا دارد که استقلال و پرسپولیس با وجود کنار رفتن از رقابت‌های جام حذفی، قطعا دو سهمیه از این ۴ سهمیه که اشاره شد را همین حالا به دست آورده‌اند.

جدا از بحث برنده‌ی نهایی جام حذفی فوتبال ایران که بین هشت تیم مشخص می‌شود و قهرمانِ آن سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را به دست می‌آورد، تیم‌های اول و دوم فصل جاری لیگ برتر سهمیه مستقیم برای حضور در جمع نخبگان را می‌گیرند و تیم سوم هم (اگر سپاهان نباشد)، وارد لیگ قهرمانان خواهد شد.

سپاهان به دلیل اختلاف امتیازی با استقلال و پرسپولیس بعید است به رتبه‌های اول یا دوم برسد، اما قهرمانی در جام حذفی می‌تواند آنها را صاحب سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا کند ولی در صورتی که یک تیم دیگر به قهرمانی در حذفی برسد، طلایی پوشان اصفهان فقط با کسب رتبه سوم در فصل جاری لیگ برتر به سهمیه آسیایی و البته لیگ قهرمانان می‌رسند.

اما نکته مهم اینجاست که تراکتور به دلیل فاصله ۱۳ امتیازی با استقلال و ۱۲ امتیازی با پرسپولیس (و احتساب بازی رودررو که قرمز‌های پایتخت موفق بوده‌اند)، به طور قطعی در یکی از رتبه‌های اول یا دوم قرار نمی‌گیرد و در این شرایط نیز رتبه سرخابی‌های پایتخت از سوم پایین‌تر نمی‌آید و در این شرایط آنها سهمیه آسیایی خود را قطعی کرده‌اند.

حتی اگر فرض بگیریم استقلال یا پرسپولیس از جایگاه‌های فعلی خود پایین‌تر بیایند و فصل را با قرار گرفتن در رتبه سوم به پایان برسانند هم سهمیه آسیایی برای آنها حفظ می‌شود و اگر هم به لیگ نخبگان نرسند، سهمیه مستقیم برای حضور در لیگ قهرمانان را گرفته‌اند.

البته استقلال و پرسپولیس هفته آینده می‌توانند سهمیه حضورشان در لیگ نخبگان آسیا را قطعی‌تر از حالا کنند و با برتری مقابل حریفان خود (فولاد خوزستان و هوادار)، صاحب این سهمیه شوند و توجهی هم به نتایج جام حذفی نداشته باشند.

tags # فوتبال سایر اخبار اگر این گنج پیدا شود همه مردم جهان تا زانو در طلا فرو می‌روند؛ ۹۹ درصد طلای زمین اینجاست! (تصاویر) مارخور؛ «بز» پاکستانی معروف به «پیرمرد کوهستان» که تُف‌اش ارزش طلا دارد! داستان تکاملِ موجودی به نام «پدر»؛ حیوان‌ها پدر ندارند! (ویدئو) عجیب اما واقعی؛ صدای واقعی بیگ بنگ را بشنوید!

دیگر خبرها

  • فوری: دو سهمیه آسیایی ایران مشخص شدند
  • تکلیف قهرمان روز آخر مشخص می‌شود
  • جدول لیگ برتر | صدر آبی ماند، نفس پرسپولیس پشت سر استقلال
  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • ۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • ۲ بانک رئیس هیات مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • زمان قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال مشخص شد
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی‌ها مشخص شد
  • زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی ها مشخص شد